بازدید 3514

سفرهای مردم در هفته گذشته کمتر شد

در هفته گذشته سفرهای جاده‌ای نسبت به هفته قبل از آن مانند هفته‌های قبل از آن کاهش یافت و متوسط تردد روزانه بین‌شهری در این بازه زمانی به کمتر از یک میلیون ۸۰۰ هزار خودرو رسید.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 20 November 2021

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در هفته گذشته و براساس تازه‌ترین آمارهای مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه، به صورت متوسط یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۳۱ وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کرده‌اند که نسبت به هفته قبل از آن سه درصد کاهش یافته است اما این اعداد و ارقام همچنان بیشتر از هفته مشابه در سال گذشته بوده و ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان نیز نشان می‌دهد که هفت میلیون و ۵۵۶ هزار پلاک خودرو در بازه زمانی مورد نظر در جاده‌های کشور مشاهده شدند.

خودروهای پلاک تهران و البرز برخلاف گذشته سهم‌شان کاهش یافته و بیش از ۲۰ درصد از خودروها با پلاک غیر بومی متعلق به این دو استان بوده و پس از آن‌ها، خودروهایی با پلاک اصفهان، خراسان رضوی، فارس و مازندران در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

از سوی دیگر مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته در استان‌های کشور متفاوت بوده است. چرا که ترددها در این بازه زمانی (۲۱ تا ۲۷ آبان ماه) در استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان به ترتیب ۱۱ درصد، شش درصد و چهار درصد نسبت به هفته قبل از این بررسی افزایش داشته‌ و بیشترین رشد سفرها را تجربه کرده‌اند.

این در حالی است که بیشتر استان‌های کشور کاهش سفر را در هفته‌ای که گذشت، داشتند. سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، و لرستان با منفی ۱۹ درصد، منفی ۱۴ درصد، منفی ۱۲ درصد، منفی ۱۱ درصد و منفی ۱۱ درصد بیشترین کاهش تردد را در مقایسه با هفته قبل از این بازه زمانی داشته‌اند.

این کاهش سفرها در حالی به ثبت رسیده که همین اعداد و ارقام در قیاس با آمارهای هفته مشابه در سال گذشته برای همه استان‌ها به غیر از زنجان، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان افزایشی بوده است. در این میان استان‌های گلستان، قم، خراسان شمالی، و گیلان به ترتیب با ۳۲ درصد، ۲۸ درصد، ۲۸ درصد و ۲۷ درصد افزایش بیشترین رشد را در میان استان‌های دیگر تجربه کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل