بازدید 6389
۴

هند به دنبال توسعه بندر چابهار ایران است

وزیر خارجه هند گفت که این کشور مجموعاً ۸۵ میلیون دلار کمک بلاعوض و تسهیلات اعتباری ۱۵۰ میلیون دلاری را برای توسعه بندر چابهار در نظر گرفته است.
کد خبر: ۱۰۹۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴ 12 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از هندوستان تایمز، «اس جایشانکار»، وزیر امور خارجه هند روز جمعه در جریان نشستی با اشاره به همکاری با ایران بر سر توسعه بندر چابهار، اعلام کرد: بندر چابهار ایران یک قطب ترانزیتی تجاری برای منطقه است و مسیر اقتصادی‌تر و پایدارتر را برای کشورهای محصور در خشکی برای ارتباط با هند ایجاد می‌کند.

جایشانکار این اظهارات را در پاسخ به سؤالی مطرح کرد و افزود: بندر چابهار دسترسی دریایی بسیار مورد نیاز را برای افغانستان محصور در خشکی فراهم کرده است.

وزیر خارجه هند با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران به هیچ وجه طرح بندر چابهار را در بر نمی‌گیرد، گفت: هند از بندر چابهار برای ارسال هفتاد و پنج هزار تن گندم به عنوان کمک غذایی به افغانستان در سال ۲۰۲۰ استفاده کرده و تا کنون دو هزار تن حبوبات نیز به افغانستان انتقال یافته است.

وزیرخارجه هند این را نیز افزود که دهلی نو مجموعاً ۸۵ میلیون دلار کمک بلاعوض و تسهیلات اعتباری ۱۵۰ میلیون دلاری برای توسعه پایانه شهید بهشتی چابهار اختصاص داده است و به عنوان بخشی از تعهد ما توسعه زیرساخت بندر چابهار را در دستور کار داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
وزیر خارجه هند گفت که این کشور مجموعاً ۸۵ میلیون دلار کمک بلاعوض و تسهیلات اعتباری ۱۵۰ میلیون دلاری را برای توسعه بندر چابهار در نظر گرفته است.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! در قبال استفاده طولانی مدت و در واقع واگذاری چابهار به هند.قاجار رو سفید تاریخ شد.
چابهارو بدین به هند بره دیگه چرا بنده گاوها رو اینقده معطل میکنین آحه
کلا اونا کشورهاشون رو میدن دست امریکا و آلمان و اروپا تا براشون بسازن، بعد ما با افتخار کشور رو دو دستی تقدیم چین و روسیه کردیم و حالا هند آخه؟!! میترسم فردا بدید دست جیبوتی و ساحل آج و ...!!!
هند بدنبال توسعه بندر چابهار است ... چه اتفاق میمونی ... ایران بدنبال توسعه چیست ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست