بازدید 5544
۱

درخواست دیه مادر از صندوق بیت المال

کد خبر: ۱۰۸۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶ 13 October 2021

رسیدگی به پرونده قتل زن میانسال به‌دست پسر روانی‌اش در حالی ادامه دارد که فرزندان مقتول با حضور در دادگاه کیفری استان تهران خواهان دریافت دیه مادرشان از بیت‌المال شدند.

به‌ گزارش ایران، حدود 3 سال قبل زن ۵۵ ساله‌ای به‌ نام مینا در خانه‌اش در شرق تهران به‌ قتل رسید. پس‌از حضور مأموران در محل جنایت دختر مقتول گفت: یکی دو روز از مادرم خبر نداشتم نگرانش شدم وقتی به خانه‌اش رفتم هر چه در زدم باز نکرد به ناچار با کلید یدک در را باز کردم و ناباورانه با جسد خونین مادرم رو‌به‌رو شدم. بعد متوجه شدم که برادرم شاهین در اتاق خوابیده است به‌سراغش رفتم و او در عین خونسردی گفت که مادر را کشته است.

دختر قربانی در ادامه افزود: شاهین سال‌هاست از بیماری روانی رنج می‌برد و جنون دارد. چند بار او را در بیمارستان بستری کردیم ولی نتیجه بخش نبوده. آخرین بار هم او را به مرکز نگهداری از بیماران روانی بردیم اما نمی‌دانم چرا او را رها کردند و به خانه برگشت و این جنایت را رقم زد.

به‌دنبال اظهارات این زن، پلیس به بازجویی از شاهین پرداخت. پسرجوان به قتل مادرش اعتراف کرد و گفت: نیمه شب مادرم را با چاقوی آشپزخانه کشتم و سپس چاقو را شسته و سرجایش گذاشته و خوابیدم.

پس‌از آن متهم به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان پس‌از معاینات بالینی؛ جنون وی را تأیید کردند. در حالی که تأیید شده بود که متهم هنگام ارتکاب جرم مسئولیت کیفری نداشته، اولیای دم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند و خواستار دریافت دیه از صندوق بیت‌المال شدند.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فردا هم ولش میکنن تو خیابون حتما
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل