بازدید 4215

آغاز پی کنی منازل زلزله زدگان روستایی فین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: همزمان با آوار برداری و پی کنی و اجرای فنداسیون در روستای گیشان غربی که بیشترین آسیب را دیده است،آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 19 November 2021

به گزارش «تابناک»، مهرداد حسن‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آوار برداری در روستای ذرتو از عصر پنجشنبه آغاز شده و امید می‌رود بعد از ظهر به اتمام برسد، در آوار برداری اولویت با روستاهایی است که بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند.

وی ادامه داد: خانه‌ها در برخی روستاها ترک خوردگی دارد که شاید بتوان آنها را تعمیر کرد، اکنون مردم به خاطر ترس از پس لرزه‌ها و آوار شدن خانه‌ها در چادر اسکان داده شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: شاید افراد علاقه‌مند به تعمیر خانه و بازگشت به آنها پس از پایان پس لرزه‌ها باشند، همچنین واحدهایی که تخریب شده اند بایستی بازسازی شوند.

مناطق زلزله زده این استان به پنج قسمت تقسیم شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: مناطق زلزله زده به پنج قسمت تقسیم و اداره‌های متولی هر قسمت در قالب تیم‌هایی مشخص و وظایف آنها در فرآیندهای خدمات دهی و بازسازی این مناطق مشخص شده است.

حسن‌زاده خاطر نشان کرد: اطلاعات و شناسنامه روستا به اضافه آمار جمعیتی هر روستا در اختیار این تیم‌ها قرار گرفته و برای آنکه مردم ناچار از مراجعه جهت تشکیل پرونده نشوند حتی باید دستگاه کپی در محل برای استفاده اهالی آماده باشد.

وی عنوان کرد: کارشناسان مدیریت بحران استانداری هرمزگان به عنوان مسوول این تیم‌ها تعیین شده‌اند و گزارش خدمات دهی اداره‌های دولتی بایستی به صورت روزانه به این مدیریت ارسال شود.

امدادرسانی اولیه و اسکان اضطراری روبه اتمام است

حسن‌زاده اشاره کرد: اکنون امداد اولیه و اِسکان اضطراری آسیب دیدگان از زمین لرزه روبه اتمام است و با کمک نیروهای هلال احمر، سپاه و گروه های امدادی درحال لکه گیری هستیم.

وی اشاره کرد: برای اینکه کار به درستی انجام شود روستا به روستا سرکشی می‌کنیم و از مردم در خصوص نیازها و مشکل‌ها پرس و جو می‌شود که در این بررسی‌ها مشخص شد برخی روستاها مشکل آب و برخی دیگر هم کمبود چادر داشتند.

پوشش آنتن تلفن همراه در برخی روستاها وجود ندارد

حسن‌زاده با اشاره به اینکه به شخصه از روستاها بازدید می‌کند، گفت:‌ کنتور پیرمردی در روستای رودشور دیشب بر زمین افتاده و برق قطع بود و اداره متولی برای وصل کردن آن نرفته بود که موضوع پیگیری و مشکل این پدر حل شد.

وی با اشاره به مشکل ارتباطی در منطقه زلزله زده، تاکید کرد: حتی پوشش آنتن همراه کامل نبوده و برخی روستاها بدون آنتن دهی تلفن همراه هستند.

مدیران به گرفتن عکس و فیلم بسنده نکنند

حسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این جای تاسف دارد که برخی مدیران با وجود تاکیدی که به آنها برای حل مشکل مردم می‌شود کاری انجام نمی‌دهند که نتبجه آن ایجاد نارضایتی و عصبانیت مردم است.

وی اضافه کرد: مردم هم می‌گویند مدیران عکس و فیلم می‌گیرند و می‌روند و مشکل همچنان باقی مانده است که این موارد را به جدیت پیگیری و مساله را حل می‌کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: مردم مظلوم در چادر و فقر زندگی می‌کنند و کارشان باید انجام و مشکل حل شود و این را با جدیت دنبال می‌کنیم.

حسن‌زاده افزود: این مردم آسیب دیده اکنون نیاز به حمایت دارند و اگر کار برای آنها انجام نشود روحیه شان را از دست می‌دهند.

چشمه‌های آب برخی روستاها دچار آسیب شدیدی شده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: تیمی امروز برای بررسی چشمه‌های روستاهای منطقه زلزله زده به منطقه اعزام شد، رانش کوه خسارت بسیاری به برخی چشمه ها وارد کرده است و مسیر خروج آب برخی از آنها به همین علت بسته شده و مسیر برخی دیگر باز شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: استاندار هرمزگان به شخصه مشکل‌های مردم زلزله را پیگیری می‌کند و صبح امروز برای حل مواردی که رسیده بود با اداره‌های متولی تماس می‌گرفت.

زمین لرزه چهار و سه دهم ریشتری بدون خسارت بود

حسن‌زاده با اشاره به زمین لرزه چهار و سه دهم ریشتری ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه و ۴۲ ثانیه ۲۷ آبان ماه، گفت: گزارشی از خسارت‌های احتمالی این زمین لرزه تا کنون به مدیریت بحران استانداری هرمزگان نرسیده است.

وی اشاره کرد این زمین لرزه در نزدیکی منطقه گمنگان و تنگه باغ و عمق ۱۶ کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن از فین ۲۷ کیلومتر، از بندرعباس ۳۷ کیلومتر و از قلعه قاضی ۴۴ کیلومتر فاصله داشت.

زمین لرزه ۶.۴ ریشتری حدود ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰ بخش فین هرمزگان را به لرزه درآورد، این لرزه پس لرزه‌های متعددی به دنبال داشت.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که در سایر استان‌های همجوار از جمله فارس و کرمان نیز احساس شد.بیشتر منازل بخش فین بر اثر این زمین لرزه بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.

رییس جمهوری پس از اطلاع از وقوع زلزله ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله شدید استان هرمزگان تاکید کرد که همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول در اسرع وقت به کمک مردم مناطق زلزله‌زده بشتابند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از تمام دستگاه‌های مسئول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان‌های همجوار و نیز وزارتخانه‌های مسوول خواست در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری کنند.

رییس جمهوری همچنین از معاون اول خود خواست در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور در محل وقوع زلزله از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از آن را بررسی کند تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و اطمینان پیدا کنند که امدادرسانی به موقع و به خوبی انجام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست