بازدید 30725

تکلیف سربازی دانشجویان دکتری روشن شد

وزیر علوم با تاکید بر اینکه سربازی دانشجویان دکتری حذف نمی‌شود، گفت: دانش آموختگان دکتری از سال آینده می‌توانند به جای سربازی روی طرحی کار کنند که مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ 01 January 2022

 


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس رایزنی‌هایی که با ستاد نیروهای مسلح داشتیم و به منظور استفاده بهینه‌تر از توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان یا دانش‌آموختگان دکتری، این افراد به جای اعزام به خدمت سربازی می‌توانند طرح پسا دکتری را بگذرانند.

وی ادامه داد: توافقات ابتدایی این طرح انجام شده است، قرار شد تا شیوه‌نامه‌های خاصی را طراحی کنیم که طرح شیوه‌نامه در آینده نزدیک نوشته خواهد شد.

وزیر علوم همچنین با بیان اینکه سربازی دانشجویان دوره دکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حذف نمی‌شود، ‌ تاکید کرد: دانش آموختگان دوره دکتری در صورتی که علاقمند باشند، می‌توانند در راستای نیازهای جامعه طرحی را زیر نظر استادی ارائه بدهند، در صورتی که این طرح به تایید ستاد کل نیروهای مسلح برسد، به عنوان پسا دکتری روی آن طرح کار می‌کنند و این فعالیت به عنوان جایگزین دوره سربازی افراد لحاظ می‌شود.

وزیر علوم افزود: اعتبارات لازم برای طرح امریه‌ دکتری در نظر گرفته شده و امیدواریم این طرح به مرحله عملیاتی شدن برسد.

زلفی‌گل در ادامه با بیان اینکه سالی حدودا ۵ تا ۶ هزار دانش‌آموخته دکتری داریم که باید به سربازی اعزام شوند، تصریح کرد: در صورتی که طرح پیشنهادی وزارت علوم در این زمینه، به موافقت اولیه ستاد نیروهای مسلح رسیده باشد مشمولان از سال آینده می‌توانند به جای سربازی روی طرحی کار کنند که مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

وزیر علوم در پایان در خصوص دستمزد مشمولان این طرح خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیمی که گرفته شده است حقوق این افراد حدود یک سوم تا یک دوم پژوهشگران پسادکترای معمولی خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۲
عملا پروژه تحقيقاتي براي مسئوالان و مديران اجرا مي کنند ومنفعت مادي و معنوي شان همانها مي برند. کشوري فساد همه جا حي حاضر است اين طرحها فقط ظاهرشان خوبه باطنشان استثمار از دکتري ها گرفته ها مطرح مي کند.
پاسخ ها
h
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
زدی به سیبل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
اگر واقعا اجرایی شود ارزش دارد حتی به قول شما یکسال به مدیران و مقامات خیر برسانند به جای اینکه دو سال در یک پادگان بدون هدف و برنامه استهلاک ذهن و بدن و روان داشته باشند. برای خود دکتری تازه فارغ التحصیل بهتر است هم کار تحقیقاتی کند و هم با صنعت آشنا شود و بعد از پایان سربازی برای خود شغلی منتسب پیدا کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
چرت و پرت نگو بابا توام. مردم دیوانه شدن به واسطه لجبازی با حکومت هر گودرزی رو به شقایق ربط میدن

هر طرحی اجرا بشه جز جفنگ گفتن از این مردم چیزی نمیبینیم. مردمی که با سرانه سالی 3 دقیقه مطالعه جزو بی سواد ترین مردم دنیا هستن و خودشون حتی یک دهم مردم اروپایی هم برای سیستم بازدهی ندارن اما انتظار دارن حکومتشون مثل سوئیس و ژاپن باشه
این همه دکتر بیکار داشتیم...فوق دکتری مدعی هم اضافه شد!
طرحهای پژوهشی در نیمه راه توسط راهزنان قاپیده میشود
۲۰ سال پیش هم همین را گفتید، مملکت تا خرخره در ناکارآمدی فرورفته!
همین الان هم پروژه کسر خدمت هست اگر اهلش هستید معمولا اساتید دانشگاه مطلعند
الکی دنبال این طرح و اون طرح نباشین. نه به سربازی اجباری. تمام.
اصلا خجالت نمی کشنا قشنگ باید اونا یه عالمه زحمت بکشن بعد یه طرح مهمو مفت بدن به اونا سربازی کلا ظلمه که بر مردم اعمال کردن هیچکدوم از کشورهای درست حسابی و پیشرفته سربازی اجباری ندارند
مسخره است ....
اگر سربازی از حالت اجباری به اختیاری بشه جوانها میتوانند برند سر کار و با پسندازش میتوانند ازدواج کنند نه دو سال از بهترین زمان عمرشون تلف کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی