بازدید 13042
۴
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

جست و جوی ایرانیان در مورد نام و نشان دیوید تیلور آمریکایی / درگذشت فتحعلی اویسی مورد توجه کاربران ایرانی در گوگل/ قضای نماز آیات؛ پرسش شهروندان ایرانی پس از زلزله چلگرد

در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی، چون «دیوید تیلور»، «حسن یزدانی»، «آیا نماز آیات قضا دارد؟»، «چطور شوفاژ را روشن کنیم؟»، «فتحعلی اویسی»، «آیا ۱۴ مهر (چهارشنبه) تعطیل است؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 06 October 2021
جست و جوی ایرانیان در مورد نام و نشان دیوید تیلور آمریکایی/درگذشت فتحعلی اویسی مورد توجه کاربران ایرانی در گوگل/ قضای نماز آیات قضا؛ پرسش شهروندان ایرانی پس از زلزله چلگرد
روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در هفته چهارم اردیبهشت اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»، در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی، چون «دیوید تیلور»، «حسن یزدانی»، «آیا نماز آیات قضا دارد؟»، «چطور شوفاژ را روشن کنیم؟»، «فتحعلی اویسی»، «آیا ۱۴ مهر (چهارشنبه) تعطیل است؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
 

دیوید تیلور

دیوید تیلور یکی از کشتی گیران آزادکار آمریکایی و رقیب سنتی حسن یزدانی در میادین بین المللی است که اخیراً و در مسابقات المپیک با شکست حسن یزدانی، موفق به کسب مدال طلا شد.

پس از چند هفته گذشت زمان از مسابقات المپیک و فرا رسیدن زمان برگزاری مسابقات جام جهانی نروژ و احتمال رویارویی دیوید تیلور با حسن یزدانی، دوباره توجهات به سمت این مسابقه احتمالی جلب شد.
عکس جهانی عکاس ایرانی از کشتی یزدانی و تیلور - تابناک | TABNAK
حسن یزدانی این بار در مسابقه فینال از رقیب خود دیوید تیلور آمریکایی انتقام گرفت و نشان طلای مسابقات جهانی را بر گردن آویخت.

پس از این تحولات در ۴۸ ساعت گذشته در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه گوگل، حرف و حدیث در مورد این مسابقه و کیستی دیوید تیلور بالا گرفت و نام او به یکی از ترند‌های گوگل تبدیل شد.
 

حسن یزدانی

حسن یزدانی، کشتی گیر آزادکار و ۲۶ ساله ایرانی و یکی از پر افتخارترین کشتی گیران ایرانی در مسابقات جهانی و بین المللی است.

شکست دیوید تیلور آمریکایی در مسابقه فینال جام جهانی و کسب مدال طلا توسط او سبب شد تا بار دیگر نام حسن یزدانی به یکی از پر جست و جوترین نام‌ها در گوگل و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود.
 


حالا نام حسن یزدانی جدا از ثبت همیشگی در تاریخ ورزش قهرمانی ایران و جهان به یکی از محبوبترین نام‌ها در ایران تبدیل شده و همانطور که اشاره شد، در روز‌های اخیر یکی از ترند‌های گوگل نیز بود.
 

آیا نماز آیات قضا دارد؟

بامداد روز دوشنبه زلزله‌ای نسبتاً شدید (۵.۷ ریشتر) شهرستان چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند و به بسیاری از خانه‌های روستایی آسیب جدی وارد کرد.

این اتفاق برای بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه گوگل در مورد لزوم اقامه نماز آیات را به یک سوال مهم تبدیل کرد.
 
نماز آیات چگونه خوانده می شود؟ - تابناک | TABNAK

برخی از کاربران نیز به واسطه گذشت زمان، روز گذشته بار‌ها در گوگل سوال آیا نماز آیات قضا دارد، جست و جو کردند.

در پاسخ به این سوال پر جست و جو، توضیح اینکه نماز آیات قضا دارد و نمازگزار هر موقع که به خاطر بیاورد که نماز آیاتی را اقامه نکرده است، می‌تواند قضای آن را بجا آورد.

در همین رابطه پرسشی از مقام معظم رهبری به شرح زیر شده بوده است که در ادامه به عین پرسش و پاسخ معظم له اشاره می‌شود:

س. این جانب چند سال به علت جهل و سهل انگاری نماز‌های آیات خود را به جا نیاورده ام، و اکنون نمی‌دانم که در آن چند سال چه تعداد نماز آیات بر من واجب شده است. حال تکلیف بنده در خصوص تعداد نماز‌هایی که باید انجام دهم چیست؟

 ج. انجام آن مقدار از نماز‌هایی که یقین دارید به عهده شما آمده است واجب است و نسبت به مقدار مشکوک وظیفه‌ای ندارید.
 
بیشتر بخوانید 

چطور شوفاژ را روشن کنیم؟

همزمان با آغاز فصل سرد سال در بسیاری از مناطق کشور، حالا نحوه فعال سازی شوفاژ در خانه و سازمان‌های اداری به یکی از پرسش‌های پراستفاده در گوگل تبدیل شده است.

بسیاری از کاربران با طرح این پرسش که چطور شوفاژ را روشن کنیم؟ در پی آن هستند تا نکات فنی و جزئیات این اقدام را بیابند.

توضیح در مورد این پرسش به نقل از سایت تخصصی استاده اینکه اولین اقدام پیش از روشن کردن شوفاژ هواگیری صحیح لوله‌ها است. دقت کنید که هواگیری شوفاژ به صورت اصولی باعث می‌شود که در طول استفاده فشار پکیج افت نکرده و در طول فصل سرما همواره دمایی مطلوب را در منزل خود داشته باشید.

پس از آن باید بررسی کنید که لوله‌های شوفاژ سالم بوده و نشتی نداشته باشند. نشتی آب از لوله‌ها سبب ورود هوا به پکیج شده و فشار آن را کاهش می‌دهد. برای تشخیص ترکیدگی لوله شوفاژ توسط تعمیرکار می توانید اقدام کنید. همچنین از سلامت شیر‌های ورودی و پیچ‌های باز و بسته کردن شوفاژ‌ها اطمینان حاصل کنید. چراکه ممکن است در مدتی که از آن‌ها استفاده نکرده‌اید برخی پیچ‌ها هرز شده یا زنگ‌زده باشند.
 
راهنمای کامل هواگیری شوفاژ - تابناک | TABNAK
 

مراحل روشن کردن شوفاژ

حال که از سلامت همه رادیاتور‌های منزل خیالتان راحت شد می‌توانید آن‌ها را روشن کنید. برای این کار باید ابتدا شیر‌های ورودی و خروجی را باز کنید. توجه کنید که شیر بالایی شوفاژ مربوط به ورود آب است و پیچاندن آن به معنای روشن شدن شوفاژ است. شیر پایینی نیز برای خروج آب سرد شده درون رادیاتور استفاده می‌شود. منظور از باز کردن این شیر‌ها پیچاندن آن‌ها برعکس عقربه‌های ساعت است. ممکن است در برخی رادیاتور‌ها هر دو شیر کنار هم قرار گرفته باشند. درهرحال باید توجه کنید که شیر‌ها تا آخر باز شود.

اگر از شوفاژ‌های جدید استفاده می‌کنید، حتما متوجه شده‌اید که شکل شیر آن‌ها با شوفاژ‌های قدیمی متفاوت است. در شوفاژ‌های قدیمی از شیر‌های سوپاپ دار استفاده می‌شود که بعضا دارای کلاهک گردی بوده و کمی سفت هستند. از آنجایی‌که علامت خاصی روی آن‌ها وجود ندارد، کار با آن‌ها کمی دشوار است. همچنین اگر کمی فشار دستتان را بالا ببرید، ممکن است کلاهک شیر را شکسته و برای ادامه کار مجبور به استفاده از انبردست شوید.

در شیر‌های جدید که شیر‌های ترموستاتیک هستند، کلاهک‌های بلندتری استفاده شده و درجه‌های ۰ تا ۵ بر روی آن‌ها قرار گرفته تا روشن کردن شوفاژ برای شما راحت‌تر باشد. حجم آب ورودی و خروجی از این شیر‌ها بر اساس دمای محیط متغیر است و به همین دلیل باعث کاهش مصرف انرژی خواهد شد. توجه کنید که قرار دادن شیر‌ها در وضعیت ۰ به معنای قطع جریان آب ورودی نیست. بلکه به معنای حداقل میزان آب ورودی خواهد بود. پس اگر منزل شما دارای شوفاژ‌های جدید است کار روشن کردن شوفاژ بسیار راحت‌تر است.

شیر‌های ترموستاتیک می‌توانند از یخ‌زدن شوفاژ نیز جلوگیری کنند. پس از باز کردن آن‌ها برای ورود آب به شوفاژ می‌توانید آن‌ها را در وضعیت ضد یخ قرار دهید. این وضعیت با قرار دادن شیر در حالت میانی ۰ و ۱ فعال شده و مانع از یخ زدن لوله‌های شوفاژ می‌شود. یخ زدن لوله‌ها معمولا زمانی رخ می‌دهد که آب بدون گردش در داخل شوفاژ می‌ماند. در این زمان به دلیل سردی هوا ممکن است آب داخل لوله‌ها یخ زده و باعث ترکیدگی آن‌ها شود.

پس از باز کردن شیر‌ها و کنترل همه نکات ایمنی باید پکیج را در وضعیت زمستانه قرار داده و شیر‌های ورود و خروج آن را باز کنید. حال باید ۳۰ دقیقه برای گرم شدن شوفاژ منتظر بمانید. توجه کنید که بالا بردن درجه شیر ترموستاتیک یا بیشتر باز کردن شیر معمولی باعث کمتر شدن این زمان نمی‌شود. اگر شوفاژ گرم شد، شما همه مراحل را صحیح پیش برده‌اید و اکنون می‌توانید از گرمای مطبوع منزل استفاده کنید. در غیر این صورت لازم است مراحل را از ابتدا بررسی کرده و اگر نکته‌ای را از قلم نینداخته‌اید، با یک سرویس‌کار تماس بگیرید.

چرا شوفاژ گرم نمی‌شود؟
گرم نشدن شوفاژ معمولا به دلیل سوراخ بودن یا رسوب گرفتن لوله‌ها و هواگیری نادرست آن‌ها رخ می‌دهد. درصورتی‌که مطمئن هستید همه این مراحل به‌ درستی طی شده و شوفاژ مشکلی ندارد، باید علت را در پکیج جست‌وجو کنید. این موضوع معمولا به دلیل ایراد در مبدل‌های حرارتی، ترموستات یا شعله پکیج رخ خواهد داد. توجه کنید که اگر آب شیر‌ها گرم است، اما شوفاژ سرد است، مشکل از پکیج نبوده و حتما باید شوفاژ را چک کنید.
 
بیشتر بخوانید 

فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی، بازیگر معروف و محبوب سینما و تلویزیون ایران بود که روز گذشته به واسطه خونریزی مغزی جان خود را از  دست داد.

همزمان با بروز مشکل در وضعیت سلامتی این بازیگر، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نگران وضعیت او بودند و بارها نام او را در گوگل جست و جو کردند.
 
پخش آثار فتحعلی اویسی از تلویزیون - تابناک | TABNAK

به هر صورت این بازیگر پر سابقه ایرانی روز سه شنبه ۱۳ مهرماه از دنیا رفت.

توضیح بیشتر اینکه فتحعلی اویسی متولد ۲۱ دی ۱۳۲۴ بازیگر، کارگردان و خواننده ایرانی است. او فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس در سال ۱۳۵۳ است. وی در همان سال به ایران بازگشت و آغازِ فعالیت سینمایی‌اش، بازی در فیلم قدغن از علیرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۷ بود.

بازی او در فیلم‌های «ناخدا خورشید» (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، «سرب» (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، «هی جو» (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، «بانو» (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، «جهان پهلوان تختی» (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و «مومیایی ۳» (محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) در یاد‌ها مانده‌ است.
 
بیشتر بخوانید 

آیا ۱۴ مهر (چهارشنبه) تعطیل است؟

به واسطه تعطیلی روز سه شنبه ۱۳ مهرماه بخاطر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، و نیز تعطیلی روز پنجشنبه بخاطر سالروز شهادت امام رضا (ع)، برای بسیاری در ۴۸ ساعت گذشته این پرسش مطرح شد که آیا ۱۴ مهر (چهارشنبه) تعطیل است؟

پرسشی که پیشتر نیز در بسته خبری قبل به آن پرداختیم و گفتیم که در روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه اطلاعیه‌ای در مورد تعطیلی ادارات و شرکت‌های دولتی صادر نشده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
جفایی که صدا و سیما و سینما به برخی هنرمندان کرده فراموش نمی شود.....!!!! برخی هنرمندان زود فراموش میشوند....!!! روح همه هنرمندان درگذشته این مملکت شاد باشد...!!
خدا رحمتش کنه
خداوند آقای اویسی عزیز رو رحمت کنه. روحش شاد باشه. هرگز ایشون رو با فیلم های قشنگش فراموش نمیکنیم.
صدا سيما فکر می کنه موفق بوده،ولی هنرمند در قلب تک تک ایرانیان با یاد خاطره خواهد ماند و روی سیاهش برای شما
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل