بازدید 3990
۱

آمار قربانیان جهانی کرونا بیشتر از ارقام رسمی است

سازمان بهداشت جهانی با در نظر گرفتن مرگ مستقیم و غیرمستقیم ناشی از ابتلا به کرونا، اعلام کرد رقم واقعی می‌تواند دو تا سه برابر ارقام رسمی باشد.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵ 02 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، در شرایطی که آمار رسمی مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا از مرز پنج میلیون نفر عبور کرده است، سازمان بهداشت جهانی با در نظر گرفتن مرگ مستقیم و غیرمستقیم ناشی از ابتلا به کرونا، اعلام کرد که رقم واقعی می‌تواند دو تا سه برابر ارقام رسمی باشد.

بر اساس ارزیابی نشریه اکونومیست، ویروس کرونا سبب مرگ حدود هفده میلیون نفر در جهان شده است با این حال؛ آمار کلی قربانیان این ویروس در مقایسه با برخی از وبا‌های دیگر در جهان بسیار کمتر است، مثلا آنفلوآنزای اسپانیایی در سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۱۹ سبب مرگ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون نفر شده بود.

مرکز مطالعات پاستور در فرانسه نیز در این باره اعلام کرد، کرونا در مدت زمانی کوتاه به مرگ بسیاری از انسان‌ها منجر شده است، اما اگر تدابیر بهداشتی از جمله تعطیلی، قرنطینه و واکسینه کردن‌ها نبود شرایط به مراتب بدتر می‌شد.

پیشتر؛ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: برای تامین واکسن و دارو علیه ویروس کرونا در جهان به ۲۰ میلیارد یورو تا سپتامبر سال ۲۰۲۲ میلادی نیاز است.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: با تامین واکسن و دارو می‌توان از مرگ حداقل پنج میلیون انسان جلوگیری و بیش از پنج میلیارد یورو هم در اقتصاد جهان صرفه جویی کرد.

سازمان بهداشت جهانی افزود که توزیع نابرابر واکسن و داروی کرونا در جهان موجب شده است که همه گیری ویروس کرونا به زودی پایان نیابد. این موجب شده است که واکسن و دارو‌های موجود نتوانند در برابر ویروس‌های جدید کرونا بطور موثری مقاومت داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فامیل ما کرونا گرفت و توی بیمارستان فوت کزد و تو برگه فوت نوشتند براثر نارسایی کبد این آمار است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی