بازدید 4219

باد شدید اسکله مسافری قشم را تعطیل کرد

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: اسکله مسافری شهید ذاکری قشم به دلیل شرایط نامساعد جوی و دریای مواج تا اطلاع بعدی تعطیل شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 11 October 2021

به گزارش «تابناک»، علی اشتری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون بادهای شمال شرقی با سرعت ۲۴ نات باعث مواج شدن دریا شده است.

وی ادامه داد: همچنین ارتفاع موج دریا به پنج پا و وسعت دید به کمتر از یک کیلومتر رسیده است.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: پیشبینی می‌شود تا روز سه‌شنبه وزش باد، گرد و خاک و مواج بودن دریا ادامه داشته باشد.

وی افزود : مناطق دریایی شرق و مرکز تنگه هرمز شامل بندرعباس، شمال قشم، درگهان، هرمز و لارک تحت تأثیر این سامانه قرار دارند.

اشتری ادامه داد: سرعت باد در دریای جنوب و غرب قشم، باسعیدو و نیز وضعیت به همین ترتیب خواهد بود.

وی اظهار کرد: وضعیت دریا به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت احراز شرایط جوی بلافاصله بندر شهید ذاکری بازگشایی می‌شود.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم افزود: تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است و مسافران می توانند از این مسیر تردد کنند.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر