بازدید 4367
۲

انتظارات جامعه پرستاری پس از دو سال جانفشانی

در آستانه روزپرستاری دیگر، درود می‌فرستیم به ۲۵۰ هزار پرستار، این فرشتگان رحمت الهی و سپیدجامگان پاک‌سیرتی که درنهایت ایثار، در طول دوسال دفاع مقدس در مبارزه با کرونا همچون همیشه، نجات‌دهندگان جان مردم و تأمین‌کننده آرامش روحی خانواده‌های ایران عزیز هستند.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 09 December 2021

به گزارش «تابناک»، محمدنظری اشتهاردی سوپروایزر بیمارستان امام خمینی تهران در روزنامه ایران نوشت: کرونای منحوس تمام پرستاران بالینی را حداقل یکبار یا دوبار مبتلا و تعداد زیادی را از خدمت در این شغل محروم کرده و باعث شهادت تعدادی از بهترین پرستاران این مرز پر گوهر شد، به گونه‌ای که ۱۴۳ هزار ابتلا، ۸۵۰۰ پرستار آسیب‌دیده از کرونا و بالغ بر ۱۵۰ جانباخته و شهید پرستار، گواه روشن ازجان‌گذشتگی این جامعه خدوم و ایثارگر است. پرستاران در اپیدمی کرونا همچون سال‌های دفاع مقدس و حضور در بحران‌هایی مثل زلزله از خود، لذت زندگی، علائق و خانواده‌شان گذشتند تا از سلامت مردم، آن هم در خطرناک‌ترین شرایط و در نفس به نفس شدن با بیماران کرونایی از آنان مراقبت کنند و در لحظات نفسگیر مرگ و زندگی، جان‌های خود را تقدیم سلامت و تندرستی ملت ایران کردند.

اکنون که با عنایت خداوند متعال و بر اثر رشادت‌های مدافعان سلامت، شرایط کشور اندکی بهتر شده است، از مسئولان کشور خصوصاً در دولت و مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود تا به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار همراهی و همگامی خود را با پرستاران نشان دهند و حداقل با تحقق بخشی از انتظارات آنها، گام‌های عملی بردارند و باعث شوند تا کسانی که با ایثارگری از پس ویروس کرونا برآمدند امروز که نزد خانواده‌هایشان می‌روند، بتوانند با انگیزه ناشی از قدرشناسی مسئولان با عزیزان خود روبه‌رو شوند.

و اما انتظارات حداقلی جامعه پرستاری:

۱. اجرای فوری قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری: این قانون در سال ۱۳۸۶ مصوب شده و سال گذشته مقام معظم رهبری برای اجرای آن دستور أکید صادر کردند و آیین‌نامه اجرایی آن نیز در دولت گذشته و شورای عالی بیمه به تصویب رسیده است و در حال حاضر منتظر اجرای عملی است که امیدواریم دستور آن هر چه سریع‌تر صادر شود.

۲. پرداخت فوق‌العاده خاص که این مورد هم در مردادماه امسال با توافق وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه جهت تصمیم‌گیری نهایی به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شده است که امیدواریم هر چه زودتر تعیین تکلیف و پرداخت شود.

۳. اصلاح استاندارد نیروی انسانی پرستاری براساس شرایط موجود و واقعی کشور و برنامه‌ریزی و اقدام جهت جذب و استخدام پرستاران برای جبران کمبود شدید کادر پرستاری و همچنین تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و قراردادی.

۴. اجرای کامل قانون ارتقای بهره‌وری برای تمام پرستاران دانشگاهی، تأمین اجتماعی و بخش خصوصی.

۵. استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های پرستاران در سطوح مختلف مدیریتی و سیاستگذاری کلان بهداشت و درمان کشور.

۶. توجه ویژه به خانواده معظم شهدای سلامت دوره کرونا که متأسفانه اکنون با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و از عدم رسیدگی‌ها گله‌مند هستند.

در پایان ضمن تبریک این روز بزرگ، سلامتی و تندرستی را برای تمام مردم ایران آرزو می‌کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
يك مشت حرف خالي كه به مناسبت روز پرستار از طرف برخي افراد زده مي شود و متاسفانه عملا هيچ اتفاقي نمي افتد اقا حداقل پرستاران رو با 20 يا نهايتا 25 سال بازنشسته كنيد تا حداقل كمتر دچار اسيبهاي فراوان روحي و جسمي شوند . نخواستيم اين مزايايي كه فقط حرفش رو مي زنيد .
چرا پرستاران تامین اجتماعی نصف پرستار وزارت بهداشت دریافتی ندارد و بخش اعظمی از پرستاری کشور بر عهده پرستاران تامین اجتماعی میباشد.از اقای رییسی خواهشمندم این ظلم و بیعدالتی و اختلاف در پرداخت بین دو قشر با کار همسان رو پیگیری کنند.هیچ کجای دنیا دو قشر با کار یکسان در یک کشور حقوق و دریافتی نابرابر ندارند. کارشناس ارشد پرستاری تامین اجتماعی با بیست سال سابقه حکمش ۸ و نیم و یک بهیار با مدرک دیپلم در وزارت بهداشت با ده سال سابقه حکمش ۱۰ و نیمه در حال حاضر.اگر این ظلم نیست چیه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان