بازدید 6460
۳

ممنوعیت برگزاری تجمعات روز اربعین در قم

از مردم استان قم نیز درخواست می شود نذورات خود را صرفا بصورت بسته بندی شده در قالب اقلام خشک در بین عزاداران بدون تشکیل هیچ گونه صف یا تجمعی توزیع نمایند.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 26 September 2021

به گزارش تابناک، مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به قرارگیری قم در وضعیت نارنجی کرونایی از ممنوعیت برپایی تجمعات طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

محسن اوروجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طبق مصوبات و دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا برپایی و برگزاری هر گونه تجمعی منوط به صدور مجوز از سوی ستاد ملی است.

مدیرکل مدیریت بحران قم اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی استان و طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، برپایی هیات های مذهبی نیز صرفا در فضای باز و بصورت محدود و با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی ممکن است.

اوروجی یادآور شد: بنابر مصوبات و دستوالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور، برپایی ایستگاه های صلواتی نیز در روز اربعین مجاز نیست و از مسوولان این ایستگاه ها تقاضا می شود در صورت برپایی چنین مراکز محصولات سلامت محور مانند ماسک و ضدعفونی در بین شهروندان توزیع کنند.

مدیرکل مدیریت بحران قم اظهار داشت: از مردم استان قم نیز درخواست می شود نذورات خود را صرفا بصورت بسته بندی شده در قالب اقلام خشک در بین عزاداران بدون تشکیل هیچ گونه صف یا تجمعی توزیع نمایند.

 

وی در پایان ادامه داد: دسته روی معمول هیات های مذهبی نیز به دلیل شرایط کرونایی استان ممنوع است و شهروندان در صورت حضور در فضای بیرون از خانه ضمن حفظ فاصله ۲ متر از طرفین حتما از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده نمایند.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، براساس رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک، از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونایی شده ‌است.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده‌ است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
آره حتما هم رعایت میشه. ۶۰ هزار نفر رو فرستادین عراق با اون وضع داغون رعایت پروتکلها بعد اینجا تذکر میدین؟
از یک طرف صد هزار نفر را می فرستید عراق از انطرف مراسم را در قم تعطیل میکنن معلومه فازتون چیه ؟!!
انشا الله که رعایت گردد .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی