بازدید 6649

بارش ۲۳۴ میلیمتری در چابکسر

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، بیشترین حجم بارندگی‌ها را مربوط به چابکسر با ۲۳۴ میلیمتر و پس از آن رضوانشهر با ۱۸۴ میلیمتر و املش با ۱۸۱ میلمتر دانست و گفت: در تعداد زیادی از شهرستان‌ها مقادیر بارش ۱۰۰ میلیمتر بوده است.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳ 13 November 2021

به گزارش «تابناک»، امیر مرادی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به آغاز بارش برف در استان از روز گذشته، اظهار کرد: کلیه راه‌های اصلی و فرعی با تلاش راهداران باز بوده و عبور و مرور در آن جریان دارد.

وی با بیان اینکه در محور‌های سیاهکل - دیلمان و ماسال - گیلوان نیز بین ۱۵ تا ۲۰ سانت برف باریده است، افزود: در محور دیلمان به سیاهکل - گردنه لاریخانی به طول حداقل دو کیلومتر تردد بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نمی‌باشد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، ارتفاع برف در محور‌های پونل - خلخال و اسالم - خلخال را ۳۰ سانت دانست و تصریح کرد: ارتفاع برف در محور بلوردکان - خصیب دشت نیز به ۲۵ سانت می‌رسد.

مرادی، با بیان اینکه هیچگونه قطعی آب و برق و گاز نداریم و تاکنون خسارتی گزارش نشده است، عنوان کرد: ستاد‌های فرعی مدیریت بحران و بخشداران و دهیاران برای حوادث احتمالی در آماده باش کامل هستند.

وی بیشترین حجم بارندگی‌ها را مربوط به چابکسر با ۲۳۴ میلیمتر و پس از آن رضوانشهر با ۱۸۴ میلیمتر و املش با ۱۸۱ میلمتر دانست و گفت: در تعداد زیادی از شهرستان‌ها مقادیر بارش ۱۰۰ میلیمتر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به پس زدن آب از تالاب انزلی و ورود سیلاب به قسمتی از روستای باقلاکش صومعه سرا، یادآور شد: در روستای بهمبر صومعه سرا حدود ۵۰ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدند که سطح آب در حال فروکش است. همچنین با تخریب در حاشیه رودخانه شیخ محله مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه پل‌های آبنمای رودبارچیره، گوراب پس، خطیب گوراب، زیده و شکالگوراب مسدود شده است، تصریح کرد: با توجه به رنش دیواره رودخانه راسته کنار اقدام به مسدود کردن این مسیر کردیم. همچنین حدود ۳۰ سردهنه کشاورزی در سطح شهرستان فومن تخریب شده است.

مرادی، از رانش راه‌های روستایی شبخوس پهلو، سفیدداربن، جیرگوابر، گوشکور و پیل دره در شهرستان املش خبر داد و خاطرنشان کرد: راهداران این راه‌ها را بازگشایی کردند. البته گوشواره پل روستای شکرپس تخریب شده و راه روستایی لیلیج گوابر به دلیل رانش جاده مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به آبگرفتگی سطح شهر رودسر و زیر آب رفتن پل آبنمای کوشکوه، اضافه کرد: در شهرستان لنگرود نیز با آبگرفتگی معابر و رانش در شکرکش و ریزش در بلوردکان مواجه شدیم که رانش و ریزش توسط راهداران برطرف شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های شفت و رضوانشهر نیز شاهد آبگرفتگی معابر هستیم، متذکر شد: سیلاب ۱۰ شهرستان گیلان از جمله سیاهکل، رودبار، لنگرود، شفت، صومعه سرا، رضوانشهر، تالش، رودسر، فومن و املش را درگیر کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار