بازدید 13279

بایدن گزینه جدید فرماندهی «سنتکام» را معرفی کرد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا یک ژنرال ارشد ارتش را به عنوان فرمانده جدید مرکز فرماندهی سنتکام که عملیات‌های نظامی این کشور در غرب آسیا (خاورمیانه) را پوشش می‌دهد، معرفی کرد.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۸ 07 January 2022
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت که به گفته مقامات آمریکایی و نیز بر اساس سوابق و اسناد کنگره، دولت آمریکا ژنرال مایکل اریک کوریلا (Michael Erik Kurilla) را برای رهبری فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) معرفی کرده است.

در صورت تایید سنای آمریکا، ژنرال کوریلا جانشین ژنرال فرانک مک کنزی خواهد شد که از مارس ۲۰۱۹ فرماندهی این مرکز را برعهده داشت. دوره خدمت مک کنزی دراول آوریل ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد.

ژنرال کوریلا رئیس سابق ستاد فرماندهی مرکزی اکنون فرمانده "واحد هجدهم هوابرد" ارتش آمریکا در پایگاه فورت براگ در ایالت کارولینای شمالی است.

وال استریت ژورنال مدعی شد او درحالی فرماندهی سنتکام را برعهده می‌گیرد که نگرانی‌ها در مورد احتمال ظهور مجدد القاعده و شاخه داعش در افغانستان به عنوان یک تهدید علیه منافع آمریکا افزایش یافته است.

این رسانه آمریکایی مدعی شد موضوعات دیگر در حوزه فرماندهی مرکزی شامل برنامه صلح آمیز هسته‌ای تهران و نفوذ آن در منطقه و نیز جنگ سوریه و یمن است.

ژنرال کوریلا در کالیفرنیا متولد شده است. سوابق او نشان می‌دهد از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ در فرماندهی مرکزی سنتکام خدمت کرده است. او به عنوان فرمانده گردان در موصل عراق، بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ حضور داشته و چندین بار در عراق مجروح شده است.

ارتش آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد بر تهدید‌های چین و روسیه متمرکز شود و ژنرال کوریلا اولین مقام ارشد آمریکایی است که پس از خروج کامل نیرو‌های آمریکایی در افغانستان و پایان جنگ ۲۰ آمریکا در این کشور، فرماندهی امور نظامی آمریکا در غرب آسیا را بر عهده می‌گیرد.

وال استریت ژورنال در ادامه این گزارش نوشت مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که ایالات متحده نیرو‌های خود در منطقه را به کمتر از ۴۰ هزار نفر رسانده است. این نصف تعداد نیرو‌های آمریکایی در مقایسه با دو سال پیش است. آمریکا همچنین چندین سامانه موشکی پاتریوت خود را از عربستان سعودی منتقل کرده است. در همین حال، آمریکا منابع نظامی و پرسنل خود را از عراق خارج کرده است و به گفته مقامات آمریکایی اکنون مشاوران نظامی آمریکا در عراق حضور دارند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد در غرب آسیا (خاورمیانه)، ژنرال کوریلا باید با نفوذ فزاینده چین و روسیه به شرکای منطقه‌ای آمریکا مقابله کند. چین به دنبال ساخت یک پایگاه نظامی در امارات است، در حالی که کشور‌هایی مانند مصر به دنبال جذب حمایت نظامی و اقتصادی از روسیه هستند. متحدان خلیج فارس آمریکا از جمله قطر و عربستان سعودی نیز برای حفظ ائتلاف خود با آمریکا به ژنرال کوریلا چشم خواهند داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست