بازدید 4387

دیدار و رایزنی نمایندگان ولادیمیر پوتین با بشار اسد

بشار اسد رییس جمهوری سوریه در دیدار «الکساندر اورنتیف» نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه با وی، در باره همکاری‌های میان دو کشور در زمینه‌های مختلف گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۸۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱ 17 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در دیدار روز یکشنبه هیات روسی با رییس جمهوری سوریه، زمینه‌های همکاری میان مسکو و دمشق در مورد مبارزه با تروریسم و نیز زمینه‌های اقتصادی و تجاری بررسی شد.

نماینده پوتین یادآورشد که بر اساس دستورات رییس جمهوری روسیه برای تقویت همکاری و گسترش روابط با سوریه در تمامی زمینه‌ها و سطوح، انجام می‌شود.

طرف روسی همچنین آمادگی کشورش را برای همکاری فعالانه در ارتباط با روند بازسازی و فراهم کردن زیرساخت‌های تخریب شده توسط تروریسم و نیز سرمایه گذاری‌های مشترک با سوریه در حوزه‌های انرژی و کشاورزی در راستای رونق اقتصاد سوریه، تاکید کرد.

در این دیدار همچنین در باره آخرین تحولات مربوط به وضعیت میدانی سوریه و تحولات منطقه و جهان گفتگو و رایزنی شد.

رییس جمهوری سوریه گفت که این تحولات و در صدر آنها، خروج آمریکا از افغانستان بیانگر کاهش نقش این کشور و متحدانش در منطقه است و این موضوع کشور‌های منطقه و همسایگان را ملزم می‌کند که برای تقویت امنیت، صلح و نیز ترسیم آینده منطقه بر اساس اراده و خواست ملت‌ها و بدون دخالت خارجی، تلاش کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار