بازدید 3869

تهدید «هواوی» توسط وزیر بازرگانی آمریکا

وزیر بازرگانی آمریکا پس از این که نمایندگان جمهوریخواه خواستار اقدامات بیشتری علیه هواوی شدند، اعلام کرد اگر ضرورت ایجاب کند دولت بایدن اقدامات بیشتری علیه این شرکت مخابراتی چینی بکار خواهد بست.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 24 September 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، واشنگتن می گوید هواوی یک تهدید امنیت ملی بر مبنای دلایل مختلف است و با متحدانش برای استفاده نکردن از تجهیزات هواوی در نسل جدید شبکه های ۵G لابی کرده است. آمریکا با اشاره به ارتباطات هواوی با دولت و ارتش چین، اعلام کرده که این روابط هواوی را در معرض فشارهای دولتی چین برای مشارکت در جاسوسی قرار می دهد.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا در مصاحبه با رویترز گفت: در پاسخ به درخواست نمایندگان جمهوریخواه در ژانویه، اعلام کرده که نرمش نخواهد داشت و آنها نباید نگران باشند.

دولت ترامپ در ماه مه سال ۲۰۱۹ هواوی را به لیست سیاه اضافه کرد. ریموندو گفت: این فهرست واقعا ابزار قدرتمندی است و ما از آن تا حداکثر ممکن برای حفاظت از امنیت ملی آمریکا استفاده خواهیم کرد. وی افزود: آیا کار بیشتری انجام خواهیم داد؟ اگر لازم باشد بله.

هواوی درباره اظهارات ریموندو واکنشی نشان نداد. این شرکت در نوامبر سال ۲۰۲۰ برند تلفن هوشمند ارزان قیمت آنر (Honor Device Co) را به کنسرسیومی از ۳۰ فروشنده و واسطه چینی فروخت. گروهی از ۱۴ نماینده جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا از وزارت بازرگانی خواسته اند برند Honor را به لیست سیاه خود اضافه کند.

این نمایندگان آمریکایی می گویند این برند برای فرار از سیاستهای کنترل صادرات آمریکا از هواوی جدا شده است. آنها به اظهارات تحلیلگران اشاره کردند که گفته اند اقدام هواوی در فروش Honor به این برند امکان می دهد به تراشه های نیمه رسانا و نرم افزار آمریکایی مورد نیازش دسترسی داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، ریموندو خاطرنشان کرد که وزارت بازرگانی به افزودن شرکتهای دیگر به لیست سیاه ادامه داده است. در ژوئن پنج شرکت چینی دیگر به لیست سیاه این وزارتخانه اضافه شدند و مقامات آمریکایی علت تصمیم خود را دست داشتن این شرکتها در استفاده از نیروی کار اجباری اویغور و گروههای اقلیت مسلمان دیگر در شین جیانگ عنوان کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان