بازدید 16791

انتقاد از تصمیم دولت برای گرفتن مالیات از دارایی مردم

لایحه بودجه ۱۴۰۱ که اکنون در انتظار بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، ایراد‌های زیادی دارد که انتظار می‌رود با تشریک مساعی دولت و مجلس برطرف شوند و به یک بودجه مناسب برای کشور در شرایط خاص این مقطع تبدیل شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 25 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، حرف اصلی دولت سیزدهم برای توجیه لایحه بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۱ اینست که این بودجه بتواند زمینه خنثی کردن تحریم‌ها را فراهم نماید. برای تحقق این هدف، در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و مالیات بر دارائی گنجانده شده که اقدامی غیرکارشناسانه و حتی بسیار خطرناک است. این قبیل اقدامات مستقیماً بر معیشت مردم اثر منفی می‌گذارند و سفره کوچک اقشار فقیر را کوچک‌تر می‌کنند.

نویسندگان بودجه ۱۴۰۱ برای توجیه حذف ارز ترجیحی، سخن از یارانه‌ای جدید تحت عنوان کارت اعتباری به میان می‌آورند، تجربه‌ای که در طول دو دهه گذشته با پرداخت انواع یارانه‌ها عدم کارائی و حتی فسادزا بودن آن به اثبات رسیده است. به نظر می‌رسد گروه اقتصادی دولت سیزدهم، از تجربه تلخ پرداخت یارانه در سال‌های گذشته و عوارض منفی آن از تبعیض گرفته تا تورم‌زائی و همینطور زیان‌های مستمر اقشار ضعیف جامعه از کاهش ارزش پول ملی غفلت کرده‌اند. احتمال دیگر اینست که، چون بودجه‌نویسان، خودشان از اقشار ضعیف نیستند، با مشکلات این اقشار آشنائی ندارند و بدون آنکه به عوارض منفی این قبیل تصمیمات توجه داشته باشند به سوی چنین طرح‌هائی کشیده می‌شوند.

مالیات گرفتن از دارائی‌ها با این فرمان که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده اگر اجرائی شود، علاوه بر اینکه نوعی بدعت در اخذ مالیات است، مشکلات زیادی برای عموم مردم به وجود خواهد آورد که چه بسا به یک انفجار اجتماعی بزرگ و غیرقابل کنترل منجر شود.

مالیات را از درآمد می‌گیرند نه از دارائی. اگر سازوکاری وجود داشته باشد که جمع‌آوری دارائی با پرداخت مالیات همراه باشد، اقدامی منطقی است. این، روشی است که در جهان امروز مرسوم است و در ایران ما تاکنون به صورت ناقص اجرا شده است. اجرای صحیح و کامل این روش، می‌تواند درآمد مالیاتی دولت را حتی به همان میزان افزایش ۶۱ درصدی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ محقق سازد، ولی گرفتن مالیات از دارائی موجود، نه منطقی است و نه ممکن.

کارمندی را در نظر بگیرید که با زحمت زیاد در سال‌های قبل از بی‌ارزش شدن پول ملی با قناعت و به صورت اقساطی خانه‌ای خریده و حالا در اثر سقوط پول ملی همان خانه ۲۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود و صاحبخانه با حقوق کارمندی یا بازنشستگی با قناعت، روزگار می‌گذراند. شما چگونه می‌خواهید از خانه این کارمند مالیات بگیرید؟ او این مالیات را از کجا بیاورد؟ ممیزان مالیاتی را مگر نمی‌شناسید که به استدلال‌ها و آه و ناله‌های افرادی که واقعاً نمی‌توانند چنین مالیات‌هائی را پرداخت کنند اصولاً توجه نمی‌کنند؟ آیا می‌دانید چنین روشی در گرفتن مالیات، چه طغیانی را در جامعه به راه می‌اندازد؟

روشن است که این روش‌ها به جای آنکه تحریم‌ها را خنثی کنند، به خنثی‌سازی مردم منجر خواهند شد. دولت چرا برای شهرداری‌ها بودجه در نظر گرفته است؟ چرا می‌خواهد به دستگاه‌های آویزان و بی‌خاصیت بودجه بدهد؟ این بودجه‌ها را حذف کنید تا مجبور نشوید ارز ترجیحی را حذف کنید و یا از دارائی مردم مالیات بگیرید. نمایندگان مجلس برای تصحیح لایحه بودجه ۱۴۰۱ وظیفه‌ای سنگین برعهده دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۶۲
دولت محترم به خاطر سوء مدیریت و بی کفایتی مسئولین دست در جیب مردم می کند! واقعا شرم آور است، مالیات بر دارایی!!! کدام دارایی؟؟؟ خونه با قرض و قسط میشه دارایی؟؟؟
دزدی تا کی؟؟؟
چرا از دلالان مالیات نمی گیرند؟
باشه از شما قشر ضعیفی که فقط 20میلیارد پول خونه تونه مالیات نمی گیرن
حالا اگه این پیر فرطوت خونه ش را رهن داد 4میلیارد و گذاشت بانک و 800میلیون در سال زد به جیب چی میشه؟ چون سود سپرده هم که از مالیات معافه
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
حالا اگر این پیر فرتوت بابات بود هم همینجور حرف میزدی نادون ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
آن یکی می شه مالیات بر مستغلات که بر اساس میزان اجاره است و چیزی که در مقاله درج شده مالیات بر اصل دارایی است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
نوش جونش، به تو چرا فشار اومده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
پروفسور اجاره دادن خونه (چه رهن کامل چه رهن و اجاره) درامده و مالیات بر درآمد باید بگیرن. اونی که قانون بودجه رو نوشته دقیقا به اندازه تو از قوانین میدونسته
چرا آستان قدس و ستاد اجرایی مالیات نمی دهند؟
مالیات بر دارایی این ارگان ها چقدر می شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
این ها حیات خلوت برای فساد هستند مثل خیره سناتور های آمریکایی مگر اموال بنیادها مثل برکت بنیاد مستضعفان و ... از اموال بیتالمال نیست ؟پس چرا باید جدا باشند و کسی بر استخدام؛حقوق کارکنان و دخل و خرج آنها نظارت نکند؟چرا حقوق کارکنان و مدیران این دستگاه ها اعلام نمی شود؟مگر متعلق به ملت ایران نیستند؟
انسان یاد کارتون رابین هود می افتد که داروغه ای وجود داشت و فقط از ضعفا و کارمندان بدبخت و بیچاره مالیات میگرفت....
این گونه طرح ها اگر اجرایی بشه همین یک شاهی دوزار اعتقاد مردم به حاکمان دینیشان هم به باد میره.واقعا ادم یاد کارتون رابین هود و پرنس جان میوفته.
مقایسه کنید در انگلیس چند درصد زمین تحت تملک مردم است در ایران چقدر؟
طی چهل سال گذشته جمعیت 3 برابر شده است آیا میزان تملک مردم افزایش داشته یا کاهش؟ (زمین خواری و کوه خواری و جنگل خواری مقامات محلی و کشوری و بستگانشان را حذف کنید)
نهایت تضعیف مردم، تضعیف حکومت است.
چرا از مردم سوریه و لبنان و فلسطین و یمن مالیات نمی گیرید؟
سوال مسخره ای است؟
متاسفانه در کشوری زندگی میکنیم که مسولان برای کشورها شاخ و شونه میکشن و کل دنیا را علیه کشورمان میکند بعد به مردم میگویند تحریم برای مردم ایران تاثیر نداره ولی اقازادهایشان را با پول ملت به امریکا و کانادا تبعید میکنند . و وقتی هم کم میاورند دست در جیب مردم میکنند
همیشه دست دولت توی جیب مردم بود سمایه دار سروتمند و فقیر فقیرتر
حاکمیت در ایران از یکطرف با تورم جیب اقشار ضعیف را خالی میکند از طرف دیگر بر اموالی که بخاطر تورم افزایش قیمت پیدا کرده اند مالیات میبندد
همین الان مالیات حقوق ما خیلی زیاده دولت فکر مردم نیست
مقاله ای سراسر احساسی بدون هیچ گونه اطلاعات و بحث فنی.... وقتی هر نه نه قمری میشه نویسنده مقالات تخصصی اقتصادی اخر و عاقبت مردم ما میشه همین که هست.
بسیار هم طرح خوبیه و انسان اگه شریف و عادل باشه ، باید از این طرح استقبال کنه
نمیشه که یه عده از بنزین با یارانه که سهم همه مردم ایرانه استفاده کنن و باقی فقط زیر خط فقر دست و پا بزنن
در همه جای دنیا ، " ولفر " یا همون یارانه فقط از طریق مالیات از مردم تهیه میشه و مقدارش هم بسیار خوبه و حداقلهای زندگی رو برای مردم بیکار یا از کار افتاده رفع میکنه
این طرح حتی باید برای آب و برق و گاز و فرسایش آسفالت ( بر روی پلاک خودرو ) و هزار و یک نوع مایملک دیگه هم اجرا بشه
یه مشت ملت تن پرور که وجودشون در یک هفته کاری حتی 5 دقیقه هم ارزش نداره ، هر هفته توی جاده دارن میرن شمال و همش فکر مکنن که دولت مقصره و باید جلوی فقر در جامعه رو بگیره
در همه جای دنیا همه هزینه های دولت از مالیات تامین میشه و اصلا نه نفتی در کاره و نه گازی و نه تولید خاصی
فقط بلدن برن خارج و به به و چهچه کنن و نبینن که اقتصاد اونا بر چه پایه ای هستش
هنوز در کشور ما سند روی سند جمع کردن افتخاره و ملت دنبال جمع کردن خونه و ملک و ماشینن ( در کشوری که عملا 90% مردم به اسلام عمل نمیکنن و فقط ظاهر سازی و عوام فریبی دارن ، چون 90% مردم قائل به پرداخت مقدار واقعی و حقیقی خمس و زکاتشون نیستند !!! ) ، در صورتیکه در کشورهای مترقی ، مالک شدن تازه اول بدبختیه و باید حداقل سالی 3 درصد ارزش واقعی اون مالیات بدن
خیلی از ایرانیا در کل تبدیل به افرادی بی مصرف و مفت خور شدن که بیشتر از دو ریال هم براشون نباید ارزش قائل شد

ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
صحبت شما درست.
این مال کشوری هست که تورم نداره. تورم اقتصادی مردم را مجبور به خرید ملک و ماشین و ... می کند. اگر اقتصاد سالم باشه نیاز به این کارها نیست.
در ضمن اگر همه هزینه ها از مالیات تامین بشه آنوقت پول نفت و گاز و معادن و...چی میشه و کجا هزینه میشود؟
بهتره این قوانین بر طبق موازین اجنماعی و اوضاع اقتصادی اکثریت مردم وضع بشود نه اقلیت.

ضمنا لفظ مفت خور هم برای اکثریت مردم ایران ، صحیح نیست. مردم زیر باز مخارج زندگی دیگه توان ندارند آن وقت شما به فکر خمس و زکات هستید؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
دوست عزیز مالیات در همه جای دنیا هست قبول ولی وقتی خود
دولت تورم ایجاد میکنه و ازون ور مالیات از تورم میگیره آیا این
عدالته
حمید رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
مفت خور خودتی با خونوادت ،درست حرف بزن .... حرفتو مزه مزه کن ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
اندیشمندی که با قوانین بقیه دنیا آشنایی، آیا در همون ممالک دولت حاکم جوابگو نیست بابت هر سِنت از پول مالیاتی که خرج
میکنه که کجا و چجوری خرجش کرده؟! شما اینجا مسئول پاسخگو میبینی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
از کشورهای مترقی فقط فیلتر شکنش رو داری بدبخت،
اقتصاد رانت زای دولتی یک عده رو ثروتمند و هار کرد و قشر متوسط رو داره پاک می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
درود. بالاخره یکنفر شجاع راستگو پیدا شد تا حرف حق را بطور واضح بگوید. البته خیلی ها مثل ایشان فکر میکنند ولی ترجیح میدهند سکوت کنند و البته مخالفان همیشه زبان دراز بوده اند.
عجیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
واقعا حرف شما درسته تعداد زیادی مثل حضرتعالی بیعار و مفتخور شدن میخوان از دارایی بقیه حقوق و یارانه بگیرند و بعد بشینن پای کامپیوتر دویست خط تایپ کنند. بی مصرفی و مفتخوری توی جملات نوشته شما صد در صد موج میزنه
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
والله یا شما هم مثل روزنامه کیهان دوست داری مردم نفرینت کنند یا از مسولین و اقازادها هستی یا مازوخیسم داری
احتمال دیگر اینست که، چون بودجه‌نویسان، خودشان از اقشار ضعیف نیستند، با مشکلات این اقشار آشنائی ندارند و بدون آنکه به عوارض منفی این قبیل تصمیمات توجه داشته باشند به سوی چنین طرح‌هائی کشیده می‌شوند.

*** یکی از بزرگترین اشتباهات و خلط های غیر کارشناسی و عوامانه که توسط مسولین از اواخر دهه 50 مطرح شده بود و تا الان نیز ادامه دارد.
متاسفانه تخصص را نادیده گرفتند و متخصصان را طرد کردند و با شاخص سازی و ارزش سازی های من در آوردی و پوپولیستی تیشه به ریشه این مرز و بوم زدند.
خب دیگه چربیها رو هم آب کردن وقتش شده از گوشت مردم بکنن و بخورن
و صد البته که اون تپل مپلای اقتصادی همچنان کمترین مالیات رو خواهند داد یا اصلا نمیدن
چرا به بودجه برخی نهادهای فرهنگی و افزایش 50 یا 60 درصدی انها اشاره نکردید . جاهای که اصولا هیچ راهی برای کنترل و میزان پیشرفت یا منفعت رسانی انها به جامعه و کشور وجود ندارد. اگر موضوع تورم است که خوب همه جا باید اینطور رشد داشته باشد نه چند نهاد و مرکز را در نظر بگیرید و خیلی جاهای دیگر را در تظر نگیرید .
این چه نوع بودجه ریزی است که دولت انجام داده است
دريافت ماليات از مردم غير عادلانه است و ثروتمندان كمتر ماليات مي دهند . نهادهاي خاص ، برخي وكلا و پزشكان، بازرگانان ، و سرمايه داران و ...... به اندازه درآمدي كه دارند ، ماليات نمي پردازند و قانون را دور مي زنند ولي اداره دارايي يقه اقشار ضعيف و حقوق بگيران را مي گيرد چون حامي ندارند و نمي توانند قانون را دور بزنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
مالیات رابگیرند بدهندچندین نهادبه اصطلاح فرهنگی جیب نکبت زاده زادها مفتخور که هیچ خاصیتی برای مردم ندارند بجای اینکه آنرابرای زیرساختها وتولید وطرحهای عمرانی هزینه کنند بااین روش مملکت باسرعت به عقب برمیگردد بجای پیشرفت وآبادانی
تنها کشور دنیا که مردم خودش را استثمار می کنه
آیا به میزانی که مردم اروپا بابت مالیات به دولت هایشان می دهند خدمات دریافت می کنند مردم ایران از مالیات پرداخت شده به دولت خدمات می گیرند یا فقط مالیات در ایران یک طرفه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
دیگه همه کارها رو که دولت نمیتونه انجام بده بی انصاف! هم مالیات بگیره و هم خدمات بدهد؟ دو تا کار رو نندازید گردن دولت. بخش دوم با مردم همیشه در صحنه
از ماست که بر ماست!!
حکومتی که مدعیه نمی تونه ثروتمندان را شناسایی کنه و یارانه بهشون می ده چطور می خواهد از دارایی هایشان مالیات بگیرد؟ حتما این بار هم ار پس اندازهای خرد مردم متوسطی که به چاه فقر سقوط کرده اند می خواهد مالیات کسر کند.
استان قدس اوقاف بیت علما وبرخی از نهاد ها دیگه مالیات نمیدهند چرا مردم که زیر بار گرانی له شدن باید مالیات بدهند؟
متاسفانه خودروهای دوزاری و خونه های ساده ی مردم از قبال سیاست های غلط دولتمردان تبدیل به میلیاردی شده . ولی یه واقیعتی هست که صاحب همون خودروی میلیاردی الان پول نداره تایر خودرو را عوض کنه . چون قیمت چهار تا تایر تقریبا معادل پولی است که این بنده ی خدا چند سال قبل با ان همین خودرو را خریده است .
دولت سیزدهم دولت اغنیا بی درد با لباس فقراست
بابا بخدا اینا این کاره نیستند مثل دانش آموزیه که درس نخوانده ولی شب امتحان تا صبح باخدا رازو نیاز می‌کنه و صلوات میفرسته بلکه قبول بشه
حرف حساب یعنی این
اين تحليل كاملا اقتصادي است ماليات بايد بر عايدي باشد نه بر دارايي
وقتي بدليل ضعف نظام در اداره كشور بدون اينكه ما تلاشي كنيم ارزش ريالي دارايي ما افزايش چند برابري كرده و عين حال توان بهبود و حتي ترميم و نگهداري-تعميراتش را هم نداريم و با مشكلات تورمي فزاينده توان زندگي ما نيز ضعيف تر شده چنين روش هاي درآمدي براي دولت و نظام عين عملكرد داروغه ناتينگهام ميباشد با اين فرق كه او بي دين بود ....
كاري كرده اند كه مردم از واژه مذهب و دين فراري شوند كه البته شده اند
ممنون از چاپ این مقاله. من و همسرم با پول سنوات بازنشستگی ،اخذ وام از بانک و پرداخت دو برابر آن وام به بانک ، گرفتن قرض و قوله از اقوام و فروش یک باب منزل شخصی موفق به خرید یک منزل دیگر شدیم و حالا پس از مدتها رنج و پرداخت قرض و قوله آن داریم در آن زندگی می کنیم. حالا باید با این مصوبات از این ببعد هرچه حقوق بازنشستگی می گیریم به اداره مالیات بدهیم برای خانه ای که در افزایش قیمت آن هیچ مداخله ای نداشته ایم ضمن آنکه برای خرید آن مدتها رنج وسختی کشیدیم و هزینه های افزایش قیمت آن را هم به نوعی پس داده ایم و این تنها دارایی ما است.کجای آن عدالت است.اداره مالیات اگر درست مالیات را از فراریان مالیاتی بگیرید و یا درست مالیات را بگیرید و از تعامل با بعضی شرکتها خودداری کند صدها برابر این مالیاتها را می تواند اخذ کند.
آقا شما یا حقوق کارمندی نگرفتید یا فرق 20 میلیارد تومن و 20 میلیارد ریال را نمی دانید. دغدغه بخش عمده ای از مردم تامین معاش و سپس سرپناه آن هم نه 20 میلیارد تومنی بلکه 20 میلیارد ریالی است.
چرا ما باید هزینه تحریم ها را بپردازیم؟
اول باید از مسئولین اختلاس گر با دارایی لوکسشون مالیات گرفت بعد از مردمی رو که فقیر کردید
مردک چقدر از پولدارها گرفتی این مقاله را انتشار دادی .
کیه دلش به حال کارمند میسوزه آغا بگیری هیچ کارمندی خونه ۱۰ میلیاردی نداره بجز مدیرا نجومی بگیر
در ضمن از کسی که خورو از خودرو ساز می گیره و بصورت صفر میفروشه یا حتی زیر ۵۰ هزار کیلو متر میفروشه ۵۰ درصد قیمت خودرو مالیات بگیرند تا تب کاذب قیمت خودرو و دلالی بخوابه
سلام دلالها،بناها و....اصلا مالیات نمیدهند کارمندان و کارگران درصف اول پرداخت هستند
هرغلطی می خواهید بخوری فقط ملت را بچزونید
اصلا شما برای ایجاد دردسر آمدید
با زندگی آرامش آسایش رفاه صلح دوستی صمیمیت محبت عشق دشمن هستید
باید هرچه زودتر پول مونو برداریم از ایران بریم چون با این وضع دارن همه مال وامولمونو آزمون میگیرن بنزین رو هم دارن گرون میکنن
مسخره هست مالیات از مایملک مردم..مالیات را از خونه وماشین تجار ووو نگیرید چرا که این سرمای دار به محض تهدید این اندک سرمایه خود را به راحتی به کشورهای دیگر منقل می‌کند... مالیات را از در آمد سرمایه دار اخذ کنید از صادرات که معاف از مالیات است،، جلوی خروج سرمایه از کشور را بگیرید این قانون مالیات برمایملک مردم ضمن ایجاد بروکراسی اداری دست وپا گیر مغاير قانون مالکیت هم هست .. مردم سالیان سال است برای مقابله با با بی ارزشی پول خود به کالا پناه برده اند... اگر این هم از مردم گرفته شود،، باعث نارضايتي عمومی و در کل خواستگاه دشمن که تهی کردن کشور از تمامی سرمایه هاست تحقق می‌یابد.
دست در جیب مردم
بخش عمده ای از اقتصاد کشور در بعضی نهادها مانند ، ستاد اجرایی امام و زیر مجموعه های گسترده آن - آستان قدس رضوی و دیگر اماکن متبرکه و انواع بنیاد های چرخش دارد که مالیات پرداخت نمی کنند ! و با توجه به این که تمامی سرمایه ها و دارایی این بنگاه ها ملی و متعلق به عموم مردم است ، میزان درآمد آنها و محل مصارف آن نامشخص است ....! این درآمدها باید صرف بهبود اوضاع اقتصادی کشور و مردم گردد و تا زمانیکه شرایط مردم و کشور در حد مطلوب و قابل قبول نگردد ، هیچکس حق هزینه کرد آن را در مصارف غیر ندارد !
پول زور هست واز مردم خواهند گرفت چون برای اختلاس پول لازم هستند
دلار بود ۳ تومن...قیمت اپارتمان بوده مثلا ۵۰۰ میلیون...
دلار گرون شده...ارزش پول اومده پایین ..تورم رفته بالا ..همون خونه شده ۵ میلیارد....حالا میاد میگه تو اینقدر سود کردی ....مثلا ۲۰ درصدشو بده به من...دیگه نمیگه بابا پراید بوده ۷ تومن شده ۲۰۰ تومن تقصیره مردم نیست!!! ارزش پول ملت اومده پایین..در واقع مردم فقیر تر شدن...ریاضی هم بلد نیستیم ؟!! بابا با دو کلاس سواد هم میشه این چیزا رو فهمید...
دولت بخاطر جبران کسری بودجه و عدم امکان وصول منابع ارزی دست در جیب مردم میکند، آنها که می‌گفتند مذاکرات را به معیشت مردم‌ گره نمی‌زنیم چطور این قضیه رو توجیه میکنن؟ وقتی مالیات بر درآمد و ارث وصول می‌شود دریافت مالیات از دارایی مفهومی به جز دست در جیب مردم کردن ندارد، این حاصل استفاده از عوامل بی سواد و سودجو در دولت و تیم اقتصادی دولت است. کجای دنیا دو بار از مردم مالیات میگیرن؟؟
به جای این‌کار هرینه‌های بی مورد دولت مثل سفرهای بی حاصل و پوپولیستی استانی رو حذف کنن تا هزینه بی کفایتی آقایان بر دوش مردم‌ نیفتد.
آقا از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مر حمت فرمایید ما را مس کنید اقا این خونه 5 ملیاردی من را لطفا برگردونید به قیمت6 سال پیش که خریدم 470 میلیون تومان لا اقل میتونستم با 100 میلیون 10 متر بزرگتر بخرم الان با 500 میلیون هم نمی تونم حالا من باید عوارض بدم یا شما بی خردها باید به من خسارت بدید ....
والا دیگه مردم چکا. کنند به مردم چه از همونا بگیرید که ازشون دفاع میکنید فلسطین سوریه به ما چه این دولتم خرش از پل گذشت با پنبه داره سرمیبره
کاراین دولت درست است باسازوکار مناسب وکارشناسی امکانپذر است اگرسوداگران وحسودان بگزارنددست دزدان به بیت المال راباید قطع کرد انشاالله
پولهایی که به جای آبادانی ایران در عراق و سوریه و یمن و لبنان و غیره خرج میشه چرا ؟ واقعا چرا؟ آیا جوابگویی هست ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر