بازدید 7242

امیرعبداللهیان:‌درمورد‌اسرائیل‌به‌آذربایجانی‌ها‌گوشزد‌کرده‌بودیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما به آذربایجانی‌ها گوشزد کردیم که حضور اسرائیل در کشورتان به‌نفع صلح منطقه‌ای نخواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹ 10 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در گفتگویی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المنار سخن می‌گفت با اشاره به رشادت‌های سردار قاسم سلیمانی تأکید کرد: شهید قاسم سلیمانی یک قهرمان ملی و جهانی در رویارویی با تروریسم است او این رشادت‌ها را با همراهی حزب‌الله، نیرو‌های عراقی، سوری و لبنانی رقم زد.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد حزب‌الله فداکاری‌های زیادی را در رویارویی با رژیم صهیونیستی در منطقه از خود نشان داد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سیاست ایران حفظ حسن همجواری است، اما شاهد دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور‌های همجوار ایران هستیم.

او افزود: ما به آذربایجانی‌ها گوشزد کردیم که حضور اسرائیل در کشورتان به‌نفع صلح منطقه‌ای نخواهد بود.

وزیر امور خارجه گفت: ایران اشراف کاملی بر تحرکات صهیونیست‌ها دارد آن‌ها دست به برخی از اقدامات تخریبی زدند، اما واکنش ما هم شدید بود.

وی در رابطه با حضور نظامی آمریکا در منطقه هم تأکید کرد خروج آمریکا از منطقه مسئله‌ای تمام‌شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمامی گروه‌های افغانی در ارتباط است و از دولتی که دربرگیرنده تمامی ساختار‌های افغانستان باشد حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان ابراز کرد: چهار دور مذاکره بین ایران و عربستان انجام گرفته است و پیشنهاداتی از هر دو طرف مطرح شده است و ما کاملاً منفتح در این مذاکرات حاضر شدیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر