بازدید 5690
۳

احتمال وقوع پیک بعدی کرونا در روزهای آینده

دبیر شورای سلامت اهواز از احتمال وقوع پیک بعدی کرونا در روزهای آینده خبر داد و گفت: در صورت دریافت نکردن واکسن و برگزاری مراسم، پیک سختی را تجربه خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۸۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 13 October 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ثابت ماندن میزان مراجعات به مراکز منتخب نمونه‌گیری کرونا در اهواز در یک هفته اخیر، اظهار کرد: روزانه حدود یک هزار نفر به مراکز منتخب اهواز مراجعه می‌کنند و ۲۰ درصد نمونه‌ها مثبت می‌شوند.

وی با اشاره به احتمال وقوع پیک بعدی در روزهای آینده، افزود: بیماری تابعی از رفتارهای مردم است که امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون، حتی اگر پیک رخ دهد کوتاه، گذرا و با کمترین عوارض باشد.

دبیر شورای سلامت اهواز با تاکید بر لزوم افزایش سریع پوشش واکسیناسیون به ۸۵ درصد، گفت: تاکنون حدود ۵۰ درصد جمعیت روستایی و ۳۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ ساله غرب اهواز واکسن را دریافت کرده‌اند. در مجموع ۷۵ درصد جمعیت غرب اهواز یک دوز و ۴۰ درصد دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند بنابراین یک چهارم جمعیت هدف غرب اهواز هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: همچنان در بخش‌های روستایی و برخی نقاط بافت شهری، واکسن‌گریزی در پی تبلیغات کذب وجود دارد. بالغ بر یک ماه است که واکسیناسیون خانه به خانه را در روستاها آغاز کرده‌ایم اما همچنان برخی مقاومت شدیدی نسبت به واکسیناسیون دارند.

احمدی‌بلوطکی گفت: پس از گذشت ۹ ماه از آغاز فرآیند واکسیناسیون کرونا نباید شهروندان نسبت به واکسیناسیون تردید داشته باشند. اکنون می‌خواهیم تزریق دوز یادآور را برای کادر بهداشت و درمان آغاز کنیم در حالی که هنوز برخی شهروندان نسبت به تزریق دوز اول نیز تردید دارند.

وی بیان کرد: تردید در دریافت واکسن کرونا، بازی با جان انسان‌ها است بنابراین باید مردم سریعا و تا قبل از وقوع پیک بعدی، واکسن را دریافت کنند.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: در غرب اهواز تقریبا حدود ۵۸ هزار دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ ساله داریم که تاکنون ۳۰ درصد این دانش‌آموزان واکسن را دریافت کرده‌اند. زمانی که خانواده‌ها نسبت به واکسیناسیون تردید داشته باشند و واکسن را دریافت نکنند، همین خانواده‌ها می‌توانند کانون آلودگی باشند.

وی با اشاره به حلول ماه ربیع‌الاول نسبت به برگزاری مراسم‌های عروسی هشدار داد و افزود: اکنون بزرگترین چالشی که موجب بروز و شیوع بیماری در جوامع به ویژه خوزستان می‌شود، نشست‌های خانوادگی، دورهمی‌ها و مراسم عزا و عروسی است. منشاء ابتلای بیش از ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا به نشست خانوادگی یا مراسم برمی‌گردد.

احمدی‌بلوطکی بیان کرد: تا زمان واکسیناسیون کامل جامعه باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و برگزاری حداقلی مراسم با حداقل نفرات و در فضای باز رعایت شود. انتظار می‌رود پس از دریافت واکسن و ایجاد ایمنی نیز افراد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حداقل جمعیت در مکان‌های عمومی حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در صورت دریافت نکردن واکسن و برگزاری مراسم، پیک سختی را تجربه خواهیم کرد.

دبیر شورای سلامت اهواز افزود: از طرف دیگر، واکسیناسیون نیز اصولی دارد؛ اینکه فردی دوز دوم را با فاصله چند ماهه دریافت کند یا تنها برخی از اعضای خانواده واکسن بگیرند و بقیه اعضا واکسیناسیون را انجام ندهند، کمکی به کنترل بیماری نمی‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مراسمات اربعين تاثير نداشت؟
پس چرا میخواهید مدارس را باز کنید؟
پیک بعدی کرونا داره میاد شما هم با عجله برید دانشگاهها رو باز کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان