بازدید 5854

هشدار درباره سرما و یخبندان در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی درباره بارش برف، باران رگباری و وقوع سرما و یخبندان در استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 06 January 2022

به گزارش «تابناک»، سید ابوالحسن میرجلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشدار سطح نارنجی توسط اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته صادر شد که براساس این هشدار وقوع بارش باران رگباری، بارش برف در مناطق کوهستانی استان محتمل است.

وی بیان کرد: بارش برف از شب گذشته در مناطق کوهپایه‌ای شهرستان‌های شمالی استان شروع شده و در برخی مناطق بارش برف تا شب قبل به حدود ۲۰ سانتی‌متر رسید، اضافه کرد: با توجه به اینکه بارش باران و برف تا صبح روز جمعه در استان ادامه دارد، قطعا این بارش برف با کاهش محسوس دما در استان همراه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه ایام تعطیلات آخر هفته را شاهد هستیم از هم استان‌ها خواهش داریم که حتما مسافرت‌های غیرضرور خود را کنسل کنند و در صورت ضرورت اقلام و تجهیزات زمستانی را همراه خودشان در جاده‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی از جمله کشاورزان و دامداران که از بارش‌های رگباری، بارش برف و کاهش محسوس دما متاثر می‌شوند، حتما اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند تا خسارتی را در سطح استان نداشته باشیم.

میرجلیلی افزود: همچنین ۱۰۲ تیم امدادی و عملیاتی مدیریت بحران که تا امروز آماده باش بودند با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی، آماده باش آنها برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم تا صبح جمعه استمرار خواهد داشت.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی خراسان جنوبی هم گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی با تقویت ناپایداری‌های جوی به تدریج از روز گذشته تا پایان امروز، بارش باران و برف در اغلب شهرستان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

جواد نخعی افزود: امروز در قسمت‌های جنوبی، شهرستان‌های نهبندان و خوسف وقوع روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: امروز تشکیل پدیده مه و بارش برف در گردنه‌ها، مناطق کوهستانی باعث کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: کاهش دمای هوا نیز از امروز تا شنبه محسوس و قابل ملاحظه خواهد بود و پنج تا هفت درجه سلسیوس کاهش دما و یخبندان شبانه پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روز گذشته هشدار سطح نارنجی در خصوص وزش شدید باد و باران، متوسط تا شدید باران و برف (مناطق مرتفع و سردسیر)، رعد و برق در مناطق مستعد بارش تگرگ و کاهش دید در اثر تشکیل مه به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و کاهش محسوس و قابل ملاحظه پنج تا هفت درجه‌ای دما در استان صادر شد.

مناطق اثر سامانه جدید شهرستان‌های نهبندان، خوسف، سربیشه، بیرجند، درمیان، سرایان، طبس، فردوس و قاینات هستند که لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در جابه‌جایی بار و مسافر، وقوع روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در نهبندان و خوسف، کاهش دید افقی در اثر تشکیل مه و کاهش محسوس دما و وقوع یخبندان باعث افزایش حامل‌های انرژی خواهد شد.

پرهیز از سفرهای غیرضرور درون و برون شهری، پاکسازی آبراهه‌ها و کانال‌های مسیر عبور آب، خودداری از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، احتیاط در رانندگی و عبور و مرور وسایط نقلیه، رعایت فاصله طولی مناسب، به همراه داشتن تجهیزات سفرهای زمستانی، تهیه سوخت کافی برای سالن‌های پرورش دام، طیور و گلخانه و آمادگی دستگاه‌های متولی برای کاهش خسارت‌های احتمالی از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها