بازدید 7464

رفع خطر فرونشست زمین در قلب پایتخت

شهردار منطقه ۱۲ تهران از رفع خطر کامل فرونشست در خیابان پانزده خرداد خبر داد که در اثر بارندگی‌های اخیر رخ داده بود.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 20 December 2021


به گزارش تابناک به نقل از فارس، امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲ تهران درباره فرونشت زمین در این منطقه اظهار داشت: یکی از معضلاتی که هم‌اکنون بسیاری شهرهای ایران با آن روبه‌رو هستند، پدیده فرونشست زمین است.

یزدی با تأکید بر اینکه این موضوع به راهکارهای فرابخشی نیاز دارد و رسیدگی به آن، همکاری چندین دستگاه را می‌طلبد، افزود: مدیریت شهری در منطقه ۱۲، همواره احتمال وقوع فرونشست در این منطقه را پایش می‌کند و تدارکات و برنامه‌های مختلفی برای کاهش بحران حاصل از آن در نظر گرفته است.

وی ضمن اشاره به بارندگی‌های اخیر تهران که به فرونشست زمین در خیابان پانزده خرداد شرقی منجر شد، بیان کرد: در اثر این اتفاق خسارتی به نهر وارد آمد که موجب به‌خطرانداختن امنیت تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده در سطح معابر خیابان پانزده خرداد شرقی در محله امامزاده یحیی (ع) شد. ازاین‌رو در اسرع وقت و بی‌معطلی نسبت به تخریب نهر و قسمتی از سواره‌رو و در پی آن اجرای بتن‌ریزی، همچنین لوله‌گذاری به شکل صحیح اقدامات لازم صورت گرفت و جلوی نشتی آب گرفته شد.

شهردار منطقه ۱۲ تهران توجه به شناسایی و مدیریت فرونشست در ایمنی شهرها را ضروری دانست و ادامه داد: این مهم با کسب رضایت از کسبه در سحرگاه گذشته انجام پذیرفت و هم‌اکنون عملیات با اجرای بتن‌ریزی و هم‌سطح‌سازی در حال پایان است.

وی بیان داشت: فرونشست عبارت است از فرورریزش یا نشست سطح زمین که به علت‌های متفاوتی در مقیاس بزرگ روی می‌دهد. به طور معمول این اصطلاح به حرکت قائم روبه‌پایین سطح زمین گفته‌ می‌شود. به گفته کارشناسان خطر فرونشست برای سازه‌ها و ساختمان‌ها محدود است؛ چراکه نشست نسبی نقاط مختلف زمین در مقیاس ساختمان‌های مناطق مسکونی بسیار ناچیز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست