بازدید 7092

کتاب‌های تغذیه ورزشی که هر ورزشکاری باید بخواند

در ابتدایی ترین حالت ممکن تغذیه برای ورزشکاران بسیار مهم است، زیرا منبع انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت ها را تامین می کند. به طور کلی غذایی که مصرف می ‌کنیم بر قدرت تمرین، عملکرد و بهبود بدن تاثیرات مثبتی می گذارد.
کد خبر: ۱۰۸۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ 18 October 2021

تغذیه ورزشی نقش مهمی در بهینه سازی اثرات مفید فعالیت بدنی دارد. فرقی نمی کند که یک بدنساز باشید یا ورزشکار حرفه ای در حال تمرین برای بهبود سلامت روحی و جسمی خود. در هر حالت اتخاذ تصمیمات آگاهانه با تغذیه و هیدراتاسیون مناسب می تواند منجر به بهبود عملکرد، پیشگیری از آسیب و بهبود سریع تر شود. اما انجام این موارد با این همه اطلاعات متناقضی که در دسترس است دشوار است و بدانید که از کجا شروع کنید.

اهمیت تغذیه ورزشی در چیست؟

در ابتدایی ترین حالت ممکن تغذیه برای ورزشکاران بسیار مهم است، زیرا منبع انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت ها را تامین می کند. به طور کلی غذایی که مصرف می ‌کنیم بر قدرت تمرین، عملکرد و بهبود بدن تاثیرات مثبتی می گذارد.

مصرف متعادل و مناسب غذا و نوشیدنی برای همه افراد مهم است، اما برای کسانی که بطور فعال ورزش می کنند تاثیرات مهمی بر عملکرد آنها دارند. به عنوان مثال، ورزشکاران ممکن است به کالری بیشتری نسبت به افراد معمولی نیاز داشته باشند تا پروتئین مصرفی خود را افزایش دهند در نتیجه دارا بودن یک برنامه تغذیه مناسب کلید موفقیت آنها می ‌باشد.

نکته ای که نباید فراموش شود این است که نه تنها نوع غذا برای تغذیه ورزشی مهم است بلکه زمان‌هایی که در طول روز  مواد غذائی مصرف می شوند نیز، اهمیت دارد و بر سطح عملکرد بدن و توانایی آن برای بازیابی بعد از ورزش تاثیر می گذارد. وعده های غذایی قبل و بعد از ورزش در تغذیه ورزشی اهمیت زیادی دارند. اما باید واقعاً مراقب همه چیزهایی که وارد بدن خود می ‌کنید، باشید. به عنوان یک قاعده کلی ورزشکاران باید حدود ۲ ساعت قبل از ورزش غذا خورده و وعده غذایی باید دارای کربوهیدرات زیاد، چربی کم و پروتئین کم تا متوسط باشد.

کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی هستند که رژیم ورزشی را تقویت می کنند و پروتئین برای کمک به رشد عضلات مورد نیاز است. بعد از ورزش باید کربوهیدرات های از دست رفته را جایگزین کنید و با گنجاندن پروتئین در وعده غذایی بعد از تمرین از بازیابی مناسب ماهیچه‌ها اطمینان حاصل کنید.

کتاب‌های تغذیه ورزشی که هر ورزشکاری باید بخواند

عملکرد ورزشی و انرژی

سوخت رسانی به بدن توسط مصرف مواد غذایی مناسب برای عملکرد ورزشی ضروری است .
- کربوهیدرات ها ،سوخت اصلی مورد استفاده عضلات هستند .بنابراین مصرف کافی آنها برای جلوگیری از خستگی عضلات ضروری است.
- در حالی که نظارت و میزان مصرف چربی مهم است اما نباید آن را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید، زیرا  چربی ها اسیدهای چرب را فراهم می کنند که می توانند به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار گیرند، به ویژه اگر ساعتی که ورزش می کنید بیش از یک ساعت طول بکشد. چربی ها همچنین بلوک های سازنده هورمون ها و تشکیل دیواره سلولی را فراهم می کنند.
- پروتئین می تواند به عنوان منبع انرژی مورد استفاده بدن قرار گیردو برای ایجاد بافت ماهیچه ای جدید بسیار مهم است، در صورتی که در تمرینات مقاومتی شرکت می کنید بدن به پروتئین اضافی نیاز دارد.

انتشارات حتمی منتشر کرده است :

انتشارات حتمی ، که نزد بسیاری از ورزشکاران و ورزش دوستان ، نامی آشنا است ، به منظور کمک به ورزشکاران ، همواره تلاش کرده است مفیدترین کتاب های ورزشی را از نویسندگان و محققین برتر دنیا ، منتشر نماید. سه کتاب

1 . کتاب تغذیه ورزشی تالیف نانسی کلارک
2 . کتاب رژیم غذایی آنابولیک افزایش وزن همراه با کاهش توده چربی تالیف لیث دوری
3 . کتاب زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی تالیف هایدی اسکولینک و آندراکرنوس

از جامع ترین کتب ، راهنمای تغذیه ورزشی است که هم اکنون از طریق سایت انتشارات حتمی ، قابل تهیه هستند .

تلفن: ۶۶۴۰۳۱۶۲

www.hatmipg.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی