بازدید 319758

مجلس به دنبال تشکیل یک استان جدید

۳۵ نماینده مجلس با تدوین طرحی خواستار تشکیل یک استان جدید شده‌اند که این طرح پس از اعلام وصول از سوی هیات رئیسه مجلس برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی پارلمان ارجاع شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴ 28 September 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، اخیراً ۳۵ نماینده مجلس با تدوین طرحی خواستار تشکیل یک استان جدید شده‌اند که این طرح پس از اعلام وصول از سوی هیئت رئیسه مجلس برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی پارلمان ارجاع داده است.

متن این طرح به شرح زیر است:

مقدمه (دلایل توجیهی):

استان کرمان با یازده درصد وسعت کشور به عنوان پهناورترین استان و از نظر جمعیت رتبه نهم را دارد فاصله بین شمالی‌ترین نقطه استان با جنوبی ترین، قریب ۸۰۰کیلو متر است. این مسافت و وجود شهرستانهای زیاد عملا سرکشی استاندار و مدیران کل را برای بررسی مسائل و مشکلات همه شهرستانهای استان را ناتوان و نا ممکن ساخته است و این امر موجب عقب ماندگی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نتیجتا موجب خسارات آشکاری به مردم شهرستانهای شرق استان شامل بم- ریگان- فهرج و نرماشیر و دوازده شهر و قریب هفتصد روستا وآبادی گردیده است که آثار عقب ماندگی و توسعه نا متوازن در این شهرستانها به روشنی مشهود است.

شهرستانهایی با سرمایه‌های فراون ولی محرومیت‌های ناشی از ضعف شدید اعمال مدیریت مضافا آنکه بُعد مسافت و خطرات جاده‌ای و هزینه‌های تردد و بوروکراسی‌های اداری و رفت و آمدهای پی در پی جهت اخذ مجوزها، انگیزه سرمایه گذاران را جهت سرمایه‌گذاری کاهش می‌دهد و تردد برای حل مشکلات بعد از سرمایه‌گذاری مزید بر علت گردیده است چنانچه مدیریت‌های کلان به خوبی انجام می‌شد این اندازه عقب ماندگی و محرومیت وجود نداشت براین اساس چهار شهرستان شرقی استان کرمان (بم- ریگان- فهرج ونرماشیر) با گویش و فرهنگ مشترک، منابع در آمدی واقتصادمشابه در انواع محصولات دامداری وکشاورزی بخصوص خرمای مضافتی بم که قریب بیست هزار بهره بردار و تولید سالانه قریب دویست هزار تن، یکی از مناطق مهم تولید خرمای کشور محسوب می‌شوند اضافه بر همه اینها، وجود کم آبی و خشکسالی‌های پی در پی، مدیریت متمرکز در این شهرستانها برای جلوگیری از خسارتهای بیشتر به مردم و سرمایه‌های ملی و اعمال مدیریت شایسته جهت محرومیت زدایی، ضروری می‌نماید. لذا طرح تفکیک چهار شهرستان شرقی استان کرمان و ایجاد استان بم به مرکزیت شهرستان بم ارائه می‌گردد ۳ لازم به ذکر است متاسفانه از منشا معلوم و نا معلوم، کش مکش‌ها وحساسیت‌هایی بعضا بی‌مبنا بین مردم شهرستانهای شرقی و جنوبی در موضوع استان شدن هر یک از این دو سرزمین ایجاد گردیده که اتحاد این شهرستانها را تحت عنوان یک استان، سخت و غیر ممکن نموده است.

عنوان طرح: طرح تشکیل استان بم

ماده واحده: شهرستانهای شرق استان کرمان شامل بم - ریگان - فهرج و نرماشیر از استان کرمان تفکیک و تحت عنوان استان بم به مرکزیت شهرستان بم تشکیل می‌شود.

تبصره: با انتزاع شهرستانهای فوق، کارکنان سازمانی، وسایل و تجهیزات و بودجه و اعتبارات مربوط، به تناسب جمعیت و وسعت و وضعیت جغرافیایی، از محل تجهیرات و امکانات فعلی استان کسر و به استان جدید اضافه می‌گردد. هیاتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت وزرای کشور و امور اقتصادی و دارایی و روسای سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور، مسئول اجرای مفاد این تبصره می‌باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۴۲
فقط بدنبال حاشیه هستند نمایندگان
یعنی چی استاندار نمیرسه سرکشی کنه ؟ عصر ارتباطات اینجور حرف زدن جایی نداره دیگه
پاسخ ها
پسرعمو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
هشتصد کیلومتر را توجه نمودیدآیا
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
مسخره بازی،کل استان کرمان اندازه شهرستان مشهدجمعیت ندارد،آن وقت هرشهرستانی می خواهداستان شود،وقتی به جای نماینده غوغاسالاربه مجلس می فرستیم نتیجه اش همین است،ریشه ادعاهابرای استان شدن ئشهرستان هافقرفرهنگی وناتوانی مدیران است که فکرمی کنندبودجه بیشتری می توانندجذب کنندکه البته سراب است.
ناشناس
| Malaysia |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
چه ربطی داره؟
ایراندوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
بحث بودجه ی بیشتر نیست بحث رأی جمع کردن بیشتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
باید ازشون پرسید، استانهایی که استاندارشون میرسه بره سرکشی!! وضعشون الان خیلی خوبه؟
اینها اگر جزئی از مسئولات روسیه، چین، کانادا، استرالیا و ... بودند حتما اون کشورها بامدیریت اینا نابود میشدند.
چرا اکثر تصمیماتشون باعث انتقاد ملت میشه؟؟؟
از کرمان بزرگتر سیستان وبلوچستان است که فاصله چابهار تا مرز زابل نزدیک به 1200 کیلومتر است و اندازه چند کشور اروپائی .! بد نیست نمایندگان محترم اول فکری به حال انجا بکنن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
کاملا درست گفتید باید برای رفع محرومیت سیستان وبلوچستان دواستان شودمثل خراسان که ۳تا ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
چیکار استان ما دارید.... بخش بلوچستان نباید جدا بشه تامام
جمع کنید بساط استان سازی رو دیگه ! هر نماینده مجلسی می خواد شهرشو استان کنه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
برای بیشتر کردن آرا در انتخابات بعدی است بیشتر هم درشهرستان های دوردست این اتفاق می افته
یعنی شما کار دیگه ای ندارید راحت نشستین ومیخواین ببینید کدوم استان بزرگتره کوچیکش کنید .... به داد کارمندان وکارگرانی که حقوقشون زیر ۵تومن است برسید بداد گرونی ودست خالی ما مردم برسید بی لیاقتان ....
از شمال تا جنوب استان فارس هم 1200 کیلومتر است استان را دو استان کنید
پس ما جیرفتی ها چه؟که ۳۰۰ کیلومتر از کرمان دوریم وبیشترین تصادفا داریم
مجلس کارهای مهمتری نداره؟؟؟ اصلا همه شهرها رو کنید استان ،
چی از درد مردم کم میشه؟؟؟؟؟واقعا که
یه سری از آقازاده ها بدون پست موندن میخوان یه استان جدید با کلی پست ملس ایجاد کنند براشون
دهلران را هم استان کنید
استان ایلام سالهاست که دهلران را فراموش کرده
چون فاصله ۳۳۰ کیلومتری و جاده پرپیچ وخم و ...باعث شده مسئولین کمتر به دهلران سفر کنند.
نه جاده دارد نه فصای سبزی و نه هیچ امکاناتی
از لحاظ پهناوری فارس هم کم از کرمان ندارد و فاصله شرقی ترین و غربی ترین بیش از 800 کیلومتر می باشد واز لحاظ تراکم جمعیت هم از کرمان بیشتر هست فارس هم بعد کرمان باید منتظر تقسیم باشد
پس از شمال تا جنوب استان اصفهان چی از کاشان تا سمیروم اعدال مرد
مجلسی ها با حقوق نجومی اگر این کارای بیهوده که بعد مشکل ساز میشه انجام ندن چی کار کنن
قرار بود جیرفت استان بشه که محروم ترین روستاها در اطراف جیرفت و بلوک فاریاب هست نه بم که به کرمان نزدیکه
قراربودجیرفت و سیرجان استان بشه چ شد که حالا بم با دو شهرستان کوچک میخوان استان کنن
این کارها وتصمیمات، از وظائف مجلس است ودولت محترم است. موج منفی دادن یک عده وفلسفه بافی ودادن نظرات گاها با عدم آشنایی به مشکلات مردم به هیچ وجه قابل قبول نیست هرکس یک وظیفه ای دارد.فوضولی ودخالتودادنظربی جا ومسموم عده ای ناکارشانس وعدم داشتن تخصص کافی وبداندیش وبد کردارخودخواه مانع پیشرفت کشور وحل مشکلات این مردم شریف ومظلوم خواهد شد لطفا ندانسته وبدون دقت کافی ازایجاد موج منفی واختلاف افکنی که یکی از ارکان اصلی دشمنان ایران اسلامی است خوداری شودو هرکس به انجام وظائف وکار خود بپردازند وآب به آسیاب دشمنان قسم خورده آین آب وخاک نریزیم. بااحترام یک دلسوزوطن اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
در سال 1317 جیرفت یکی از بخش های بم بوده ک شهرستان شده است پس میبینم بم ک در مسیر جاده ابریشم بوده هیچ کمکی بهش نشده و احتیاج به یک نگاه کلی از سوی دولت جدید دارد
یه مشت نماینده بی سواد . . یکی نیست بگه نماینده بی سواد آخه استاندار به مرکز استان رسیدگی نمیکنه بعد میاد میره سر بزنه به شهرستان ؟؟ اگه همون استان بشه ۸ استان بازم عقب مونده میمونه . چون مدیران کل ایران با بی فکری ما مردم انتخاب شدن و کلا ما به دزد بودن مدیرمون عادت کردیم باعث افتخار
طرح درست وخوبیه، اولین طرح درست این مجلس همینه، کشورهای مثل روسیه، استرالیا وکانادا هم که وسعت زیادی دارند نظام فدرالی دارند، نه نظام تمرکز گرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
سعید آقا قیاس مع الفارغ می فرمایید
فدرالی کجا استانی کچا
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
ایکاش می شد 1000تا منفی داد حیف که بیشتر از یکی نمیشه
اگر ممکنه باغبابوییه استان کنید ممنون میشیم استان باغ با مرکزیت جیرفت
نماینده ها با طرح هایشان ، آشفتگی اجرایی و هزینه بی مورد اجتماعی به کشور تحمیل میکنند . به نظرم فقط مقام معظم رهبری میتوانند جلوی خرابکاری اینارو بگیره . مجلس باید قوانین موجود را بررسی و نظارت کنند. اکثر قوانین اجرا نشده و ترک فعل وحشتناکه . هر کمیسیون باید قوانین مرتبط با بخش های موضوع وظایفشان را استحصال و اقدام کنند .
خیلی مسخره است، ی فرمانداری ویژه با قدرت تصمیم گیری بیشتر بزارن!! با هزینه تشکیل نهادهای یک استان جدید می توان این ۴رشهرستان را مثل اروپا درست کرد
متوجه نمیشم سرکشی در عصر جدید چه معنی میده مگه دوران تیر کمون سنگه که با الاغ میرفتن یه شهر دیگه و یه ماه طول میکشید ؟ هر مسئولی خطا کرد برکنارش کنید این مسخره بازیا چیه ؟اگه قرار باشه هر بیوجودی سرکشی کنه یه تیکه خاک کشور رو تیکه پاره کنید که پس فردا چیزی به اسم ایران باقی نمیمونه و رسما دارید رو خط تجزیه طلبان راه میرید که ، خدا کمکمون کنه با این مشت از بیلیاقتان به اسم مسئول.
فیلم شبهای برره یادش بخیر ... چقدر این تصمیمات آشناست انگار فیلم شبهای برره رو در واقعیت مسئولین و نمایندگان بی سواد دارن بازی میکنن... سکانس تبدیل برره به بخش چقدر جالب بود ... شما مسئولین به بازیتون برسین ولی دیگه مردم دل خوش براشون نمونده تا به تصمیمات احمقانه شما بخندن.
به نظرم دولت یه استاندار زیاد آورده الان میخوان براش یه استان درست کنند که بیکار نباشه
نماینده ها چرا پیگیری نمی کنند که پاداشهای ما را چرا نمی دهند
پولهای خودمون هست تو حساب کی خوابیده شده
چرا به فکر ملت نیستید
استان زاگرس دورود و الیگودرز،بروجرد،ازنا،نهاوند،ملایر... را اجرایی کنید.باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
اوکی
ما هم یه قلعه داریم اونم استان کنید بی‌زحمت
خدا خیرتا بده
واقعا بم باید استان میشد اونم چند سال پیش
بم باید استان شه اگه بخوایی خدا رو در نظر بگیری
من خودم سیرجانیم اما حق بم هس که استان بشه
فکر خوبی کردن نمایندگان مجلس.تصادفات کمتر میشه
ازکی تالاشمال وجنوب ااستان فارس 1200کیلومترشده،یه حرفی بزنیدکه بگنجه شاید500کیلومتربشه.. بزرگترین استانها به ترتیب کرمان، سیستان وبلوچستان،خراسان،یزدوسمنان میباشد.. واین طرح کاملااشتباهه چون بم باکرمان فاصله ی زیادی نداره بهتره همون جیرفت وکهنوج واستان کنندکه 500کیلومتری استان هست.
اصلش اینه که کلا مرز های استانی بین استان های بوشهر، فارس، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و سمنان رو بردارند و از نو تقسیمات استانی کنند چون این مناطق بسیار بزرگ و نامتوازن هستند البته بوشهر استان وسیعی نیست ولی خیلی نامتوازن تقسیم کردن خیلی استان درازی ایجاد کردن اگه این کار تو مجلس بررسی و تحقیق بشه تقسیمات جدید ارائه بشه خوبه البته فقط طرحش ایجاد بشه چون الان اصلا وضع اقتصادی خوب نیست فعلا اولویت باید معیشت مردم باشه همین که شما یک طرح اصولی واسه این مناطق بدین کافیه حالا اجراش بماند واسه زمانی که اوضاع اقتصادی خوب شد
کاملا حرکت بی منطقی است.. بم از مرکز استان حدود 185 کیلومتر فاصله داره و ریگان حداکثر 70کیلومتر با بم.. اما شهرستانهای جیرفت حدود 280 کیلومتر. کهنوج380 رودبار حدود390 پس چرا بم؟؟؟!!!!
سلام برادران عزیز در فکر آبادانی کشور باشید استان اضافه کردن مثل ازدواج و فرزند آوری است شما اول همون استانهای که دارید آباد کنید درفکرشکوفایی آنها باشید.
سلام برادران عزیز در فکر آبادانی کشور باشید استان اضافه کردن مثل ازدواج و فرزند آوری است شما اول همون استانهای که دارید آباد کنید درفکرشکوفایی آنها باشید.
باید استان سیتان و بلوچستان و استان کرمان هر دو به دو استان تبدیل شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
اینقدربدخواهاستان س وب داره ک نمیشه شمرد
مگر رئیس جمهور به تمام شهرستانها و ده کوره های ایران سرکشی می‌کند؟ حتی اگر تمام کارهایش را رها کند قادر نخواهد بود در طول دو دوره به تمام شهرهای ایران سرکشی کند پس فرمانداران و شهرداران و دیگر مقامات استانی در شهرهای مختلف کرمان چه غلطی می‌کنند که حتما لازم است استاندار به تمامی آنها سرکشی کند؟؟ اینها همه اش بهانه است سفره ای جدید میخواهید باز کنید برای یکسری دیگر از رانتخوار آن و انگلزادگان دیگر.
۱۲استان کم داریم تااخر مجلس فقط استان افتتاح کنید چون کاری دیگر بلد نیستید
دردی دوا میکنه؟
سو مدیریت و ناکارآمدی خودتون رو گردن وسعت و مسافت نندازین. استان ایلام چطور؟ چهارمحال بختیاری؟ خراسان شمالی-کردستان-هرمزگان-بوشهر و.......
اینطوری یک فرمایند و استاندار و معاون و.... ناکارآمد اضافه میشه. مبنای تجزیه استان‌ها شده عدم سفر مسئولان. مدیر مارکوپولو نیست؟ باید مدیریت و برنامه ریزی منابع کنه. اگر فکر می‌کنید خوبه، پس ایران رو به هزار استان تقسیم کنید
پس خلیل آباد چی تا کنگاور6کیلومتر تاکرمانشاه85کیلومتر حق خلیل آباد است که استان شود
نماینده های انقلابی از اسمشون پیداست که همش دنبال دگرگونی و آشفتگی هستند.
استان تالشستان و کردستان شمالی چی شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
همین یه کردستان، برای هفت پشتمون کافیه
سلام
عزیز دل برادر درمجلس جدول حل نکن برو کار کن سیستان و بلوچستان در فقر فلاکت زندگی میکنند آن موقع به یاد دو استان سه استان شده‌اید .به فکر بازنشستگان باشید بفکر ضعیفان باشید شما ها قسم خورده اید با صداقت کار کنید بفکر معیشت مردم تلاش کنید.خداقوت عزیزان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
درحققیت بایدجیرفت استان شودکه چندين شهرستان دراطراف ه هست و خودکفایی همتست
واقعا این نمایندگان این همه زحمت می کشند کسی قدر آنها را می داند
تنها مشکل فقط همین مانده بود یک استان دیگر درست کنید
بنده پیشنهاد می کنم ۶۰تا استان درست کنید
استان فارس هم باید دوتکه شود
تشکیل استان قشقایی حق ماست
به اسم فاصله زیاد میخوان استان رو دو قسمت کنن اون وقت فاصله رمشک درشهرستان قلعه گنج تا کرمان ۶۰۰ کیلومتره این فاصله با مرکز استان حفظ میشه، میخوان بم که بغل دست کرمانه استان بشه. نماینده های جنوب کرمان دقیقا کجا هستن؟ آقایان شکرالهی و اعظمی
لطفا از حق مردم جنوب دفاع کنید استان کرمان جنوبی به مرکزیت کهنوج
بجای کوچک کردن سیستم دولتی میخواین دولت و سیستم و افراد رو بیشتر و بزرگتر کنید و بعد از آزمون و خطا دوباره حتما به روش اولیه باز خواهید گشت ،فقط در این بین هزینه ای گزاف رو بدوش مردم خواهید انداخت
خوزستان را هم دوتا کنید،لر یکطرف،عربها یکطرف تا ببینم چی میشه
هر کی مخالف استان شدن بم هست اول تاریخ بم رو بخونه بعد نظر بده..بم2500سال قبل مرکز یک ایالت بوده..بمپور ایرانشهر به عنوان پسر بم و بم پشت سراوان به عنوان برادر بم بوده.ایرانشهری نبوده.سراوانی نبوده..تا مرز
لطفا اگه میشه برای استان سیستان بلوچستان هم کاری کنید یا سیستان را حداقل از بلوچستان جدا کنید ممنون
نکنه میخواهند افغان هارا درآن جا دهند به هرحال ایرانی ها که در تورم کم شدند
باسلام باستان اضافه کردن محرومیت ها درست نمی‌شود تنها راه ازبین بردن فقر ومحرومتها اختلاف سرمایه گذاری نامتعارف بین استانهاست بعنوان مثال تفاوت بین استان اراک بااستانهای همانند کرمان سمنان خراسان جنوبی واستان سیستان وبلوچستان میباشد هرچه سرمایگذاریهای مادرهست دراستان اراک متمرکز شده اگراین تفاوت‌ها ازبین برود که هیچوقت نمی‌رود آنوقت اثر توسعه راخواهیم دید¡¡¡¡
اخه کرمان کلا کویر هستش و جمعیت آن چندانی هم نداره نمایندگان عوض رفع مشکلات مردم دارن بازی این استان و اون استان می کنند
محله بوکان هم از مرکز شهرستان پاسارگاد خیلی فاصله داره، لطفا استانداری هم به اونجا اعطا کنین . ممنون. عجرکم عندالله
شما برای استانهایی که وجود دارند چیکار کردید که برای استان جدید میخواهید انجام دهید
ایهاالناس این نمایندگان بیسوادن کشوری که مشکلات اقتصادی داره دیگه به فکر تشکیل استان نیست که برای خودش هزینه جدید ایجاد کنه
روسیه یه ایالت یا به قول ما استان داره به نام یاکوتیا که بیشتر ۵میلیون کیلومترمربع وسعت داره یعنی بیش از سه برابر کل کشور ما.ولی هیچ صحبتی از تقسیم و این جفنگیات توی مجلسشون نیست.چرا؟؟؟؟ چون نماینده هاشون از کاسبکاری و طمع دنبال طرحهای الکی نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
یاکوتیا یا یاکوتستان یک جمهوری خود مختار است که اختیارات آن فراتر از استان است.
اگه به وسعته که سر و ته استان قم ۱۰ کیلومتره
س منحلش کنن بچسبوننش به مرکزی
بجاش کرمان رو نصف کنن
نماینده ها حد بالای تفکرشون استانیه،از اون بالاتر نمیرن،از مفهوم کشور چیزی نمیفهمن.
به نظرم استان کرمان باید جنوبش به مرکزیت جیرفت باید جدا بشه واااااقعا محرومه
اگر قرار باشد که استانی به دو استان تبدیل شوند آن استان سیستان و بلوچستان است که هم از نظر وسعت بزرگتر است و هم از نظر جمعیت
هر شهر یک استان
بودجه عمرانی که نداریم فقط اسمن تعداد استانها رو زیاد کنید که نتیجه اش افزایش یه تعداد ساختمان اداری و کارمنده
استان لازم نیست
مجلس پدر مردمو با گرانی درآوردید
مصوبه خوب مثل ازادی واردات کسانی رد میکنند که عمدا میخوان مردم فقیر باسه
مصوبه هم که موجب شد برجام احیا نشود پدر مردم را دلار در آورده
چرا وطن فروش چرا ریال بی ارزش شده چرا پول دشمت اوج گرفته
دلار امریکا چرا میزارید بیش پنج هزار بره بالاتر
بسه
اگر اینقدر دلتون میسوزه چرا از استان بلوچستان شروع نمیکنید اگر واقعا بدنبال رفع تبعیض هستید این گوی واین میدون مگر اینکه دنبال منافع شخصی ویاگروهی باشید وگرنه بلوچستان بسیار پهناورتر ومحرومترین استان این مملکته
فکر می کنم نمایندگان از حال مردم کاملا بی اطلاعند و پیگیری اینگونه مسائل تایید این مطلب است. امشب در کرمان دو عدد خربزه خریدم به بهای صد و نود و پنجهزار تومان. لطفا نمایندگان محترم کمی هم بفکر مردم باشند و دنبال اینگونه موضوعات بی محتوا نروند.
اقایان خانمای نماینده مجلس لطف بفرمایند همه شهرستان ها استان کنن بعد همه روستا ها را شهرستان بفرمایند تا مسولین محترم به همه جا رسیدگی بفرماین تا مردم راضی باشن وجیب خودشان هم سرافراز شود با تشکر فراوان از مسولین زحمت کش
جناب شمایی ک میگیدفاصله شهرهای فارس 500کیلومترنیست ار اباده ک شهرشمالی فارس هست حساب کنیدتالارستان بعدببینیدکیلومترت از کارنمیافته. البته دنبال این هستن ک لارولامردرا استان کنند. بنظرمن عرق محلی کمترمیشه وخیلی جالب وخوشایندنیست به تقسیمات کشوری دست بزنیم. تهران باانهمه جمعیت راچندقسمت کنیدوبودجش کمترکنید تا نیازی نباشه بودجه ی استانهای دیگه رانصف کنید. 70درصدبودجه کشور مجبورنیستیدبدین تهران. تهران نسبتش بااستانهای دیگه مثل نسبت بالا شهرنسبت به پایین شهروحلبی اباده. چراتمام بودجه راخرج بالاشهرها میکنند؟؟!! پس ماپایین شهریهاچی
بااین کار ها حکومت چند هدف را دنبال می کند. اول اتحاد ویکپارچگی مردم را از بین ببرد تا به راحتی بتواند اهداف خود را عملی کند. دوم با کوچک کردن استان ها توان اقتصادی. وجمعیتی را خرد وکوچک کند تا در هرشرایطی بتواند مردم را توی مشت داشته باشد. اصلا هدف خدمت به مردم نیست. مردم استان ها باید از طرح تقسیم استان ها استقبال نکنند. اصلا به نفعشان نیست. چون هرروز تعداد آقا زاده ها بیشتر میشود وبرای غارت وحکومت نیاز به استانی جدید دارند تا قدرت نمایی کنند. دوستان سال نیکوازبهارش پیداست. حتی اگر هرشهری یک استان شود در مردم ایران را دوا نمی کند. اینها همه بازی سیاسیه برای فریب ملت. چون اگر مسولان درفکر مردم بودند اینگونه مردم را درفقر ـفلاکت نگه نمی داشتند. دیگه آب از سرمان گذشت. این کارها دردی راحت دوا نمی کند.
آقااگه قرار جیرفت استان بشه نشه بهتر الان پنچ گنج جنوب استان کرمان دست جیرفت هاست هر اداری که میری جیرفتی یعنی محل به گوه کشیدن اگه استان بشه وا ویلاه میشه
پس کمردغ چی شد قرار بود ایالت خود مختار شود.
این نمایندگان انقلابی میخوان دو سال هم مشغول تقسیم کرمان باشند که چی بشه اگر بودجه دارید صرف آبادانی وتوسعه کشاورزی وشغل برای جوانان باشید بجای وقت وبودجه تلف کردن شما میخواهید بعداز نمایندگی یک جای بیشتر برای استانداری خود ومدیر کلی پیداکنید کاش به معلمان هم واعتراضاتشون هم نگاهی میکردید
استان لکستان
جیرفت در اولویت،فقط سه تا اداره کل کم داره،بقیه کلا جدا،وسابقه جیرفت و کهنوج،عنبراباد،وهفت گنج یعنی11شهرستان در جنوب است،،بعد مسافت700,,,,,,800 کیلومتر با کرمان ،،فقط جیرفت با11 شهرستان،14شهر23بخش کجا ایران چنین است
جای جناب قاضی پور خالی هستش با هنرزفری خوشکل گوشیش .اگر ازمن می شنوید ایران را بکنید ۵۷ استان سال پیروزی انقلاب .نماد پیروزی انقلاب با هر چیزی ۵۷ تا .بالاییا دور هم بشینند ودر مورد نظر من مشورت وتصمیم بگیرید تا همیشه خودتان تصمیم می گیرید به جای مردم
هشصد کیلومتر چیه مدیریت ضعیف میخواند با این چیزها درست کنن .وقتی نمیتونن مطالعه در مورد کشورهای پیشرفته داشته باشند مثل همین چین و روسیه دوست و برادر وهمسایه که هر ایالت شوند اندازه دو تا کرمان هست
ایران باید ده تا استان داشته باشه
آذربایجان
کردستان
لرستان
سیستان
خراسان
اصفهان
فارس
مرکزی
خوزستان
گیلان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
اگه اینطوری بشه و فدرالی اداره بشوند منهم موافقم که تعدادشان کم شود .ولی چون حکومتی داریم که مفهوم فدرالی را با جدایی طلبی اشبتباه گرفته این کار ممکن نیست پس برای اینکه استانهای پهناور بودجه بیشتری کسب کنند لازم است که تقسیم شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
ده ایالت کاملاً موافقم
بنام حق که همان خداست .پس توصیه به نمایندگان محترم این است اگر شما خدا ترس و نماینده کار درست هستین چرا اینگونه حق مردم جیرفت وکهنوج زه کلوت پایمال میکنید چون خدای حق با جيرفت است اول استان بشه .از خدا بترس اقای نماینده
هیچ هنری نداری .این خدا ترسی روداشته باشید .حق و ناحق نکنید
بچای استان سازی یه فکری برای واگذاری ملکیت سرقفلی بکنید
سلام دوستان ببخشید میشه بگید چرا همه مخالف استان شدن بم هستین
زمان قاجار ایالت قشقایی رو حذف کردید استان فارس باید نصفش بشه استان قشقایی
شهرستان شهریار بیخ گوش تهران ، دوازدهمین شهرستان پر جمعیت ایران است . 11 شهرستان قبل از شهریار و 19 شهرستان بعد از شهریار مرکز استان می باشند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
استان جدید باید جمهوری باکو اران شروان باشد که باید ضمیمه خاک ایران بشود و برگردد به سرزمین مادری خود ایران
چرا کاشان استان نمیشه؟
حدود ۱۳ ساله که طرح استان شدن مطرح شده اما به نتیجه نرسیده
خیلی نامردین
سخود هم پیست اسکی داره
اگه سخود را استان نکنین پیست اسکی راتون نمیدیم
بروجرد رو مرکز استان کنن.ما رو از تمام پروژه های ملی که با پول بودجه عمومی کشوره حذف می کنن این مرکز استان
به خدا کار به جایی رسیده از سر لجبازی خودروهای بروجردی توسط اداره راهور خرماباد جریمه می شن
برا من زده کمربند نبستی صد و بیست تومن. تازه خبر دار شدم.من از دم در کمربند می بمدم
همشهریام هم معترضن که الکی جریمه ثبت می کنن براشون
نماینده ها حد بالای تفکرشون استانیه،از اون بالاتر نمیرن،از مفهوم کشور چیزی نمیفهمن.
لابد میخان استان ارمنستان تشکیل بدن تا خاک ارمنستان را جزو ایران بدانند کورخواندن
سلام ، اگه به پیشینه و تاریخ و استحقاق و محرومیت هست خوزستان حرف اول و میزنه بیش از صد سال با درآمد نفتش شهرها و استانهای دیگه را آباد کرده اونوقت در گرمای بالای۵۰ درجه آبش رو هم به استانهای دیگه انتقال دادند تا فضای سبز و زیبا داشته باشن، اکثراً استانداران رام و متملق برای خوزستان منصوب میشن تا بیشتر و بیشتر ثروت‌های خدادادی مون و غارت کنند ، شهرهای بالا استان میشن و آباد و خوزستان کوچکتر و ضعیفتر، ان شاءالله که در دوره دولت جدید حق خوزستان بهش برگرده، شاید این جمعه بیاید....شاید. فر
با محاسبه شما خوزستان واذربایجان شرقی هم باید باید دواستان شوند، فاصله ابتدا وانتهای هرمزگان هم بیش از ۸۰۰ کیلومتر است . اگر بیکارید همچنان به سروقت خودرو سازان بروید که نان وباج در انجاست به قول احمد توکلی .
خوبه سرگرم شدیم
خوبه در متن هم نوشته که فاصله جنوبی ترین نقطه استان با مرکز استان که رمشک هست و مربوط به شهرستان های جنوبی به مرکزیت جیرفت بیش از 800 کیلومتر است نه شرق استان با مرکزیت بم که در بغل کرمان و در فاصله 185 کیلومتری کرمان قرار دارد. در ضمن سایر مؤلفه ها مثل جمعیت و فرهنگ و گویش متفاوت و وسعت سرزمینی و تعداد شهرستان ها و درآمد و ..... را درنظر بگیریم جنوب استان کرمان با مرکزیت جیرفت در اولویت است.
حق شهرستان جیرفت هست نه بم قریب یک دهه زمزمه وتلاش نافرجام برای استان شدن نادیده گرفته شده
حق شهرستان جیرفت هست که استان شود هم ارزش اقتصادی داره و هم نیروی انسانی کارآمد که در سراسر کشور در حال خدمت هستند هم از لحاظ موقعیت جغرافیایی فاصله استاندار تا مرکز کرمان در اون رعایت میشه.بهر حال امیدواریم مسولین دقیقا مسایل رو بررسی کنند
مثل این میمونه که بگیم این بار 50 کیلویی خیلی سنگینه نمیشه برش داشت بعد 3 کیلو ازش برداریم بگیم حالا درست شد
زمانی شهر بم پایتخت ایروان بوده وپادشاه ایران ارگ قدیم بم را بعنوان یک شهر مستقل معرفی کرده و جاده ابریشم و ارتباط. با سایر کشورها از این مسیر بوده

لازم به توضیح هست زمانی که بم شهر بوده یزد بخش بوده
آقای ناشناس وبه ادعای خودت دلسوزکشور،سروکلتو پرکردن ازدشمن،کدام دشمن،گفتی آب ب آسیاب دشمن میریزی آب نیس،تودردهه شصت گیرکردی بگودرت بیارن ،هرکسی نظرشودرمورداستان شدن میگن تونظری نداری همه راضدانقلاب ندان سنگ مجلس راب سینه نزن میگی اونابهترمیدونن اوناقولی برای رای آوردن قولای زیادی دادن،حالااگه بم استان شودکمرگرانی میشکند،کسی دیگه اختلاس نمیکند««سر جوال راگرفتی خبر نداری ته جوال سوراخه»»مجلس همچی دلسوز مردم نیست شاید نبایدآب ب آسیاب مجلس بریزی
بابام همش میگه تو خیلی زیادی هستی

بفهمه کرمان دوتا شده منو از وسط نصف میکنه

هرچی بزرگ بود نصفش کنید
انشالا مشکلات استان ها حل بشه دردی از دردا مردم کمتر بشه
لطفا نمایندگان عزیز برای موضوعات اساسی کشور فکر و اندیشه کنند. اکنون اقتصاد به طور کلی مسئله مردم است نه استانسازی. استان سازی مشکل را حل نمیکند. این مدیران ضعیف ناکارآمدند که توان مدیریت و انجام مسئولیت استانی را ندارند. استان مدیر کشوری میخواهد نه دهدار. شقه کردن استانها باعث تحریک روانی مردم و تعارض بین آنان خواهد شد. اگر در استانسازی بهتر رسیدگی میشود خود این موضوع تایید کننده قابلیت ضعیف میران استانی است. این نوضوع حتی برای وزارتخانه ها هم صادق است. کوچک سازی دولت را با کوچک سازی کابینه دولت اشتباه گرفتند. کابینه کوچک شد چه نتیجه ای حلصل شد مجلس از قانونی که مصوب کرد به مردم گزارش دهد. خردن کردن سرزمین به دلیل خرد بودن مدیران بسیار خطای بزرگی است
من میگم آقای قالیباف وعده به یکی از حسابرسهای شهرداری داده که ایشان باید استانداربشه ومیشه اگرشما بفکر مردم هستید اوضاع ۶۰درصد تورم را سروسامان بدید استان ساختن پیش کشتان. به فکر مردمی که بهتون رای دادن باشید.
آران وبیدگل باید استان شود
الان خراسان شمالی از محرومیت دراومده و مثل پاریس شده- مونده کرمان شرقی از محرومیت در بیاد
انتخاب شایسته ایی بود، واقعا حق بم هست که استان شود
اقایان نماینده
چرا زحمت میگشید
یک دفعه 450 استان تاسیس کنید به تعداد کل شهرستانهای کشور
همه هم راضی هستند
شرش رو بکنید
خدا خیرتان بدهد


علی برکت اله
بسیار جای تشکر وقدردانی دارد از نماینده محترم وهی ریسه مجلس که طرح تشکیل استان بم را به اجرا گذاشتند خداوکیلی بم از نظر موقعیت مکانی واقتصادی وکشاورزی لایق استان شدن رادارد موفق وموید باشید
سلام
بیایداستان سیستان بلوچستان رودوتاکنیدتا۱۳۰۰کیلومترراه به استان نرویم ازخااش تاایرانشهرودلگان ونیکشهروچابهاروکنارک وتوابع رویکاستان کنید
نصف بیشترمردم تواین چهل وسه سال توتصادفات جاده ای مردن ،نصفش توجنگ وتحریم ویک چندمیلیونی موندن که بااین فشارتورم ورکوداقتصادی ومحاصره و...کروناهم قرار بودمملکتو صاف کنه که هنوزموفق نشده ،مسئولین اینقدردیگه ماراشرمنده نکنین والله راضی نیستیم اینقدربرای ماوقت بزارین به کشتنمون بدین ،بخداماخودمون میمیریم ،استان سازی برای شماهزینه داره ،
جیرفت پس چی ؟ اینم از نمایندگان دروغین چندین ساله که وعده میدادن اخ که این دروغهای که شنیدیم چندین سال
می سرچشمه سهمیه کی میشه
بجای تقسیم کرمان و سیستان به چند استان بیایید روستای ما رواستان مکران کنید هم مردم ما راضی هستن هم خدای ما هم بنده ی خدا
مجلس به فکر وضع حر ج مرج گرانی های ناحق نابودبوجه بی در پیکر که با دولت قبل درست کرد باشد
سبزوار چی؟ استان سربداران
خانمها وآقایان نماینده حالا که بفکر اضافه کردن استان هستید مشخص شد که هیچ کسی بفکر حل مشکلات معیشتی مردم نیست و تا حالا هر کسی هر وعده ای داده همه اش دروغ بوده بقول یکی از هموطنان یکباره ایرانرا صد استان بکنید و آقا زاده هایتانر هم استاندار
البته نمایندگان مقصر نیستند چون خودشان حقوق دویست میلیونی دارند درد حقوق سه وه و نیم میلیونی را هیچوقت درک نمیکنند مگر حقوق آنها هم بشود سهو نیم میلیون آنوقت هر روز در مورد اصافه کردن حقوق وکنترل قیمت اجناس متمرکز میشوند
سلام من از این نمایندگان یک خواهش دارم شما بچسبید به گرونی اقلام داخل بازار استانها پیش کش شما باز مردم را بسوی چیزی دیگری سرگرم میکنید وار اونور دزدها باخیال راحت دزدی میکنند شماها بفکر ملت باشید بفکر آقازاده ها نباشید ممنون
مگه قرار نبود اسلامشهر استان بشه؟
چون از نظر فرهنگی با کل استان تهران متفاوت هست و اشتغال زایی در صنف لابراتورهای تولید مواد مخدر صنعتی و شیشه در کشور مقامیک اول را داره،،، خدا قوت به مثلا نمایندگان مردم
دیدن شرق استانشون بدرد نمی خوره می خواد پول صرفش کنن ...تصمیم گرفتن زحمتشو کم کنن :(....واقعا که....این بودجه زیاد چیکارش می کردین؟؟حالا که خرما ها تموم شد هستشو می ندازید...اینم شد علت....استان ما کوچیکه ولی دوست ندارم یه. تیکش جدا بشه...همه استان ها رو هم دوست دارم
آقا رُندش کنید و استان‌ها را ۵۰ تا بکنید و خیرش را ببینید تا همه راضی باشند . یک در دنیا و صد در آخرت به این نمایندگان مجلس خدا خیر دهد .
واقعا طرح خیلی خوبی هست،،استان س وب،خوزستان،هم باید تققسیم بشن،،امکانات بیشتری بهشون میرسه،تا ۵۰استان هم ظرفیتداریم،چرا اقدام نشه،،
تنها مردمی که با تقسیم استانشون مخالفت شدید کردند خوزستانی های با غیرت بودند. ماشاالله به این همه فهم و درک
برادران عزیز جیرفتی کمک فرمائید بم استان شود تا زمینه استان شدن جیرفت هم فراهم گردد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان