بازدید 11413
۲

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به توئیت سناتور آمریکایی

خطیب زاده نوشت این مسئولیت رئیس جمهور آمریکاست که جامعه بین‌المللی - از جمله همه اعضای برجام - را متقاعد کند که امضایش معنایی دارد.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ 02 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به توییت تد کروز (سناتور جمهوریخواه آمریکایی) مبنی بر اینکه رئیس جمهور جمهوریخواه آینده آمریکا، توافق هسته‌ای با ایران را پاره خواهد کرد؛ در توییتر نوشت: جهان کاملا به آنچه آقای کروز اعتراف می‌کند، واقف است: اینکه رژیم‌ها در واشنگتن سرکش هستند.

وی افزود: این مسئولیت رئیس جمهور آمریکاست که جامعه بین‌المللی - از جمله همه اعضای برجام - را متقاعد کند که امضایش معنایی دارد. به همین دلیل، "تضمین‌های عینی" مورد نیاز است. هیچ کس چیزی کمتر از این را نمی‌پذیرد.

در همین حال؛ شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد: آمریکا می‌خواهد بخشی از تحریم‌های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به ایران از جمله تحریم‌های نظامی را حفظ کند، اما تهران به طور کامل با آن مخالف است و همین، یکی از مهم‌ترین موانع پیش روی احیای توافقنامه هسته‌ای (برجام) قبل از بازگشت به مذاکرات است.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که کشورش به نیت آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای تردید دارد. وی بر لزوم برداشته شدن همه تحریم‌های تحمیلی به تهران تـأکید کرد.

او گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به خط مشی متفاوتی در مقایسه با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور اشاره می‌کند، اما برای برداشتن تحریم‌ها هیچ گام عملی برنداشته است.

خبرنگار روسیا الیوم در تهران در گزارشی گفت: ایران پیشنهاد داده است که مدت مذاکرات کوتاه شود. وزیر خارجه ایران به دولت آمریکا می‌گوید این مسئله آسانی است و فقط به دستور اجرایی بایدن برای بازگشت به توافقنامه هسته‌ای نیاز دارد و در صورتی که واشنگتن نیت صادقانه‌ای داشته باشد می‌تواند این کار را بدون آنکه رنج زیادی داشته باشد انجام دهد حال آنکه ایران درباره نیت آمریکا تردید دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲
الان هم مثل گذشته مذاکره ۵+۱ و ۴ +۱ یک تاکتیک نمایشی برای غرب می باشد و اصلا علاقه ای به حل و فصل این معضل نیست بلکه برای پیش برد نفوذ در کشورهای دیگر دنیا بخصوص گاوهای شیرده هستند. به این ترتیب ما دیدیم که نفوذ اسرائیل در شرق، شمال، جنوب صد چندان شد و ایران را با سلاح ها و متخصصین و مشاورین خود گسترده تر کرده و همچنین علنی. تا حایی که کشور آدربایحان علنا و مستقیما ایران اسلامی را تهدید می کند. آیا وقت آن نرسیده است که ایران حرف و امید بستن به مذاکره را ببرد و دنبال تاکتیک جدید و تهاجمی باشد؟
ببم جان حالا کوتاه بیا یکبار هم شده با امریکا رودر رو بنشینید ومذاکره کنید دنیا به اخر نمی رسد وکوفو یکن نمی شود؟.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر