بازدید 5140

اجلاس ریاض با تاکید بر مقابله با تهدیدات پایان یافت

اجلاس ریاض در بیانیه پایانی خود بر تلاش جمعی برای مقابله با تهدیدات تاکید کرد. این در حالی است که ولیعهد سعودی در مراسم افتتاحیه چهل و دومین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس مدعی حمایت از تلاش‌های نماینده سازمان ملل در امور یمن برای حل سیاسی بحران این کشور شد.
کد خبر: ۱۰۹۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶ 14 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از العین امارات، رهبران شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی نشست خود در ریاض بر اهمیت تلاش جمعی به منظور مقابله با تمام تهدیدات تاکید کردند.

شورای همکاری خلیج فارسی در بیانیه پایانی خود تاکید کرد: هرگونه تجاوز به یک کشور عضو تجاوز به همه اعضای شورای همکاری تلقی می‌شود.

آن‌ها بر ماده دو توافقنامه دفاع مشترک توافق کردند که مربوط به این است که هر حمله‌ای به یکی از کشور‌ها حمله به کل کشور‌ها و هر خطری علیه یک کشور خطری برای همه آنهاست.

در بیانیه پایانی چهل و دومین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت تکمیل مولفه‌های وحدت اقتصادی و سامانه‌های نظامی و امنیتی مشترک تاکید شد.

آن‌ها همچنین بر نقش زن و جوانان در جهان کسب و کار تاکید کردند.

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی شامگاه سه شنبه در سخنانی در مراسم افتتاحیه چهل و دومین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس ادعا کرد از تلاش‌های نماینده سازمان ملل در امور یمن برای ایجاد راه‌حل برای حل سیاسی بحران این کشور حمایت می‌کند.

وی در ادامه بر اهمیت ثبات عراق و امنیت کل منطقه و ساختن بلوک اقتصادی و تکمیل وحدت اقتصادی اعضای شورای همکاری تأکید کرد.

او که به نیابت از ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در راس این نشست قرار گرفت.

ولیعهد سعودی همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: "باید با برنامه موشکی و هسته‌ای ایران در راستای تحقق ثبات منطقه‌ای برخورد شود. "

پادشاه بحرین هم در سخنانی بر اهمیت پایبندی به محتوای بیانیه اجلاس قبلی «العلا» تأکید و از نقش ادعایی عربستان در مواجهه با مشکلات و چالش‌های منطقه تمجید کرد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هم در سخنانی گفت که امنیت خلیج فارس یک زنجیره به هم پیوسته خواند و هدف از برگزاری این اجلاس را تقویت فعالیت شورای همکاری خلیج فارس برای تحقق امنیت و توسعه منطقه تلقی کرد.

او اشاره کرد، شورای همکاری طرح‌های مشترک خلیج فارس و راه اندازی بخش خصوصی و حمایت جوانان و طرح‌های کوچک را پیگیری می‌کند.

به گفته او، سفر بن سلمان به کشور‌های شورای همکاری دال بر قدرت و هبستگی این کشورهاست.

چهل و دومین اجلاس سران کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس شامگاه سه شنبه در شهر ریاض و بدون حضور نواف آل احمد الجابر امیر کویت و هیثم بن طارق سلطان عمان آغاز به کار کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی