بازدید 9904

بارندگی شدید و نگرانی از بحران پشه آئدس

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در پی اعلام بارندگی‌های شدید جنوب کشور، در خصوص به وجود آمدن مکان های مناسب جهت رشد و تکثیر پشه آئدس و دیگر ناقلین در استان هرمزگان هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 01 January 2022

به گزارش «تابناک»، دکتر محمود حسین پور در گفت و گو با ایسنا، افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی و اعلام بارندگی های شدید در جنوب کشور و استان هرمزگان، امکان به وجود آمدن مکان های مناسب جهت رشد و تکثیر پشه آئدس و دیگر ناقلین وجود دارد که می تواند خطرناک باشد.

وی اظهار کرد: با رعایت چند نکته ساده توسط شهروندان، می‌توان از تکثیر این پشه در منزل و محیط اطراف خود جلوگیری کرد و یا آن را کاهش داد.

وی رعایت این نکات را بسیار مهم بر شمرد و ادامه داد: تمام ظروف نگهداری آب، منابع آب زیرزمینی، حوض و بشکه های آب باید درپوش داشته باشند، لاستیک های غیر قابل استفاده و زباله هایی مثل قوطی کنسرو و بطری ها که امکان جمع شدن آب در آنها وجود دارند از محیط منزل جمع آوری و درون سطل زباله ریخته شوند، ظروف آب زیر کولر جمع آوری شوند، قایق های غیر قابل استفاده برعکس شده و یا در صورت جمع شدن آب فوری خالی شوند و بطور کلی تمام ظروف و مکان هایی که احتمال جمع شدن آب باران در آنها وجود دارد، جمع آوری و بهسازی شوند.

حسین پور تاکید کرد: مهمترین و موثرترین روش جلوگیری از رشد و تکثیر و مبارزه با پشه آئدس و دیگر ناقلین بهسازی محیط و از بین بردن آب های راکد است و همشهریان عزیز می توانند با رعایت این نکات، موجب کاهش تکثیر این پشه ها در محیط زندگی خود شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ادامه داد: چاره اندیشی برای بهسازی محیط و از بین بردن زیستگاه پشه آئدس مهمترین قدم در پیشگیری از بیماری‌های تب دانگ، چیکن گونیا و زیکا است چرا که بیماری‌های منتقله از این پشه‌ها به‌مراتب خطرناک‌تر و کشنده تر از پشه مالاریا است.

وی بیان کرد: تهدید و آسیبی که بیماری منتقله از این پشه در جامعه ایجاد می‌کند تنها مختص سیستم بهداشتی و درمانی نبوده و از نظر بعد اقتصادی و سیاسی و امنیتی نیز تهدید خطرناکی است، بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها و همکاری بین بخشی و سایر ارگان‌ها استفاده کرده و بتوانیم به خوبی از ایجاد این بیماری جلوگیری و پیشگیری صورت گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل