بازدید 15026

ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به افزایش آلودگی هوای شهرهای صنعتی طی امروز (۷ دی ماه) از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا (۸ دی ماه) خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 28 December 2021

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: امروز (۷ دی ماه) جوی آرام در کشور همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم داشت.

وی افزود: روز چهارشنبه (۸ دی ماه) سامانه بارشی وارد کشور و در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب کرمان و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز سیب بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات استانهای فارس و کرمان سبب بارش برف می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: پنجشنبه (۹ دی ماه) علاوه بر این مناطق در استان‌های یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، برخی نقاط استان‌های اصفهان، لرستان و ایلام بارش خواهیم داشت. شدت بارش‌ها در این دو روز در استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و نیمه جنوبی خوزستان است.

وی اضافه کرد: روز جمعه (۱۰ دی ماه) عمده بارش‌ها در نیمه شرقی کشور خواهد بود و در جنوب غرب، غرب همچنین در استان‌های فارس و بوشهر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان از ورود موج بارشی جدیدی از سمت جنوب به کشور طی روز شنبه (۱۱ دی ماه) خبر داد و گفت: در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و جزایر واقع در خلیج فارس ، تنگه هرمز و دریای عمان سبب بارش می‌شود.

به گفته ضیاییان خلیج فارس ، تنگه هرمز و دریای عمان نیز از چهارشنبه تا شنبه هفته آینده (۸ تا ۱۱ دی ماه) مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۸ دی ‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۹ دی ماه) نیمه ابری تا ابری،‌ در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷ و ۸ دی ماه) بندرعباس با دمای ۱۸ و ۱۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با دمای ۱- و صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل