بازدید 3284

پیروزی حزب حاکم در انتخابات پارلمانی ژاپن

ائتلاف حاکم بر ژاپن پس از انتخابات عمومی روز یکشنبه اکثریت مجلس نمایندگان را حفظ کرد و به نخست وزیر فومیو کیشیدا مأموریت داد تا برنامه های خود را در حوزه های مبارزه با کرونا، اقتصادی و امنیت ملی اجرا کند.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 01 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از کیودو، اگرچه ائتلاف حاکم در این انتخابات پیروز شد اما حزب لیبرال دموکرات به رهبری کیشیدا شاهد کاهش ۱۵ کرسی بود و تعداد کرسی های این حزب به ۲۶۱ مورد کاهش یافت.

گزارش حاکی است، رای دهندگان در ژاپن طی انتخابات روز یکشنبه با آرای خود کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار حزب حاکم لیبرال دموکرات قرار دادند.

حزب نخست وزیر کیشیدا فومیئو توانست حتی بدون نیاز به کمک شریک ائتلافیش اکثریت قاطع را در مجلس نمایندگان بدست آورد. به این ترتیب این حزب از این پس می تواند لوایح را به راحتی در مجلس به تصویب برساند.

حزب لیبرال دموکرات ۲۶۱ کرسی از ۴۶۵ کرسی مجلس نمایندگان را از آن خود کرد.

حزب کومی، شریک ائتلافی کوچکتر حزب لیبرال دموکرات، هم توانست ۳۲ کرسی را به دست آورد.

از طرف احزاب مخالف، حزب مشروطه دموکرات همچنان بزرگترین حزب مخالف دولت باقی ماند و ۹۶ کرسی را بدست آورد که در مقایسه با قبل از انتخابات ۱۳ کرسی کمتر است.

حزب نیپون ایشین با کسب ۴۱ کرسی توانست تعداد کرسی های خود در مجلس نمایندگان را به بیش از سه برابر برساند.

حزب لیبرال دموکرات بار دیگر موفق شد ریاست و نیمی از کرسی ها در همه کمیسیون های مجلس را بدست آورد.

اما آماری آکیرا شکست خورد. او اولین دبیرکل حزب لیبرال دموکرات است که در حوزه انتخاباتی تک کرسی رای نیاورد. با اینکه او توانست در انتخابات نسبی یک کرسی بدست آورد ولی تصمیمش برای کناره گیری از سمتش را به اطلاع کیشیدا رساند.

با افزودن کرسی هایی که حزب کومی به دست آورده است، ائتلاف حاکم همچنان برتری سیاسی خود را حفظ خواهد کرد. ائتلاف حاکم ژاپن کنترل مجلس سنا را هم در اختیار خود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر