بازدید 45663

هشدار هواشناسی مازندران به مردم و مسئولان

معاون توسعه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران از هشدار هواشناسی در روز چهارشنبه این هفته در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵ 04 January 2022
به گزارش تابناک، احمد اسدی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: با شکل‌گیری جریانات سرد و مرطوب شمالی و امواج در تراز میانی جو، صبح چهارشنبه ۱۵ دی تا چهارشنبه شب سامانه بارشی در استان فعال خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران با اشاره به نوع مخاطره این سامانه بارشی افزود: بارش باران، وزش باد نسبتا شدید موقتی، کاهش دما بین ۳ تا ۶ درجه و در مناطق مرتفع بالاتر از ۱۲۰۰ متر نیز بارش برف مورد انتظار است.

اسدی ادامه داد: منطقه اثر سامانه تمام سطح استان بوده و خاطره آن، احتمال آبگرفتگی معابر، مه آلود شدن، کاهش شدید لغزندگی و اختلال تردد در جاده‌ها و محور‌های کوهستانی است.

وی در توصیه‌ای گفت: پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهر ها، مقاوم سازی سازه‌های موقت تابلو‌های تبلیغاتی، پوشش گلخانه ها، احتیاط و تردد جاده‌ای و عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات مورد تاکید است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران همچنین افزود: در روز پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ دی ما نیز آسمان استان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و از اواخر جمعه شب به تدریج ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

اسدی گفت: روز شنبه ۱۸ دی ماه نیز آسمان استان ابری همراه با کاهش دما، به تدریج با بارندگی و در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها