بازدید 15430

واکنش روزنامه اطلاعات به هیات امنای دانشگاه تهران

هیأت امنا یعنی جمعی امین و خوشنام و مورد وثوق، که فقط نام و نشان و سرقفلیِ دیگر سِمَت‌هاشان در اینجا کار می‌کند؛ وگرنه قرار نیست معجزه‌ای آورند و عصای موسی را اژدها کنند و عیسی مسیح را در ید بیضاشان شرمنده!
کد خبر: ۱۰۸۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 25 November 2021

واکنش روزنامه اطلاعات به انتصاب زاکانی و قالیباف در هیات امنای دانشگاه تهران!

روزنامه اطلاعات نوشت:اگر کسی شبانه برای نخستین بار پای به کشور عزیزمان ایران بگذارد و مثلاً در جریان همه‌ی انتصابات قرار گیرد، حتما ناسزاوار یقین خواهد کرد که سرزمینی با بیش از هشتادمیلیون نفوس، نخبگان وخبرگانی دارد انگشت‌شمار؛ اما دانای همه‌ی امور!

وقتی اسامی هیأت امنای جدید دانشگاه تهران را دیدم، حال همان مسافر تازه‌وارد را یافتم و با خود گفتم: عجبا از کشوری چهارفصل و پهناور، با جمعیتی گسترده در انواع استعدادها و توانی خیره‌کننده در بزنگاه‌ها؛ که در یکی از حساس‌ترین نقاطِ امنایی و اتاق فکری مانند مهم‌ترین دانشگاهش، همچنان باید وقت رییس مجلس و شهردار و وزیر و دیگر مشتغلان به هزارویک اشتغال را بگیرد!مگر این آب و خاک این‌سان دریغ‌زا قحط‌الرجال‌زده شده است؟

مگر آن‌که آن‌مسافر فرضیِ ابتدای نوشتار را این‌گونه توجیه کنیم که:هان؛ عموجان! لختی بیاسای تا صبح شود و خستگی راه از تنت برون گردد و خُلقت به جای آید؛ داستان اینگونه هم که تو جدّی‌اش می‌انگاری نیست. هیأت امنا یعنی جمعی امین و خوشنام و مورد وثوق، که فقط نام و نشان و سرقفلیِ دیگر سِمَت‌هاشان در اینجا کار می‌کند؛ وگرنه قرار نیست معجزه‌ای آورند و عصای موسی را اژدها کنند و عیسی مسیح را در ید بیضاشان شرمنده! نه والله!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۹
نخبه؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
فرض کنیم نخبه هم باشند که البته نیستند. آیا با مسولیتهای متععدشان وقت رسیدگی امور دانشگاه تهران را دارند؟؟
چه کنیم فقط خدا خودش ما رو نجات بده
هیات امنا شامل اعضای حقیقی و حقوقی است. بنده هم مخالف این نوع انتصابها هستم اما نقد باید مبدل به قاعده عمومی شود. چرا وقتی حناچی عضو هیات امنا بود کسی اعتراض نکرد؟ آیا بزعم نویسنده آقای حناچی از نبوغ بزرگ دوران ماست؟ وقتی نقدها جناحی میشوند اثر اصلاحی خود را از دست میدهند و گاهی مخرب میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
بله فرمایش شما متین
اما حناچی هم از رفقای ما نبوده که بگیم اون رو نباید نقد میکردن
مشکل از افرادی بوده که فکر میکردن نباید نقد کنند
نقد نکردن اون منافاتی با نقد کردن این حضرات نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
این مثل اینه الان توقع داشته باشیم کیهان و وطن امروز نقد کنند این انتصاباتو
شما برو به اصولگراها بگو چرا نقد نکردید اون موقع
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
دقیقا !!زمانی که همه از بزرگان جناح مطلوب روزنامه اطلاعات بودند مشکلی وجود نداشت؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
حقیقی یعنی شخصی که دارای مسولیت در کشور نیست.
بنده به درست و غلط بودن این انتصاب ها کار ندارم ولی ای روزنامه پر وزن اطلاعات آیا در دولت قبل نیز که وزرا و روسا در همین پست بودند ( ظریف و زنگنه و همتی و ...) زبان به انتقاد گشودی یا روزه سکوت گرفته بودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
اولا که مشخصه که هر کسی دنبال منافع طیف خودشه
دوما روزنامه اصولگرا چرا نقد نکردند اون موقع؟ ایای دلیلش این نبود که سواد چنین نقدی نداشتند و فقط در موارد خاص شروع میکنند به فریاد زدن و از دانشگاه و دانشگاهی چیزی نمیدونن؟
ناشناس
| Romania |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
کسی به ظریف و زنگنه و همتی، مدرک مفتی نداده
تو پست اصلی خودشون هم کاری نمیکنن.
آفرین
عجب داستان تراژیکی داریم
آقای قالیباف به گفته خودش ۱۹ سالگی فرمانده جنگ بوده احتمالا از۱۵ سالگی سال اول دبیرستان جبهه بوده وبعد ۱۹ سالگی مسئولیت با آنهمه مشعله فکری ودرگیری که یک مسئول دارد چگونه می‌تواند درس بخواند وکار فکری کند؟؟درس خواندن سخته!!با محاسبات به احتمال قوی دیپلم هم ندارند چه برسد به مدارک دانشگاهی ....زاکانی و....به همین صورت با رانت ونفوذ وبه برکت ستا دمدرک آموزش عالی مدرک افتخاری می گیرند حال در شگفتم درماده دانشگاهای ایران هم هیت امنا می شوند و عضو افتخاری هیئت علمی ؟؟.وا اسفا
؟؟یا حجت ابن الحسن عج علی ظهوره....
بالاخره یه جوری همه به هم نون میرسونن .ولی قالیباف تو این هیئت امنا خیلی جالبه
این همه کاره های هیچ کاره در حال چاپیدن کشور هستند. سر این دور یا آن دور جنگ کنید تا از این تتمه هم چیزی نماند جز خسران
جناب شریعتمداری نیاز نیست اعضای هییت امنا دانشگاه تهران متشکل از افراد امین ( ؟ !) و خوشنام (؟ !) و مورد وثوق (؟ !) انتخاب شده خارج از دانشگاه تهران باشد زیرا اعضای هییت امنا دانشگاه تهران جای بسیاری از اساتید ارجمندی است که بیش از چهل سال در این دانشگاه استخوان خرد کرده اند و افرادی مثل قالیباف و زاکانی و شما باید سالها در پای کلاس این عزیزان بنشینند و درس خرد و انسانییت بیاموزند.
واقعا که این نوع عملکردهای ، امید مردم به دولت جدید را ، از بین میبرد .جا پای اعمال و رفتار دولتهای پیشین!!!!! از آقای قالیباف که خود، در نطق پیشین مدعی بودند مردم نادیده گرفته شده اند؟، بعد است که چنین پستهایی را بپذیرند و بعد در مجلس اعلام کنند هیچ کس حق داشتن دو شغل هم زمان را ندارد. واقعا تا کی میخواهید به این رفتارهای انحصار طلبانه ادامه دهید !!! شرم آور است!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر