بازدید 12534

هشدار نارنجی هواشناسی مازندران درباره بارندگی شدید

هواشناسی مازندران سطح هشدار آب‌گرفتگی معابر استان را نارنجی اعلام کرد و خواستار اتخاذ تدابیر جدی پیشگیرانه ازجمله پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی شد.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 19 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، اداره کل هواشناسی مازندران روز سه‌شنبه، در اطلاعیه‌ای با هشدار سطح نارنجی اعلام کرد که با تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی همراه با عبور موج در تراز میانی جو، شهروندان مازندرانی از چهارشنبه ۲۸ مهر تا اواخر روز پنج‌شنبه ۲۹ مهر شاهد بارش باران گاهی رگباری همراه با رعدوبرق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی خواهند بود.

در همین اطلاعیه آمده که دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تا ۸ و در ارتفاعات تا ۱۵ کاهش پیدا خواهد کرد و در مناطق مرتفع بالای ۲۰۰۰ متر بارش مخلوط باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه نسبت به آب‌گرفتگی معابر عمومی هشدار داده و مسئولان و شهروندان را به پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها، مقاوم‌سازی سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرده است.

همچنین هواشناسی به صاحبان دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها توصیه کرد که طی این دو روز نسبت به آماده‌سازی سیستم گرمایشی اقدام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر