بازدید 8506
«سردار سلیمانی: مدافع آزادی،زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان

پدر پولوس : شهید سلیمانی نماد مقاومت و اخلاص بود

کشیش کلیسای قدیس جاوجیوس روم ارتدکس سوریه در همایش «بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی: مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان» بیان کرد: شهید سلیمانی نماد مقاومت و اخلاص بود.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 03 January 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پدر پولوس خیاط، کشیش کلیسای قدیس جاوجیوس روم ارتدکس سوریه در سخنرانی خود در همایش «بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی: مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان» مطرح کرد: به ملت ایران همراه با محبت و قدردانی، سلام عرض می‌کنم، چون ایران ملت پاکی است، امیدوارم همه ملت‌ها شبیه این ملت باشند چون هدف دارد و از آن دفاع می‌کند.
وی با اشاره به رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: شهادت یک امر عظیمی است و خداوندی که آفریدگار این عالم است، شهادت واقعی و حقیقی را قبول می‌کند.
کشیش کلیسای قدیس جاوجیوس روم ارتدکس سوریه اظهار کرد: شهدایی هستند که زندگیشان، جانشان را فدا می‌کنند تا همه بتوانند زندگی کنند، نه فقط گروه اندکی بلکه همه ملت‌های دنیا با احترام، صداقت و محبت زندگی کنند.
وی اضافه کرد: این شهدا قدردانی می‌شوند، چرا؟ چون از یک قضیه‌ای دفاع کردند، قضیه‌‎ای انسانی، نه از مردم و نه از کشور مشخصی دفاع کردند، بلکه از کل انسانیت دفاع کردند. من با افتخار می‌گویم این عزیزانی که شهید می‌شوند، جان و اندیشه شان باقی می‌ماند و به انسانیت بُعد می‌دهد.
پدر پولوس خیاط با اشاره به کتابی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: خوشا به حال آنانی که شهید شدند. خوشا به حال آنانی که جان را فدا کردند و به قافله شهدا و قافله نور پیوستند. خوشا به حال شهید محور مقاومت، حاج قاسم سلیمانی که با اخلاص خود به عرش خداوند رسید.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد مقاومت و اخلاص بود، عنوان کرد: بدانید اگر فرد شهید، بالقوه نباشد شهید نمی‌شود، شرط و لازمه شهید شدن اینکه انسان ظرفیت شهید بودن را در خود داشته باشد و به تعبیری دیگر «موتوا قبل أن تموتوا» [بمیرید پیش از اینکه میرانده شوید].
کشیش کلیسای قدیس جاوجیوس روم ارتدکس سوریه تأکید کرد: اینجا شهادت به معنای انسانی و فلسفی تعبیری است از اینکه اگر انسان به شهادت باور نداشته باشد، شهادت او باطل است. باید به آنچه که می‌خواهد برای آن شهید بشود، ایمان داشته باشد.
بنابر این گزارش، در این همایش که به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها برگزار شد، علاوه بر شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبران ادیان توحیدی از کشورهای سوریه، لبنان، عراق و ایران در خصوص نقش سردار دلها در دفاع از حقوق پیروان ادیان و مبارزه با افراطی گری در منطقه، سخنرانی کردند.
در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکسی با موضوع ظلم و اجحاف روا داشته شده از سوی دشمنان به ویژه داعش بر اقلیت‌های مسیحی، ایزدی و .... و زجرها و پیامدهای ناشی از آن و همچنین، تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجاهدان به رهبری سردار شهید سلیمانی برای رفع این ظلم‌ها برپا شد.
همچنین از ویژه‌نامه‌های‌ نشریات سیاسی ـ اجتماعی الوحده به زبان عربی، اکو آو اسلام به زبان انگلیسی، ایران نوین به زبان اردو و سخن ایران به زبان روسی که با هدف معرفی ابعاد مختلف «مکتب سلیمانی» و «نقش آن در دیپلماسی فرهنگی ایران» به همت مؤسسه بین‌المللی الهدی منتشر شده‌اند، رونمایی به عمل آمد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل