بازدید 5731

بازدید سرزده دادستان تهران از دادسرای ناحیه یک

در ادامه بازدیدهای میدانی دادستان تهران از دادسراها به منظور ارزیابی عملکرد و گفتگوی چهره‌به‌چهره با قضات، کارکنان و مراجعه‌کنندگان، دادستان تهران از دادسرای ناحیه یک بازدید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶ 22 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، دادستان تهران در جریان این بازدید ۴ ساعته، علاوه بر گفتگو با برخی از مراجعه‌کنندگان و بررسی مسائل آنها، با سرکشی از شعب مختلف دادیاری، بازپرسی، اجرای احکام و واحد ارجاع، شعب حل اختلاف مستقر در دادسرا و دفاتر شعب، بایگانی‌ها و بخش‌های اداری دادسرا همراه بود، وضعیت رسیدگی‌ها به ویژه اوقات رسیدگی، تصمیمات و دستورات قضائی صادر شده را بررسی و روند رسیدگی به پرونده‌ها را مورد نظارت و ارزیابی قرار داد.

علی القاصی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات اساسی برای کاهش اطاله دادرسی بیان کرد: برای تحقق این امر باید بر روی پرونده‌ها، نظارت و اشراف کافی داشت از این رو ضروری است که پاسخ استعلامات، جلب و یا هر روند قانونی دیگر به طور مستمر پیگیری شود.

وی خواستار تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و قدیمی شد و تاکید کرد: باید با یک کار و تلاش جهادی آمار اینگونه پرونده‌ها را با مدیریت زمان کاهش داد.

دادستان تهران با اشاره به آسیب‌ها و چالش‌هایی که در فرآیندهای استعلامات برای پرونده‌های قضائی وجود دارد، بر ضرورت تعیین یک زمان محدود برای اعلام نظر کارشناسان و پاسخگویی به استعلامات تاکید کرد و خواستار پیگیری مدام قضات برای پاسخگویی استعلامات از سوی دستگاه‌های ذی ربط شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون برخورد قاطع با مرتکبین جرایم سرقت نیز گفت: جرم سرقت تبعات و آسیب‌های زیادی را برای مالباختگان به همراه دارد به همین دلیل برخورد با مرتکبیان آن از جمله سارقان به عنف و … باید جدی و بدون اغماض باشد زیرا این جرم بیشترین آمار را در کشور به خود اختصاص داده است.

القاصی همچنین بر تکریم ارباب رجوع، جلب رضایت مردم، رعایت موازین قانونی و حفظ حقوق شاکی و متهم در رسیدگی‌های قضائی تاکید کرد و گفت: رسالت دستگاه قضائی پاسخگویی به موقع و جلب رضایتمندی مردم در رسیدگی‌های قضائی است.

دادستان تهران در این بازدید همچنین از تلاش‌های قضات برای رسیدگی به پرونده‌های قدیمی تشکر کرد و گفت: با تلاشی که همکاران دادسرا طی ماههای گذشته متحمل شدند وضعیت رسیدگی‌ها مناسب است و با کاهش موجودی پرونده‌های مسن و قدیمی، رسیدگی در بسیاری از شعب به روز شده و لازم است روند موجود حفظ شود.

دادسرای ناحیه یک تهران که در منطقه یک تهران واقع شده، دارای ۸ شعبه بازپرسی، ۶ شعبه دادیاری تحقیق، ۴ شعبه اجرای احکام و سایر واحدها..... است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل