بازدید 15739

بنت: جایی برای کنسولگری آمریکا در قدس نیست

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولتش به صراحت به واشنگتن گفته "هیچ جایی برای کنسولگری آمریکا که در خدمت فلسطینی‌ها باشد در قدس وجود ندارد."
کد خبر: ۱۰۹۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ 28 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به نقل از معا، این اظهارات نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کنست که به دعوت ۴۰ تن از اعضای کنست برای بحث در مورد گشایش کنسولگری آمریکا در قدس اختصاص داشت، ایراد شد.

وی افزود، دولتش موضع خود را علیه بازگشایی کنسولگری آمریکا رسانه‌ای نمی‌کند زیرا به منافع اسرائیل آسیب می زند."

بنت عنوان داشت که دولت او متعهد به حفظ منافع اسرائیل است و خاطرنشان کرد که "این مساله(ممانعت از بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس) در صورت لزوم بی سر و صدا یا با سر و صدای کمتری اتفاق می افتد."

نخست وزیر اسرائیل ششم نوامبر نیز طی یک کنفرانس مطبوعاتی پس از تصویب بودجه عمومی این رژیم بر مخالفت دولتش با بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی تاکید کرد.

بنت با بیان اینکه «دولت اسرائیل با چنین اقدامی مخالف است»، گفت: این موضع به دولت آمریکا منتقل شده است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، کنسولگری این کشور را در سال ۲۰۱۹ تعطیل و پس از انتقال آن از تل‌آویو به قدس، آن را به بخشی از سفارت آمریکا تبدیل کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا چندین بار در ماه‌های اخیر گفته است که کنسولگری خود را که وظیفه هماهنگی روابط با فلسطینی‌ها را بر عهده دارد، بازگشایی می‌کند.

فلسطینی ها از تصمیم دولت آمریکا برای بازگشایی کنسولگری استقبال کردند و خواستار اجرای سریع این تصمیم شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان