بازدید 4334

انفجار کنترل شده خودرو مشکوک در مرکز لندن

یگان ویژه مبارزه با تروریسم و خنثی سازی بمب اعلام کرد پلیس انگلیس یک خودروی مشکوک را در مرکز شهر لندن با انفجار کنترل شده منهدم کرد.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 17 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ یگان ویژه مبارزه با تروریسم و خنثی سازی بمب در نیروی پلیس انگلیس یک خودروی مشکوک را در مرکز شهر لندن با انفجار کنترل شده منهدم کرد.

دو روز پس از انفجار در شهر بندری لیورپول که پلیس این کشور آنرا تروریستی اعلام کرد؛ توقف یک خودروی مشکوک در نزدیکی ایستگاه اتوبوس کرایدون غربی (West Croydon) موجب شد پلیس همه راه‌های منتهی به محل توقف این خودرو را مسدود و برای انهدام آن ساختمان‌ها و اماکن مسکونی و تجاری نزدیک را تخلیه کند.

پلیس که عصر سه شنبه به وقت محلی با ده‌ها خودرو در خیابان‌های اطراف محل توقف خودروی مشکوک حضور یافته بود این واقعه را تروریستی ندانست.

بر اساس خبر‌های منتشر شده نیرو‌های یگان ویژه مبارزه با تروریسم در حال بررسی آن هستند.

راه‌های منتهی به محل انفجار کنترل شده تا این زمان (ارسال خبر) همچنان مسدود است و رانندگان باید از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند.

این در حالی است که بنا بر اعلام پلیس، روز یکشنبه و همزمان با مراسم پاسداشت فعالان و قربانیان جنگ جهانی اول، یک فرد حامل بمب دست ساز در نزدیکی مراسم بر اثر انفجار آن بمب کشته شد.

کمتر از یک ماه پیش نیز دیوید ایمس نماینده کهنه کار از حزب حاکم محافظه کار بدست یک جوان در حوزه انتخابیه اش از پای درآمد.

در پی انفجار شهر لیورپول دولت انگلیس سطح هشدار امنیتی را یک درجه افزایش داد و به سطح شدید رساند. مفهوم ان این است که احتمال وقوع حملات تروریستی بسیار زیاد است.

این وقایع در استانه سال نو میلادی موجی از نگرانی‌ها را در این کشور ایجاد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر