بازدید 5966

هشدار سازمان ملل درمورد قحطی در سومالی

سازمان ملل روز دوشنبه هشدار داد تقریبا یک نفر از هر چهار نفر در سومالی به دلیل خشکسالی و قحطی در این کشور جنگ زده با گرسنگی شدید دست به گریبان است.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۷ 21 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل پیش بینی کرد که این بحران وخامت یابد و ۴.۶ میلیون نفر تا ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) به کمک غذایی نیاز پیدا کنند، زیرا این کشور در مدت بیش از ۳۰ سال اخیر، با کاهش شدید میزان بارندگی مواجه بوده است.

سومالی، یکی از فقیرترین کشور‌های آفریقایی، نزدیک ۱۶ میلیون نفر جمعیت دارد.

سازمان ملل یادآور شد که کمبود آب، غذا و چراگاه ۱۶۹ هزار نفر را از خانه و کاشانه خود آواره کرده و این رقم ممکن است طی ۶ ماه آینده به ۱.۴ میلیون نفر افزایش یابد.

در سال‌های اخیر، بلایای طبیعی و نه جنگ و درگیری، دلیل اصلی بی خانمان انسان‌ها در سومالی بوده است کشوری که جزو آسیب پذیرترین کشور‌ها نسبت به تغییرات اقلیمی رتبه بندی می‌شود.

آدام عبدالمولا هماهنگ کننده بشردوستانه سازمان ملل در سومالی به خبرگزاری فرانسه گفت: این یک فاجعه بی سابقه است که در راه است. وی تخمین زد که ۳۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال طی ماه‌های پیشرو در معرض خطر سوتغذیه شدید قرار گیرند. وی افزود: آن‌ها خواهند مرد اگر به زودی به آن‌ها کمک نکنیم.

سازمان ملل درخواست کمک ۱.۵ میلیارد دلاری برای تامین بودجه پاسخگویی به این بحران را مطرح کرده است.

براساس اعلام سازمان ملل، حدود ۷.۷ میلیون نفر تقریبا نیمی از جمعیت ۱۵.۹ میلیون نفری سومالی در سال ۲۰۲۲ به کمک‌های انسانی نیاز دارند که این رقم افزایش ۳۰ درصدی در یک سال را نشان می‌دهد.

دستکم هفت نفر از هر ۱۰ سومالیایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند و خشکسالی منابع درآمدی را در این کشور از بین برده و در کنار این مشکل، تلف شدن دام و کاهش برداشت محصول با تورم بالا توام شده است.

خدیجه دیریه وزیر مدیریت بحران و امور بشردوستانه سومالی گفت: خطر آنقدر بزرگ است که بدون کمک فوری انسانی، کودکان، زنان و مردان در سومالی از گرسنگی خواهند مرد.

دولت سومالی ماه گذشته میلادی، خشکسالی در این کشور را یک وضعیت فوق العاده بشردوستانه اعلام کرد.

خشکسالی و سیل همچنین به تازگی کنیا و سودان جنوبی را فرا گرفته و منجر به تلف شدن دام، تخریب مراتع و نابودی محصولات کشاورزی شده است.

در این میان، کمبود آب و غذا نگرانی از جنگ و درگیری بین جوامع بر سر منابع را افزایش داده است.

کارشناسان بر این باورند که شدت و فراوانی حوادث آب و هوایی شدید روبه افزایش است که به تغییرات اقلیمی نسبت داده می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی