بازدید 34925
۱

مخالفت کمیسیون اجتماعی با افزایش سن بازنشستگی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از مخالفت این کمیسیون با افزایش سن بازنشستگی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 31 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به پیشنهاد دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ برای افزایش ۲ ساله سن بازنشستگی، گفت: درباره بودجه سال آینده ۳ بحث اساسی داریم که جمع‌بندی‌های خود را به کمیسیون تلفیق ارائه کرده‌ایم و حتی به رئیس مجلس نیز این موضوعات را اعلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بحث اول افزایش سن ۲ ساله بازنشستگی است، ادامه داد: اولا این بحث با برنامه ششم توسعه مغایرت دارد و دوما این موضوع احکام دائمی نیاز دارد که نمی توانیم در بودجه سنواتی این افزایش سن را لحاظ کنیم.

نماینده گرمی در مجلس با تاکید بر اینکه با ذی‌نفعان این موضوع که افراد زیادی هستند مشورتی صورت نگرفته است، عنوان کرد:از همه این مباحث گذشته در شرایط فعلی افزایش سن بازنشستگی مبنای علمی ندارد.

سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب مجلس تصریح کرد: به دلایلی که عرض کردم و همچنین با نگاه علمی به تجارب افزایش سن بازنشستگی در جهان می‌توان گفت که در شرایط فعلی افزایش سن بازنشستگی امکان پذیر نیست و کمیسیون اجتماعی مخالفت خود را با این موضوع به کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ برای پایداری منابع صندوق‌های بازنشستگی پیشنهاد افزایش سن مطرح شده است، عنوان کرد: برای پایداری درآمدهای صندوق‌های بازنشستگی راه‌کارهای دیگر باید در نظر گرفته شود که در همین راستا نیز طرحی در کمیسیون وجود دارد که در حال کار کردن بر روی آن هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد شده مبنای حقوق بازنشستگی میانگین سه سال آخر به جای دوسال آخر دریافتی‌ها باشد، اضافه کرد: چون این موضوع باید در چارچوب قانون دائمی انجام شود و در بودجه سنواتی نمی‌توان آن را اصلاح کرد و مبنای علمی ندارد کمیسیون با این موضوع هم مخالف است.

وی با اعلام اینکه کمیسیون با مالیات بر حقوق‌های بالای ۵ میلیون تومان که در بودجه سال آینده پیشنهاد شده مخالف است، اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه اخیراً اعلام کرده است افرادی که زیر ۶ میلیون تومان دریافتی دارند زیر خط فقر هستند نمی توان برای افرادی که زیر این عدد را می‌گیرند مالیات تعیین کنیم.

نماینده گرمی در مجلس تصریح کرد: پیشنهاد کمیسیون اجتماعی برای دریافت کف مالیات ۷ تا ۱۰ میلیون تومان است تا آثار تورمی که برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود دامن این قشر را نگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱
یک ایراد و اجحافی که در مورد بازنشستگان مشاغل سخت میباشد این است که هر سابقه ای به سابقه اصلی انها اضافه میشود بعنوان سابقه ارفاقی نامگذاری میشود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل