بازدید 6216
۱

اختلاف دمای سردترین و گرم‌ترین نقطه یزد ۱۸ درجه شد

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی یزد گفت: ۲۴ ساعت گذشته شهر بافق با دمای ۱۶ درجه و گاریزات تفت با ۲ درجه سانتیگراد زیرصفر به عنوان گرمترین و سردترین نقاط استان بود که اختلاف دمای این ۲ منطقه به ۱۸ درجه رسید.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 17 December 2021

به گزارش «تابناک»، سیدعباس میرحسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز آسمان استان قسمتی ابری تا ابری پیش‌بینی می‌شود و اواخر وقت شاهد افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده در مناطق جنوبی و ارتفاعات مرکزی مورد انتظار است.

وی ادامه داد: همچنین روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده آسمان استان نیمه‌ابری تا ابری و برای برخی نقاط به ویژه ارتفاعات همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی دمای امروز شهر یزد را ۱۴ تا یک درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان ذکر کرد.

یکی از ویژگی استان‌های دارای عرصه‌های بیابانی از جمله یزد که در فلات مرکزی ایران قرار دارد تفاوت درجه حرارت شب و روز آن، بارش‌کم و میزان تبخیر بالاست.

استان یزد در ناحیه مرکزی ایران قرار دارد و اطراف آن پوشیده از عرصه‌های بیابانی است و به علت فقر پوشش گیاهی و بالا بودن میزان فرسایش خاک پس از بارندگی در برخی نقاط سیل جاری و خسارت زیادی به تاسیسات زیربنایی، جاده‌ها ،قنات‌ها، مزارع و زمین‌های کشاورزی وارد می‌شود .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فقط دریزدآینده نگری وجوددارد،ذخایرعظیم آبی تفت(حوزه شیرکوه)،چرخاب وبقیه مناطق یزددربیست سال اخیرحفظ شده وکاهشی نداشته،درعین حال رشدصنعتی وکشاورزیشان هم عالی است،احسنت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست