بازدید 4698

صدراعظم اتریش از مقام خود کناره‌گیری می‌کند

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش اعلام کرد که از مقام خود کناره‌گیری خواهد کرد. کورتس در رابطه با فساد مالی در مظان اتهام است. قرار است که شالن‌برگ، وزیر امور خارجه کنونی، پست صدراعظمی را برعهده گیرد.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 10 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از دویچه وله، صدراعظم اتریش قرار است که پست و مسئولیت‌هایش را به الکساندر شالن‌برگ، وزیر امورخارجه اتریش واگذار کند. کورتس اذعان کرد که اتریش در شرایط حساسی قرار دارد. صدراعظم اتریش تاکید کرد "این کمال بی‌مسولیتی است اگر که اتریش دچار هرج و مرج شود و یا روند کارها متوقف گردد."

کورتس ابراز امیدواری کرد که ائتلاف حاکم متشکل از حزب خلق اتریش و حزب سبزها هم‌چنان به کار خود ادامه دهند.

کورتس می‌کوشد از تشکیل ائتلافی از چهار حزب برای قدرت‌گیری جلوگیری کند. یکی از این چهار حزب، حزب راست‌گرای "آزادی اتریش" است که رهبر آن پیش‌تر به دلیل فساد مالی مجبور به کناره‌گیری شده بود.

تفتیش دفتر صدراعظم اتریش

در پی تفتیش دفتر صدراعظم اتریش توسط دادستانی و پلیس بحران سیاسی در اتریش وارد مرحله تازه‌ای شد. کورتس به اتهام رشوه‌گیری و فساد مالی مواجه با پرونده‌ای شده که ظاهراً گریزی از رسیدگی به آن وجود ندارد. کورتس البته تمام اتهامات را رد کرده و خواستار شفاف‌سازی در این زمینه شده است.

کورتس اعلام کرد که فعلا از رهبری حزب خلق کناره‌گیری نخواهد کرد. حزب سبزها پیشتر از کورتس خواسته بود که شخص دیگری را به عنوان جانشین خود برای مقام صدراعظمی معرفی کند. روند حوادث در اتریش در روزهای اخیر سرعت بیشتری یافته و باید در انتظار تغییرات جدید بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر