بازدید 4145
۱

بیش از ۴۶۰ کودک در افغانستان کشته شده‌اند

براساس آخرین آمار یونیسف، در شش ماه نخست امسال بیش از ۴۶۰ کودک در افغانستان بدلیل افزایش خشونت‌ها کشته شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴ 07 November 2021
بیش از ۴۶۰ کودک در افغانستان کشته شده‌اند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، در شش ماه نخست امسال بیش از ۴۶۰ کودک در افغانستان بدلیل افزایش خشونت‌ها کشته شده‌اند.

این خبر را صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، اعلام کرده و اوضاع کنونی کودکان را نگران کننده خواند.

در همین ارتباط نیز «سمنتا مورت»، مسئول یونیسف گفت: «ما درباره کودکانی که در نتیجه وسایل انفجاری امسال جان باخته‌اند نگران هستیم. جان باختن حتی یک کودک سخت اندوه آوراست، باید هر شهروندی تلاش کند تا از کودکان محافظت شود.»

روز گذشته نیز سازمان ملل اعلام کرد که بر اساس ارزیابی‌ها حداقل ۲۳ میلیون نفر یا ۵۵ درصد از جمعیت افغانستان تا سال آینده با بحران غذایی روبرو خواهند شد.

این خبر را «فرحان حق»، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد و گفت: برای کمک به ۱۱ میلیون نفر در افغانستان، این کشور به کمک مالی ۶۰۶ میلیون دلاری نیاز دارد که تاکنون ۵۴ درصد آن تأمین شده است.

فرحان حق که این سخنان را در نشست خبری عنوان می‌کرد، همچنین نسبت به تشدید موج آوارگی و بی خانمان‌ها در افغانستان در نتیجه بدتر شدن اوضاع در این کشور ابراز نگرانی کرد و خواستار افزایش کمک‌های بین‌المللی به مردم افغانستان شد.

به تازگی نیز کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور افغانستان در گزارش خود درباره وقوع بحران انسانی در این کشور هشدار داده است.

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان، حداقل ۳.۵ میلیون نفر در اثر جنگ و ناامنی در افغانستان تا کنون آواره شده‌اند.

همچنین از ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی یعنی طی کمتر از یک سال گذشته تا کنون دست‌کم ۲۷۰ هزار نفر در داخل افغانستان به دلیل خشونت‌ها و ناامنی‌ها آواره شده‌اند.

این کمیساریا اعلام کرده که در نظر دارد حداقل برای ۵۰۰ هزار نفر در افغانستان امکانات اولیه و حداقلی را در آستانه فصل زمستان تدارک ببیند، هرچند اوضاع در افغانستان همزمان با آغاز فصول سرد بدتر و وخیم‌تر از گذشته خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چو بد کردی مباش ایمن ز افات که واجب شد طبیعت را مکافات
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر