بازدید 20291
۹
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

خبر مرگ بنی صدر، او را ترند گوگل کرد/ زنده یا مرده بودن مسعود رجوی، پرسش کاربران از گوگل/ واکسن کرونایی که عزت الله مهرآوران زد، مورد توجه کاربران اینترنت

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی، چون «موقوفات»، «عزت الله مهرآوران»، «بنی صدر»، «آیا مسعود رجوی زنده است؟»، «چرا ایتا قطع است؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 11 October 2021

جست و جوی ایرانیان در مورد نام و نشان دیوید تیلور آمریکایی/درگذشت فتحعلی اویسی مورد توجه کاربران ایرانی در گوگل/ قضای نماز آیات قضا؛ پرسش شهروندان ایرانی پس از زلزله چلگرد

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در هفته چهارم اردیبهشت اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»، در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی، چون «موقوفات»، «عزت الله مهرآوران»، «بنی صدر»، «آیا مسعود رجوی زنده است؟»، «چرا ایتا قطع است؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

موقوفات

اخیراً و طی اظهاراتی معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرده است که طی اقدام مستمر اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و سازمان اوقاف و امور خیریه در شش ماهه اول سال جاری، سوابق و اقلام اطلاعاتی بیش از ۱۳۰ هزار شناسه ملی اشخاص حقوقی موقوفات شامل نام شخص حقوقی، آدرس اقامتگاه قانونی و سایر اقلام به‌روزرسانی شده است.

همین اظهارات و رسانه ای شدن آن سبب شد تا عبارت موقوفات که در واقع جمع کلمه موقوفه (مال و زمینی که وقف شده است) می باشد، به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

توضیح بیشتر در مورد این خبر اینکه معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نماینده سازمان در هیأت موضوع ماده ۹ آئین‌نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی به عنوان پایگاه مرجع احراز هویت استنادپذیر این اشخاص در کشور با اعلام خبر بالا گفت: با توجه به نقش آدرس اقامتگاه قانونی اشخاص حقوقی در تضمین حقوق افراد و در راستای برنامه‌های معاونت امور اسناد به خصوص هوشمندسازی فرآیندها، با اولویت‌بندی تمامی دستگاه‌های دارای صفحات اختصاصی در این پایگاه، ضمن اصلاح و بازبینی سوابق موجود در صفحه اختصاصی سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور جلوگیری از ثبت اطلاعات ناقص، دو سرویس الکترونیک تمام خودکار نیز با تلاش حوزه فناوری سازمان ثبت طراحی و در تقارن با هفته اوقاف عملیاتی گردید.

اقبال با بیان این‌که اجرای این مهم، نقش به سزایی در ارتقای صحت و تسهیل در ارائه خدمات حاکمیتی حوزه اشخاص حقوقی در اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی کشور دارد، ابراز امیدواری کرد با همکاری مؤثر معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت، تا پایان سال جاری نیز ضمن راه اندازی سامانه‌های مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و نهادهای حرفه‌ای و حاکمیتی در پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی، بخش قابل ملاحظه‌ای از شناسنامه‌های هویتی اشخاص حقوقی سنواتی به‌روزرسانی و اقلام آن‌ها بر اساس مصوبات هیأت ماده ۹ تکمیل و اصلاح گردد.

بیشتر بخوانید

عزت الله مهرآوران

عزت الله مهرآوران، یکی از هنرمندان و بازیگران معروف سینما و تلویزیون ایران بود که در تاریخ 17 مهرماه سال جاری از دنیا رفت.

عزت‌الله مهرآوران متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ بود که در تاریخ ۱۶ مهر ۱۴۰۰ درگذشت. او بازیگر و نمایشنامه نویس ایرانی بود. او دارای نشان درجه ۱ هنری از سوی وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی بود. مهرآوران در تاریخ ۱۶ مهر ۱۴۰۰ به دلیل ایست قلبی و عارضه ریوی ناشی از ابتلا به کرونا درگذشت.

                                                   جزییات مراسم تشییع پیکر عزت‌الله مهرآوران

درگذشت این هنرمند کشورمان نام او را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرد و به صورت مشخص بسیاری از کاربران در گوگل پیرامون او این پرسش را مطرح کردند که آیا عزت الله مهرآوران واکسن کرونا زده بود؟

در پاسخ به این سوال مشخص توضیح اینکه هژیر مهرآوران، درباره نوع واکسن تزریق شده به پدرش در موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: «پدرم هر دو دوز واکسن سینوفارم را دریافت کرده بود.»

 او ادامه داد: «در طی دو سال شیوع کرونا، پدرم به این ویروس مبتلا نشد، اما بعدا به دلیل حضور در سر صحنه یک سریال و ابتلا به کرونا، در بیمارستان بستری شد.»

بیشتر بخوانید

بنی صدر

ابوالحسن بنی صدر- نخستین رئیس جمهور ایران پس از انقلاب اسلامی بود که به اتهام خیانت به کشور ناگزیر از ایران فرار کرد و مابقی عمر خود را در کشور فرانسه زندگی کرد.

او روز شنبه 17 مهرماه از دنیا رفت و انتشار خبر مرگش با واکنش های فراوانی در شبکه های اجتماعی در ایران رو به رو شد؛ اتفاقی که سبب شد نام او به یکی از ترندهای گوگل نیز تبدیل شود.

در مورد بنی صدر توضیح مختصر ولی بیشتر اینکه ابوالحسن بنی‌صدر متولد ۲ فروردین ۱۳۱۲، سیاستمدار و اقتصاددان اهل ایران است که یک سال پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، به عنوان نخستین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی انتخاب شد و به سمت فرماندهی کل قوا و ریاست شورای انقلاب رسید.

بنی‌صدر درگذشت + زندگینامه و تصاویر

در سال 1360 و پس از ماه‏ها درگیری بنی صدر و هوادارانش با نیرو‌های ارزشی و انقلابی، طرح عدم کفایت سیاسی رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. مهمترین دلیل بر عدم کفایت سیاسی بنی صدر، موضع‏گیری وی علیه نظام جمهوری اسلامی و اتحاد نامقدس با کلیه نیرو‌های ضد انقلاب وابسته به شرق و غرب جهت نابودی نظام اسلامی و همچنین مخالفت مستمر وی با مجلس شورای اسلامی از بدو تأسیس و حتی پیش از افتتاح آن، دخالت صریح در قوه قضاییه و عدم درک صحیح از بدیهی‏ترین اصول قانون اساسی و نیز عدم اعتقاد به اصل تفکیک قوا عنوان گردید. در نتیجه، این طرح با ۱۷۷ رأی موافق، ۱ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع به تصویب رسید و یک روز پس از تصویب طرح عدم کفایت سیاسی بنی صدر، حضرت امام خمینی (ره)، وی را از ریاست جمهوری اسلامی ایران نیز عزل کردند. این در حالی بود که حضرت امام، پیش از این وی را در بیستم خرداد ۱۳۶۰، از فرماندهی کل قوا نیز عزل کرده بودند.

بیشتر بخوانید

آیا مسعود رجوی زنده است؟

مرگ بنی صدر که در روز شنبه هفته جاری رقم خورد، به واسطه ارتباطاتی که او با مسعود رجوی داشت، حالا نام مسعود رجوی و پرسش آیا مسعود رجوی زنده است؟ را نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرده است.

مسعود رجوی متولد ۱۳۲۷ در طبس، از اعضای سازمان منافقین در دهه آخر حکومت پهلوی و رهبر سازمان و مسئول شورای ملی مقاومت ایران است. نتیجه اقدامات و رویکرد وی به جنگ مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی به سلسله‌ای از اقدامات خشونت‌آمیز در فضای سیاسی ایران انجامید.

رجوی شش هفته پس از آغاز درگیری مسلحانه سازمان منافقین خلق و صدور رأی عدم کفایت سیاسی ابوالحسن بنی‌صدر در مجلس ایران، بهمراه بنی صدر، به‌طور مخفیانه از ایران به فرانسه رفت. رجوی و بنی صدر در فرانسه با شماری دیگری از نیرو‌های مخالف حکومت ایران «شورای ملی مقاومت» را تشکیل دادند، اما همکاری آن‌ها و در فرانسه مدت زیادی طول نکشید.

او «ارتش آزادی‌بخش ملی» را برای جنگ با ایران تشکیل داد و تصمیم مسعود رجوی برای همراهی با صدام در جنگ علیه ایران موجب قطع همکاری او با ابوالحسن بنی صدر که خود زمانی فرمانده کل قوای مسلح ایران در جنگ با عراق بود با او شد.

در مورد این پرسش که آیا رجوی زنده است یا خیر نیز توضیح اینکه اکونومیست در اوایل سال ۱۳۸۸ نوشت از زمان اشغال خاک عراق توسط نیروهای آمریکایی در سال ۱۳۸۱ اطلاع دقیقی از وضعیت مسعود رجوی در دسترس نیست و کسی از زنده یا مرده بودن او خبر ندارد هر چند که اکثریت عقیده دارند که او زنده نیست.

در مورد مسعود رجوی در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

در سال ۱۳۹۵ و در نشست سالانه منافقین در فرانسه که ترکی الفیصل در آن حضور داشت از او به عنوان «مرحوم» یاد کرد. از آن زمان گاهگاهی اخباری از پیامهای صوتی منتسب به رجوی منتشر می‌شود در حالی که تاکنون هیچ عکس و فیلمی از مسعود رجوی منتشر نشده و وی در مکان‌های عمومی ظاهر نشده‌است.

در مورد وضعیت حیات او اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی نظر به ظاهر نشدن او در انظار عمومی ظن قوی این است که او در قید حیات نیست.

بیشتر بخوانید

چرا ایتا قطع است؟

همزمان با آغاز سال تحصیلی بسیاری از دانش آموزان و معلمان برای پیگیری امور تحصیلی از شبکه اجتماعی ایتا استفاده می کنند.

این شبکه در روزهای گذشته با قطعی های مکرر رو به رو شده و به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شد.

به نظر می رسد در تاریخ 17 مهرماه و به واسطه خرابی یکی از سرورهای اصلی شبکه اجتماعی ایتا، بخش قابل توجهی از کاربران برای ساعت ها موفق به استفاده از این شبکه نشدند و دانش آموزان و دبیران در امر آموزش با مشکل جدی رو به رو بودند. البته این مشکل اکنون مرتفع شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹
اقای مهرانران که اسمشان در لیست هنرمندانی بود که آن زمان در خبر گزاری ها اعلام شد برکت زده اند! اون‌موقع برکت الان یهو سینوفارم؟! پس یا آن موقع دروغ گفته شده یا الان دروغ گفته می شود!!!
در روزهای ابتدایی بستری شدن مرحوم مهراوران در

بیمارستان، اکثر رسانه ها و خانواده اش گفتند : که ایشان دو

دوز واکسن برکت زده است

حالا پس از فوت ایشان، چرا شد سینوفارم !!!!؟؟؟
خدا میداند !!!؟؟؟؟؟

خوب فایزر زده ها هم ممکن است که دوباره بیمار و یا فوت کنند !!!!!

چرا خود مسولان ، بدست خودشان حساسیت درست کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Lithuania |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
دقیقا مساله همینه ، هرگز هیچ واکسنی نمیتونه ادعای 100 درصد اثر بخشی داشته باشه ، الان خود آمریکا با فایزر بالاترن آمار تلفات دنیا رو داره چه کلی چه جاری ، واکسن فقط یک مسئله هست ، روحیه ، وضعیت جسمی و مشکلات جسمی همه فاکتورهای مهمی هستن ، اینی که بدن سالم و ریه قوی داشته باشی و خوراک مقوی مصرف کنی ووو
رجوی کثیف به درک که در قید حیاط نیست خاینیین وطن فروش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
حیات درست است فحاش.
افکار مسعود رجوی زنگ زده و مسموم بود .
بعضی مواقع تندروها بیشتر از معترضان به کشور ضربه می‌زنند
خداوند لعنت کند منافقین را که هفده هزار نفر از مردم این کشور را به خاک خون کشیدند و برای دشمن ملت صدام جاسوسی کردند بازجو از اسرای ما در خاک عراق شدند
منافقین بهیچ وجه از وضعیت مسعود رجوی حرفی نمیزند و در باره زنده یا مرده بودن او دو تئوری می‌باشد اول اینکه او مرده و مریم رجوی هراس دارد با اعلام آن باقی مانده اعضای مسن و بیمار منافقین در کمپ اشرف هم تقاضای خانه سالمندان کنند و از کمپ‌ آلبانی خارج شوند و در انصورت دیگر سازمانی بعنوان منافقین وجود خارجی نداشته باشد و عربستان هم در نتیجه کمک های میلیونی را قطع کند و تئوری دوم این است که او در اردن پنهان شده و روز مبادا ظاهر شود و غیبت او را یک غیبت معنوی بدهند و حالا ظاهر شده و دوباره رهبری خود را اعلام کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل