بازدید 16458
۳

رد صلاحیت پسر قذافی در انتخابات لیبی

کمیساریای انتخابات لیبی روز چهارشنبه اعلام کرد، صلاحیت ۲۵ نفر از جمله «سیف الاسلام القذافی» فرزند دیکتاتور لیبی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رد شده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۳ 25 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، کمیساریای انتخابات لیبی اعلام کرد، در فهرست اولیه نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اسامی صلاحیت ۷۳ نفر از جمله ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی این کشور تایید شده است.

بر اساس این گزارش در فهرست ۷۳ نفره نامزد‌های تایید صلاحیت شده، اسامی چهره‌هایی مانند عبدالحمید الدبیبه رییس دولت وحدت ملی، عقیله صالح رییس پارلمان و فتحی پاشاغا وزیر کشور دیده می‌شود.

سیف الاسلام القذافی به جرم مشارکت در کشتار معترضان لیبیایی در جریان تظاهرات سال ۲۰۱۱ که به سقوط رژیم پدرش انجامید، تحت تعقیب دیوان بین المللی لاهه است و در دادگاهی در شهر الزنتان واقع در غرب لیبی نیز به اعدام محکوم شده بود.

در بیانیه کمیساریای انتخابات لیبی آمده است، نامزد‌های رد صلاحیت شده ۱۲ روز فرصت دارند تا به این تصمیم اعتراض کنند.

۹۸ نفر به عنوان نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی لیبی ثبت نام کرده بودند.

قرار است انتخابات لیبی با وجود اختلاف نظر میان نهاد‌های مختلف بر سر قانون انتخابات در این کشور در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ برگزار شود.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی در شرایطی روند خود را پشت سر می‌گذارد که به نوشته رسانه‌ها، با نزدیک شدن زمان انتخابات، تنش در این کشور افزایش می‌یابد. در نتیجه موضوعات مبهمی، چون برگزاری و یا عدم برگزاری انتخابات، نحوه جریان روند انتخابات، تعیین حوزه‌های انتخابات و تثبیت نامزدها، از دغدغه‌های اصلی است.

طرفین در لیبی با احساس نگرانی از فشار‌های خارجی و بحران مشروعیت، خواهان برگزاری انتخابات بوده، اما اینکه برگزاری انتخابات تحت کدامین شرایط، هنوز نامعلوم است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
پ چطو خلیفه کفتر رد صلاحیت نشد تنها یه نفر می‌تونه لیبی درست کنه آنم کسی ک از خانواده قذافی باشه و الا بقیه بدرد نمیخورن رای بیارن چیزی عوض نمیشه
بهترین کزینه سیف الاسلام قزافی است .
چرا کسی این مرتیکه سیف رو ترور نمیکنه ؟!!!!
باید خودشو خانوادشو توی دیگ روغن جوش انداخت .. حالا میخواد رئیس جمهور بشه ؟!!!
حرامزاده !!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان