بازدید 6392
۳

معاون وزیر بهداشت: احتمال پیک بعدی کرونا در آبان ماه

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان اینکه فعلا پایانی برای کرونا متصور نیستیم، گفت: با توجه به ماهیت کرونا، تجمعات، مسافرت‌ها و… عاملی برای شیوع بیشتر ویروس است و پیش‌بینی ما این است که شاید در ماه آینده پیکی تجربه کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 10 October 2021


به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، دکتر کمال حیدری در نشستی خبری که به صورت مجازی برگزار شد، درباره واکسیناسیون کرونا و نحوه بازگشایی‌ها گفت: امیدواریم واکسیناسیون به بالای ۸۵ درصد برسد و این موضوع بر اساس فرمول RO یا بر اساس بیماری زایی آن سوش از ویروس و نوع ویروس جامعه بررسی می شود و باید میزان ایمنی بدن و جامعه را بالا ببریم‌.

او افزود: بحث واکسیناسیون چه ۷۰ درصد چه ۱۰۰ درصد به این بر می گردد که ایمنی پایه برای فرد فراهم شود. زمانی ممکن است بدن با ویروس روبرو شود و آن را نشناسد و واکنش‌های حساسی نشان دهد و از طرفی اگر بدن با ویروس ضعیف شده روبرو شود، می‌تواند سیستم ایمنی پایه را تقویت کند که اگر با ویروس واقعی روبرو شد کمترین واقعه برای بدن رخ دهد. بنابراین اصل موضوع واکسیناسیون به دلیل افزایش ایمنی زایی است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در موجی که پشت سر گذاشتیم بسیاری از افراد مبتلا شدند و به تبع هرچه در مخرج کسر تعداد بیشتری از افراد جامعه مبتلا شوند، ناخواسته تعداد زیادی هم بیمارستان می‌روند و به تبع آن بستری و فوتی افزایش می‌یابد؛ اما اگر با واکسیناسیون ایمنی پایه را کسب کنیم امیدوار هستیم که کمترین اتفاق در حوزه بستری و مرگ برای افراد رخ دهد و میزان ابتلا هم کاهش یابد.

مشکل کرونا صرفا با واکسن حل نمی شود

او ادامه داد: البته صرفا با واکسن مشکل کرونا حل نمی‌شود و باید به رعایت پروتکل‌ها اهتمام ورزیم. چه بسا برخی با تزریق دو دُز واکسن مبتلا شوند که این امر طبیعی است و احتمال فوت هم وجود دارد، اما این احتمالا با واکسیناسون به شدت کاهش می‌یابد.

حیدری افزود: الان تقریبا تمام اطلاعات جامع پیرامون افرادی که واکسن زدند و نزدند را داریم واختلاف فاحشی میان تعداد مبتلایان واکسن زده و نزده وجود دارد. واکسن برای همه فراهم است ولی متاسفانه برخی دچار تشکیک هستند، اما مطمئن باشید واکسن‌های موجود مورد تایید مراجع علمی است و اولین واکسن بهترین واکسن است و باید از فرصت موجود استفاده کنیم تا اگر موج بعدی هم در راه باشد جامعه ایمنی کافی را دریافت کند.

برنامه‌ریزی ستاد کشوری کرونا برای رفع هوشمند محدودیت‌ها

او ادامه داد: در مورد بازگشایی‌ها هم سیاست دولت و انتظار مردم این است که پس از این مدت که خسته شدند، به زندگی عادی بازگردند و مسائل اجتماعی و اقتصادی و… ادامه یابد و تمرکز دولت هم بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و سپس جریانات اجتماعی و اقتصادی است‌. اگر ایمنی پایه رخ دهد دغدغه دولتمردان هم کاهش می‌یابد که اگر ابتلایی هم صورت می‌گیرد به کمترین نحو باشد و این هم به مردم باز میگردد که پروتکل‌ها را رعایت کنند که کلید مدیریت بیماری از این به بعد همین امر است و امیدواریم اگر موج بعدی رخ می‌دهد با کمترین حالت باشد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت اظهار کرد: برنامه ریزی همکاران در ستاد کشوری کنترل کرونا رفع هوشمند محدودیت‌ها است و اینکه برنامه‌های افراد در گروه مشاغل ۴ گانه به چه صورت باشد، حساسیت‌های متفاوتی دارد و موارد آن تعیین شده و تدوین شده است که هفته آینده جهت تصویب و ابلاغ به ستاد کرونا می‌رود. نظارت دستگاه‌ها و خود مردم در این بازگشایی‌ها بسیار مهم است و دستورالعمل‌ها باید جدی گرفته شود.

احتمال پیک بعدی کرونا در آبان ماه

حیدری تصریح کرد: با توجه به ماهیت کرونا، تجمعات، مسافرت‌ها و… عاملی برای شیوع بیشتر ویروس است و پیش‌بینی ما این است که شاید در ماه آینده پیکی تجربه کنیم اما خیلی از مسائل مانند پوشش واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌ها و… تاثیر گذار است که پیش‌گویی‌های ما را تحت تاثیر قرار دهد.

او درباره حمایت از واکسنهای تولید نیز گفت: تعدادی از شرکت‌های ایران مانند پاستور، رازی و برکت در حال گسترش خط تولید هستند به همین دلیل یکی از سیاست‌های دولت محترم حمایت از این واکسن‌ها بود و خوشبختانه کیفیت بسیار خوبی داشتند.

فعلا پایانی برای کرونا متصور نیستیم

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه فعلا پایانی برای کرونا متصور نیستیم، اظهار کرد: امیدواریم هرچه زودتر پاندمی پایان یابد اما ویروس موجود زنده است و برای بقای خود تلاش می‌کند و ضریب نفوذش را افزایش می‌دهد اما امیدواریم زودتر تمام شود. تمام تلاش ما باید قطع زنجیره انتقال بیماری باشد و رمز موفقیت غلبه بر بیماری قطع این زنجیره است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
با یک نگاه به تقویم مهر میتونیم برای پیک آبان شروع به تدارک کنیم !
و احتمالا در ۶ ماه آینده با از بین رفتن تاثیر واکسن
متشکریم که قوت قلب دادید به ما
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان