بازدید ۱۸۸۹۲
خوانده می‌شوید
به فاصله نوزده ماه از شیوع ویروس کرونا در کشورمان، سرانجام اوضاع به گونه‌ای در حال تغییر است که بازگشایی قریب الوقوع مدارس دوز از انتظار نیست؛ هرچند ممکن است برای اظهار نظر در این خصوص خیلی زود باشد!
کد خبر: ۱۰۷۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 28 September 2021
به فاصله نوزده ماه از شیوع ویروس کرونا در کشورمان، سرانجام اوضاع به گونه‌ای در حال تغییر است که بازگشایی قریب الوقوع مدارس دوز از انتظار نیست؛ هرچند ممکن است برای اظهار نظر در این خصوص خیلی زود باشد!

به گزارش «تابناک»؛ از آغاز هفته جاری و با اعمال یک تغییر در برنامه ملی واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشورمان، دانش آموزان سال آخر، مجوز دریافت واکسن را دریافت کردند تا مقدمه‌ای باشد برای واکسیناسیون گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در کشورمان و برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس.

البته مدارس به این زودی بازگشایی نخواهد شد و آن گونه که امثال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان تاکید کرده اند، تنها دانش آموزانی مجوز حضور در مدارس و کلاس‌های درس را خواهند گرفت که دو دوز واکسن دریافت کرده و کامل واکسینه شده باشند.

نکته قابل تامل در این میان، اختیاری بودن واکسیناسیون در کشورمان و موکول کردن تزریق واکسن به دانش آموزان به مجوز دادن والدین ایشان است که عاملی تاثیرگذار در هر تصمیم گیری در آینده است و چه بسا شاید مانع از بازگشایی مدارس شود که معنایش، تداوم آسیب‌هایی است که کرونا برایمان به ارمغان آورده است.

اما نظر شما در این باره چیست؟ آیا با واکسینه کردن دانش آموزان موافق هستید و اجازه تزریق واکسن به فرزندتان را می‌دهید؟ آیا نوع واکسن در تصمیم تان در این خصوص تاثیر دارد؟

نظرتان درباره واکسینه کردن دانش آموزان مقاطع پایین تحصیلی که هنوز برنامه‌ای برای واکسینه کردنشان در دست نیست، چیست؟ آیا موافق واکسیناسیون گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال هستید؟

درباره بازگشایی مدارس چه فکر می‌کنید؟ آیا بر این باورید که با واکسیناسیون دانش آموزان می‌شود مدارس را بازگشایی کرد یا برعکس، تصور می‌کنید که تا کرونا هست، آموزش غیرحضوری باید در دستور کار باشد؟

درباره رویکرد جهانیان به آموزش حضوری در مدارس در دوران پاندمی کرونا چه نظری دارید؟ آیا شرایط در کشور ما متفاوت است یا باید همپای بسیاری از کشورها، با سرعت دادن واکسیناسیون به دنبال بازگشت سریع به روال سابق زندگی از جمله فعالیت مدارس بود؟

این گزارش با نظر و دیدگاه‌های شما کامل خواهد شد؛ با پاسخ‌های شما به پرس های ذکر شده و طرح دیدگاه هایتان در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان و بازگشایی مدارس.
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۲۵۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
نه واکسن نمی زنم برای فرزندم و مجازی ادامه می دهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
حالا مجازی باشه چی میشه ؟؟؟

اصلا یک سال درس نخونن بازم هیچی نمیشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
زودتر مدرسه ها را بازکنید مجازی بدرد نمی خورد بچه ها یاد نمیگیرند و پدر و مادرها اذیت میشوند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
من اجازه نمیدم فرزندم بره مدرسه


چون هنوز 10 ماهشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
برای انتفاع ، فشار مدارس غیر انتفاعی بر وزارتخونه رور بروز بیشتر میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
تو این مملکت سواد و تحصیلات چه ارزشی داره ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
فرزندتو بذار بره در مغازه مکانیکی و ... اونجا کار یاد بگیره تحصیل می خواهی چیکار

چون از همچین پدر و مادری فرزند تحصیل کرده به درد جامعه نخواهد خورد. فردا وزیری وکیلی نشه بهتره با این طرز تفکرت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
واکسن لازم نیست ، مجازی برگزار کنید
واکسن ، لازم نیست مجازی برگزار کنید
دوگانه ای که فکر کنم نیازمند اعتماد مردم به مسئولین است که و اگر بر این اعتماد خدشه ای وارد شده است مسئولیتش با مسئولین است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
مسئله فقط فرزند نیست ، قطعا کسایی که بچه را مهدکودک گذاشتن میدونن که چقدر راحت مریضی توی جمع بچه ها پخش میشود

حالا شما بچه کرونایی رو نگهداری میکنی خودت و بقیه اعضا خانواده هم قطعا میگیرید !

حالا تو شرایط حاد مریضی یکی باید مراقب شما باشه دیگه کرونا که شوخی نداره ! پس اطرافیانتان مثل پدر و مادرتان هم درگیر میکنید !

واقعا چرا باید همه بچه هامون رو هر روز بفرستیم دور هم جمع بشن اگر کرونایی باشه بین هم تقسیم کنن و بیارن خونه ؟
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
مخالف بازگشایی مدارس هستم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
فقط مجازی. اجازه رفتن به مدرسه را به فرزندانم نمی دهم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بچه ها موش آزمایشگاهی چینی نیستند!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
فایزرش هم وارد بشه تزریق نمی کنم چه برسه این آشغال های چینی!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
مگر این آشغال های چینی مجوز اضطراری اشان رسمی شده ؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
سلام
واکسن به بچه ها امتحان نشده و نمیزنیم
بجه ها تو مدرسه نمیشه کنترل کرد و مریضی اونها فشار مضاغف بر خانواده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
مجازی بهتره مریضی بچه قابل تحمل نیست
مگه موش آزمایشگاهین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
نه اصلا
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
با سلام. بنده در حال حاضر مخالف بازگشایی مدارس هستم. به دلیل این که هنوز جامعه ما به اون سطحی که می بایست ایمنی داشته باشه نرسیده. ضمنا بچه های کوچکتر به دلیل سن پایین شان نمی توانند پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند. در خصوص واکسن هم خودم در طرح مطالعاتی واکسن از همان اویل شرکت کردم ولی نمی توانم به طور کامل در خصوص واکسن به کودکان اطمینان داشته باشم. شاید دو سال دیگه موافق واکس زدن کودکم باشم ولی الان نه.
پاسخ ها
فرزادرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
ببینید مسئله خیلی ساده است
همین در مجاورتمان،کشور عمان ده روز است فوتی و کشته ای ندارد، همانند امارات ، با اعمال قوانین درست و واقعی و سپس واکسیناسون بیش از هفتادو پنج درصدی ، حالا مدرسه رو میتونن باز کنند ، کرونایی نیست دیگر ،
حالا ما مثل همه امور عجله
باباجان بزرگسالان را واکسینه کن
اتش را بخوابان
لازم نیست واکسن کودکان
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
!متاسفانه عجله کردم
و کامنتی بدون مطالعه نوشتم
با کمکی دقت متوجه شدم
امارات و عمان از پیشگامان واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ سال
آن هم با سینوفارم هستند
همه فایزر ندارند ولی اقدامی موثر میکنند . ریسک پذیری لاجرم
قادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
اگر واکسن چینی باشد نه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بچم رو واکسن نمیزنم و نمیذارم امسال حضوری بره مدرسه. با این همه دروغی که هرروز درباره کرونا و تولید و واردات واکسن گفتن انتظار دارن بهشون اعتماد کنیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
فرزند خط قرمز یک خانواده است.ملت هر بلایی رو تو این 19 ماهه تحمل کردند و از قصور و کوتاهی مسئولین گذشتند اما این یکی رو نمی تونند مثل بقیه موارد چشم پوشی کنند.اگر یه نفر پیدا شد و مسئولیت عواقب کوتاه مدت و بلند مدت اون رو پذیرفت اون موقع مدارس رو بازگشایی کنید.
پاسخ ها
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
ایولا داری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
از حقم نمیگذرم و نگذشتم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
هیچ اعتمادی به مسئولین ندارم. اما چاره ای هم نداریم. سوال یک گزینه ای داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
کاملا با بازگشایی موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
فک کنم از فرزندت سیر شدی
ناشناس
| United States |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
دقت بفرماییند جوانها خدا را شکر نمیمیرند بلکه ناقلهای خوبی هستند باید از خودتان سیر شده باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
موافقم چون فرزند ندارم.
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
با توجه به عدم رعايت دقيق پروتكلها توسط مردم ، تا زمان وجود كرونا بهتر است آموزش بصورت مجازي برگزار گردد.
توجه داشته باشيد كه رعايت پروتكلهاي بهداشتي توسط دانش آموزان بمراتب كمتر از مردم عادي ميباشد و در صورت بيماري يك دانش آموز و سرايت آن به خانواده وي مجدد با پيكهاي ششم و هفتم و ... مواجه خواهيم بود . علاوه بر اينكه دانش آموز بيمار از كلاس درس نيز عقب خواهد ماند
زینال بندری
|
United States
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
خیر ، اینها همش توطنه است ،
چیزی به اسم کرونا وجود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
داداش چی زدی شما؟؟؟ این همه ادم روزانه دارن میمیرن ،، من پارسال کرونا گرفتم 2 ماه طول کشید که بتونم مثل قبل سرپا بشم
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
امان از جهل، امان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
ساقی تو میخوام
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
واقعا جالبه کل دنیا درگیرن روزانه این همه مرگ ومیر داریم میگه وجود نداره نگرفتی ببینی وجود داره یا نه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
تا کرونا هست، آموزش غیرحضوری باید در دستور کار قرار داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
کرونا تا ابـــــــــــــد وجود خواهد داشت
هیچگاه از بین نخواهد رفت

مثل آدمهای 500 سال قبل فرزندانت را بفرست در مغازه
مکانیکی

امثال شما اصولا با علم قهر هستید،

در عین حال مسئولین باید واکسن مناسب کودکان تهیه کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
آقایی که میگین " مثل آدمهای 500 سال قبل فرزندانت را بفرست در مغازه مکانیکی "
حاضرم بچه ام درس نخونه و تو خونه باشه تا خدایی نکرده بلایی سرش بیاد. احتمالا تو بچه نداری و یا اصلا احساس نداری.!!!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
تا کرونا هست، آموزش غیرحضوری باید در دستور کار قرار داشته باشد.
موافق واکسیناسیون کودکان با واکسن معتبر و تایید شده هستم.
مخالف تصمیمات خلق الساعه و شتابزده و لحظه ای مسئولین برای بازگشایی مدارس و تبدیل فرزندم به یک عدد در آمار روزانه مبتلایان و یا خدای نکرده قربانیان کرونا هستم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
مدارس قطعا و حتما باید باز شود--- کیفیت آموزش بشدت نزول پیدا کرده --- نظم و شادابی بچه ها از دست رفته--- انگیزه و طراوت و آداب حضور در اجتماع کاهش پیدا کرده. واکسن اگر مطمئن باشد باید تزریق شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
به نظرم در شروع آموزش حضوری باید بیشتر احتیاط کرد و همینطور واکسیناسیون بچه ها. من مخالف واکس برای بچه ها نیستم ولی باید ابتدا گروههای بالاتر سنی واکسینه شوند و در ضمن برای اعتماد سازی واکسیناسیون بچه ها، اطلاعات دقیق و روشن درباره تحقیقات بالینی واکسنهای بچه ها مانند سینوفارم رو برای عموم مردم منتشر کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
خودم و خانمم و دختر پانزده ساله ام واکسن زدیم. واکسن هراسی ناشی از کم اطلاعی است.
باید همه واکسن بزنن و زندگی عادی برگردد.
پاسخ ها
عباس قمری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
جنگ بیلوژیکی چرازدید شما فیلم افتتاحیه المپیک 2012 نگاه کنید میفهمید که ترکی نقشه بوده این جنگ
قلمراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
توجه داشته باشيد كه رعايت پروتكلهاي بهداشتي توسط دانش آموزان بمراتب كمتر از مردم عادي ميباشد و در صورت بيماري يك دانش آموز و سرايت آن به خانواده وي مجدد با پيكهاي ششم و هفتم و ... مواجه خواهيم بود.دوم اینکه چه تضمینی برای واکسن های کودکان وجود دارد؟ چه مسئولی عواقب آن را بر عهده می گیرد؟
بازگشایی مدارس فاجعه بار خواهد بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
این واکسن ها طوری طراحی شده که سالهای بعد هرکس با رسیدن به سنی که بار مالی برای دولت ها ذاشته باشن با تبدیل شدن به یک بیماری فرد رو از پا درمیاره
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
احسنت
ناشناس -کرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
به نظر من باید صبر کنند تا ببینند ظرف دو ماه دیگر اگر موج های کرونا متوقف شد می شود به تدریج مدارس را حضوری کرد مگر نه تصمیم عجولانه مساوی با شروع مرگ های 1500 نفری در روز و ادامه داشتن آن به مدت 2 ماه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
خیر مگر فایزر بهشون بزنید
پاسخ ها
عبداله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
اینکه یه عده فایزر فایزر می کنند ناشی از جهل مرکب شان نشات می گیرد. واکسن فایزر مبنتی بر توالی
mRNA
هست که با هر تغییر ویروس بی خاصیت میشود. نمونه این کارایی کشته های بالای امریکا است. بنده به عنوان استاد انستیتوپاستور ایران بهیج وجه .واگسن فایزر و مدرنا رو توصیه نمی کنم..کورکورانه نگین فایزر مدرنا. چین بیشتر از کل تولییدی فایزر واکسن صادر کرد. چین بیش از کل دنیا واکسن تولید کرد.و موفق ترین کشور در مهار کروناست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
آقای عبدالله عزیز
استاد چی هستید شما؟
می شه توضیح بدین واکسن هایی که بر اساس توالی ام
آر ان ای تولید می شن و بقیه واکسن ها چه تفاوتی در تولید آنتی بادی دارند؟
کی گفته که واکسنی با اولین جهش ویروس غیر کارآمد می شه.
ویروس ها پس از هر جهش آنتی ژن هاشون هم دچار تغییر می شوند
پس باید همه واکسن ها پس از جهش غیر کارآمد بشوند
می شه لطفا بگی تو چه زمینه ای استاد هستید شما؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بله دکتر عبداله !!!!
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
پس لطفا جز 1 2 مورد بقیه واکسن هایی که از زمان تولد برای فرزندتان تزریق کردید ان شالله برای فرزتدان آتی تزریق نفرمایید چون تقریبا همه اون ها عینا از همین .
نوع غیرفعال مانند سینوفارم بودند. با تشکر.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
راستش منم تخصصم مرتبط با واکسن هست، واکسن فایزر باتوجه به ساختارش واقعا عالی هست اما به دلیل تازه بودن ساختار و تکنولوژی آن نسبت به عواقب بلند مدتش همه اظهار نگرانی می کنند در یک کلام تاثیر عالی الان داره ولی ایمنی بلند مدتش رو نمیشه تضمین کرد از این نظر تزریق واکسن هایی چون آسترازنکا شاید برای سنین زیر 30 سال یا حتی 40 سال شاید منطقی تر باشه
پسر شجاع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
نظری ندارم چون فرزندی ندارم. آها راستی ازدواج هم نکردم. خواستگاری هم نرفتم تاحالا..

عقلم خوب کار میکنه
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
خدا شفا بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
من خودم دقیقا بعد تزریق واکسن یک کرونای شدید گرفتم با درگیری ریه بالای 40 درصد(البته دکتر گفت از قبل داشتی بدون علامت ولی واکسن علایمت را تشدید کرد) دو تا بچه کوچیک 3 ساله و 6 ساله هم دائم تو بغلم بودند از روز اول تا اخر فقط دو روز تب مختصر کردند خوب شدند ، بنظرم برای بچه های زیر 15 سال لزومی به تزریق واکسنی که نمیدونیم چی هست نیست ، دکتر متخصص اطفال که بردیم گفت بچه هاتون اگر سالم هستند واکسن و درمان خاصی نمیخواد ولی خودت خوب شدی دو ماه بعد برو دوز دوم واکسنت رو بزن
بیکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
واکسن چینی و ایرانی نمیزنم

چرا که هنوز مطالعات بالینی برای کودکان را طی نکرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
ایا بقیه واکسنها مطالعات بالینی را طی کرده اند؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
همه دانش آموزان مخصوصا پسر اکثرا در کوچه ها بدون ماسک در حال بازی با دوستانشان هستند در حالیکه در مدرسه با ماسک و رعایت پروتکل ها حاضر می شوند از اول تعطیلی مدارس اشتباه فاحش بود که خطر فضای مجازی با در دست گرفتن گوشی و تبلت توسط دانش آموزان بیشتر از کرونا می باشد و در آینده خواهید دید که عواقب بدی از نظر جسمی ، اخلاقی و فرهنگی و... به جای خواهد گذاشت.
حسين سيدالحسيني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
با سلام متاسفانه مسئولين آموزش و پروش ما ايران را با نروژ اشتباه گرفتند مگر كرونا در ايران تمام شده است . بسياري از خانواده ها هنوز درگير اين بيماري هستند بايستي آموزش غير حضوري واقعي در دستور كار ياشد نه آموزش حضوري. بسياري از مردم هنوز 1 دوز واكسن زده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
علت اصرار مسوولین شاید به دلیل نرخ بالای ترک تحصیل در بخش هایی از مملکت هست فکر می کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
سلام
وقتی تویی کلاس اول ۴۳ بچه هستش چطوری میتونیم بچه ها را بفرستیم مدرسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
مامی بایستی تواین فقره به پرونده خانوادگی افراد نگاهی بیندازیم بعدوالدین تصمیم بگیرند
سیاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
اگر کمی سیاست داشتند برای کودکان واکسن فایزر وارد می کردند و هرچه سریعتر مدارس را باز گشایی می کردند . چرا باید این همه فرصت سوزی کنید . اگر دنیا کودکان را بدون نگرانی واکسن زده چرا ما فرزندانمان را موش ازمایشگاهی سینوفارم کنیم . قیمت واکسنها فرق انچنانی نداره چرا از راه رفته جهانیان نباید پیروی کنیم . واقعا افت تحصیلی و نگرانی والدین ارزش خرید فایزر را نداشت . خود ما که به جهنم برای کودکانمان حداقل ارزش قاعل باشید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
انگلیس به عنوان کشوری که از نظر بداشت و درمان رتبه بالایی داره برای زیر 18 و 16 سال واقعا با تردید برای تزریق واکسن هایی به مراتب ایمن تر از فایزر برای این سنین نسبت به تزریق واکسن داره فکر میکنه و عملا برای زیر 16 سال از تزریق تا حد ممکن جلوگیری میکنه
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بچه هام واکسن زدند هر موقع هم که باز بشه میفرستم کاملا موافقم
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
مهمتر از واکسینه کردن، نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتیه. علاوه بر اینکه تحمل چند ساعت مداوم ماسک برای کودکان بسیار طاقت فرساست، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی توسط کودکان هم با ذات پر جنب و جوش اونها که لازمه سنشون هست در تضاده و عملاً یا امکانپذیر نیست یا اگر امکانپذیر شود کودکان را بسیار افسرده خواهد کرد. عامل اصلی شیوع بیماریها در طول تمام سالهای گذشته، همین مدارس بودند. به نظر من تنها راه حل، تهیه یک تست فوری و دقیق و بدون دردسر برای بررسی ابتلای کودکان هست که هر روز در بدو ورود به مدرسه از اونها گرفته بشه و بلافاصله نتیجه دقیق اون قابل رویت و ثبت باشه. پیشگیری با ماسک یا واکسن، یک شوخی تلخه.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
من دز اول واکسن پسرم رو زدم
کم کم باید شرایط آموزش حضوری فراهم بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
باسلام

چون در مدارس 400 الی 500 نفری دولتی امکان رعایت پروتکل های بهداشتی وجود ندارد ( اعم از تهویه کلاسها و خود دانش آموز و کلاسهای درس و سرویسهای بهداشتی و .... )امکان انتقال و شیوع مجدد بیماری بسیار بالا است. چون دانش آموز بیماری را به خانه منتقل می کند و همه اعضای خانه درگیر می شوند .

مدرسه فرزند من 600 دانش آموز دارد با کلاسهای 40 نفری فشرده. با این اوضاع فقط آموزش مجازی باید برقرار شود و آموزش حضوری تا کنترل کامل بیماری غیر ممکن است.

سلامت فرزندان از همه چیز در یک خانواده مهم تر است و هیچ کس حاضر نمی شود خود و فرزندان خود را در معرض خطر بیماری قرار دهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
فقط اگر واکسن آمریکایی وارد و استفاده شود فرزندم را واکسن خواهم زد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
من به بچه ام حتما واکسن میزنم چون تاثیر واکسن را در پدر همسرم دیدم با اینکه هشتاد و چهار ساله بود و کرونا گرفت اما خدا را شکر نه اکسیژن خونش پایین امد و نه نیاز به بستری پیدا کرد. اگر هفتاد هشتاد درصد جامعه واکسن بزنن دخترم را به مدرسه میفرستم چون مدرسه رفتن به سلامت جسمی و روحی بچه ها خیلی کمک میکنه.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
با این وضعیت حمل و نقل عمومی و این وضعیت ترافیک شما فکرشو بکن با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها چه فاجعه ای رخ خواهد داد، حداقل تاپایان 1400 ما نمی توانیم آموزش حضوری داشته باشیم.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
با این وضعیت حمل و نقل عمومی و این وضعیت ترافیک شما فکرشو بکن با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها چه فاجعه ای رخ خواهد داد، حداقل تاپایان 1400 ما نمی توانیم آموزش حضوری داشته باشیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
1) شماها در ارتباط با هیچ مسئله ای با مردم صادق نیستید
2) هنوز واکسن بزرگسالان مورد تایید هیچ کشوری قرار نگرفته و مجوز اضطراری فقط برای آن صادر شده، بنابراین عوارض آن مشخص نیست و به همین خاطر از جون بچم سیر نشدم بهش واکسن بزنم
3) همه گیری کرونا به معنای مرگ بیشتره نه اتمام کرونا! چون ویروس ها هنوز برای انسانها ناشناخته هستن مثل ویروس ایدز، ویروس انفولانزا، ویروس هپاتیت! اول اینارو درمان کنید و کرونا پیشکشتون!
4) انسانها بر اساس مقتضیات زمان زندگی میکنن و فعلا زمان به این شکل حکم میکنه که زندگی کنیم پس مسئولین جای مردم تصمیم نگیرید و توی دهن مردم بندازید که 90% مردم موافق بازگشایی مدارس هستن
سام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بنده اعتماد ندارم و حتی اگر شده بچه ام را از تحصیل محروم کنم واکسن به ایشان نخواهم زد!
شما باشین بعد از این همه دروغ و و فرق گذاشتن اعتماد می کنید!
7 نوع واکسن معرفی کردند و این بودجه ها کجا رفت؟
چرا کسی محاکمه نشد!
عموی من و دختر دایی من رو کرونا کشت !
بچه یتیم ها و زن ومرد بیوه چه خواهند شد!
خودم کرونا گرفتم
مادرم گرفت
کلا همه گرفتند
دیگر نوشداروی بعد از مگ سهراب است!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
1) شماها در ارتباط با هیچ مسئله ای با مردم صادق نیستید
2) هنوز واکسن بزرگسالان مورد تایید هیچ کشوری قرار نگرفته و مجوز اضطراری فقط برای آن صادر شده، بنابراین عوارض آن مشخص نیست و به همین خاطر از جون بچم سیر نشدم بهش واکسن بزنم
3) همه گیری کرونا به معنای مرگ بیشتره نه اتمام کرونا! چون ویروس ها هنوز برای انسانها ناشناخته هستن مثل ویروس ایدز، ویروس انفولانزا، ویروس هپاتیت! اول اینارو درمان کنید و کرونا پیشکشتون!
4) انسانها بر اساس مقتضیات زمان زندگی میکنن و فعلا زمان به این شکل حکم میکنه که زندگی کنیم پس مسئولین جای مردم تصمیم نگیرید و توی دهن مردم بندازید که 90% مردم موافق بازگشایی مدارس هستن
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
1) شماها در ارتباط با هیچ مسئله ای با مردم صادق نیستید
2) هنوز واکسن بزرگسالان مورد تایید هیچ کشوری قرار نگرفته و مجوز اضطراری فقط برای آن صادر شده، بنابراین عوارض آن مشخص نیست و به همین خاطر از جون بچم سیر نشدم بهش واکسن بزنم
3) همه گیری کرونا به معنای مرگ بیشتره نه اتمام کرونا! چون ویروس ها هنوز برای انسانها ناشناخته هستن مثل ویروس ایدز، ویروس انفولانزا، ویروس هپاتیت! اول اینارو درمان کنید و کرونا پیشکشتون!
4) انسانها بر اساس مقتضیات زمان زندگی میکنن و فعلا زمان به این شکل حکم میکنه که زندگی کنیم پس مسئولین جای مردم تصمیم نگیرید و توی دهن مردم بندازید که 90% مردم موافق بازگشایی مدارس هستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
کاملاً مخالف بازگشایی مدارس فاشیستی هستیم
کودک انگلیسی رو با کارتون یاد گرفته- خیلی بهتر و زیباتر از سیستم آموزشی که 10 سال انگلیسی آموزش به ما داد ولی یک جمله نتونتستیم بنویسیم یا حرف بزنیم ،
سیستم آموزشی حداکثر بتونه خواندن-نوشتن فارسی یاد بده!!!! غیر از اون هیچ بازدهی نداره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
واکسن نباید اجباری باشد این یعنی نقض حقوق بشر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
خیلی چیزها هست که نباید اجباری باشند
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
تصمیم عجولانه برای بازگشائی مدارس خطر ناک و خود زنی است. نباید دانش آموزان را فدای بی مدیریتی کرد.
سید مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
دخترم 8 ساله هست و حتماً واکسنشو میزنم، ولی ترجیحم اینست که امسال هم بصورت مجازی درس بخونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
با توجه به اينكه دانش اموزان به غير از مدرسه همه جا ميروند جالب اينجاست خانواده ها فقط از مدرسه رفتن فرزندانشان نگرانند بهتر است مدارس بازگشائي شوند ودانش اموزان حضوري در مدرسه درس بخوانند وبا 2شيفته كردن مدارس وحضور تعداد كم وبا فاصله اجتمايي وزدن ماسك ورعايت پروتكل ها مي شود حضوري مدارس را برپا كرد چون درس خواندن در شبكه هاي مجازي فقط رواج بيسوادي در جامعه هست دانش اموزي كه حوصله درس گوش دادن ورغبت به درس خواندن در سركلاس را ندارد چجوري مي تواند مجازي از درس چيزي متوجه شود حتما بايستي سريعا دانش اموزان نيز واكسينه شوند درحال حاضر كشور ما از نظر واكسينه شدن خيلي عقب افتاده ساير كشورتقريبا همه مرم شان واكسينه شدن وبه حالت عادي زندگي برگشتند هرچه قدر اين محدويت ها ادامه پيدا كند مشكلات بيشترخواهد شد وباعث عقب افتادن كشور از لحاظ فرهنگي اقتصادي واجتماعي خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
برای شخص شما مینویسم .پسر 10 ساله بنده در منطقه 1 تهران و مدرسه دولتی برای اشنایی با معلم و به اجبار مدیر مدرسه به مدرسه بردم.بعد از بیرون کردن ما از کلاس و تقریبا 1 ساعت معطلی سر زده وارد کلاس شدم و با صحنه ای که برخورد کردم اعصابم بهم ریخت.معلم به همه بچه ها دستور داده بود ماسکشون رو بردارند و عکس یادگاری بگیرند که پسر من مخالفت کرئه بود و داشت با پسر من با عصباتیت بحث میکرد با یک دقیقه ماسک برداشتن کسی کرونا نمیگیره که با اعتراض شدید من از این کار منصرف شد.البته الویت این خانم هم فقط درس قران هست و گفته بقیه درس ها برای من مهم نیستند و از تلوزیون نگاه کنید.باور میکنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
بله کاملادرست می فرمایید.متاسفانه درحال حاضرتنها نقطه تعطیل درکشورما مدارس هستند.همه جابازه غیرازمدارس.والدین حاضرن بچه هاشونوهرجایی بفرستن غیرازمدرسه.البته تحت تاثیرتحریکات معلمان.که دانش آموزان ووالین راتحریک می کنن که مدرسه نیان که اونها خودشان هم مدرسه نیان.
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
اگه همون واکسنی که بچه های مسٔولین تزریق کردن به بچه های ما هم بزنین بله موافقم در غیر اینصورت خیر
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
متاسفانه روزی که ضعف مدیریت درمان خود را با بزرگنمایی کرونا و ایجاد رعب و وحشت بین مردم توجیه کردیم باید فکر امروز می‌بودیم. تعطیلی آموزش حضوری در این مدت لطماتی به پیکره جامعه وارد کرده که اثرات آن شاید تا ده سال آینده جبران نشه. اگر به منطق دنیا توجه بشه با واکسیناسیون ۷۵ درصد جامعه باید روال عادی جامعه آغاز بشه. دوستانی که از سلامت بچه ها واهمه دارند حق دارند و فرزند برای هر پدر و مادر عزیزترین دارایی است. فقط یک سوال دارم . به اطراف خود نگاه کنید و ببینید در این دو سال چند کودک به فرم شدید یا فوت رو در اطراف دیده اید در حالیکه در افراد بالای ۳۵ سال حتما مورد شدید بیماری و فوت دیده اید. این یعنی آمار حقیقی. بعد قضاوت کنید. شرط ۷۵ درصدی واکسیناسیون باید شروع عادی سازی زندگی باشد. وگرنه تا دو سال آینده هم این وحشت بر همه مستولی شده و عواقب جبران ناپذیری برای کشور حادث خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
من که کاملا موافقم
امیر محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
منم با نظر آقای علیرضا کاملا موافقم و باز نشرش می کنم...خصوصا اینکه از یک بچه کلاس اول و دومی شش یا هفت سالهنمی شود انتظار رعایت پروتکل داشت!

((بنده در حال حاضر مخالف بازگشایی مدارس هستم. به دلیل این که هنوز جامعه ما به اون سطحی که می بایست ایمنی داشته باشه نرسیده. ضمنا بچه های کوچکتر به دلیل سن پایین شان نمی توانند پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند. در خصوص واکسن هم خودم در طرح مطالعاتی واکسن از همان اویل شرکت کردم ولی نمی توانم به طور کامل در خصوص واکسن به کودکان اطمینان داشته باشم. شاید دو سال دیگه موافق واکس زدن کودکم باشم ولی الان نه.))
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
متاسفانه بخاطر اصرا رهمسرم واکسن به پسرم تزریق کردم وگرنه خودم خیلی نه اصراری داشتم و نه موافق اینکار بودم اگر مدارس باز بشوند هم با شرایط موجود اجازه حضور فرزندانم به مدرسه را نخواهم داد وزیر هم هر کاری میخواهد بکند .تا اوضاع به طور صد در صد عادی نشده باشد و مطمئن نشده باشم اجازه حضور فیزیکی نخواهم داد و مجازی اموزش ادامه پیدا کند . اگر هم ضرری متوجه کشور می شود به من و فرزندم ارتباطی ندارد بخاطر سوئ مدیریت اینگونه شده است ان زمانیه واکسنهای مرغوب در دسترس و قابل خرید بود وارد نکردند و ممنوع اعلام شد حالا وقتشه که ما تلافی کنیم اگر هم نارحت هستند ول می کنم و از این کشور میرم به همین راحتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
وای به تو که برای تلافی، سرنوشت بچت رو بازی گرفتی
ناشناس
|
Norway
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
من نمیدوم چی درست هست و یا نیست ولی توی کشور نروژ که من در حال حاضر زندگی میکنم مدرسه ها رو فقط یکی دو ماه اول همگیری تعطیل کردن و بطور مداوم بچه ها مدرسه میرفتن. بطور کل توی قوانین قرطینه هم بچه ها استثنا بودن. مثلا دورهمی بیش از 10 نفر ممنوع بود مگر تولد بچه ها. چون معتقد هستن دوری از مدرسه و هم سن سالها بسیار میتونه مضر باشه. در عوض قرنطینه های موضعی داشتن. مثلا اگر یک بچه تستش مثبت میشد همه کلاس و پدر مادرهای اونها میرفتن توی قرنطینه برای 10 روز. برای این روش تست زیادی هم می گرفتن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
واکسن. غیر ایرانی. بله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
من دو تا بچه مدرسه ای دارم واقعا نمی دونم عواقب واکسن زدن چیه الان هی دارن مدارس تو گوش بچه ها می خونند که از آبان حضوری می شه واقعا با این شرایط رعایت پروتکل ها و آمار نزدیک به سیصد فوتی در روز به صلاحه که حرف از بازگشایی زده بشه؟ حداقل اگر آمارها کم شده بود یه اطمینانی می شد داشت برای واکسن هم می ترسم واقعا می ترسم و نمی دونم درسته یا نه. اما به هر حال حتی اگر واکسن هم زده بشه بهتره حداقل تا نزدیک عید مدارس به همین صورت مجازی باشه اگر آمار پایین اومد بعد عید حضوری کنند. وقتی هوا سرد می شه پنجره کلاس ها بسته ست تهویه صورت نمی گیره. ما که الان هجده ماهه خونه نشین بودیم و بچه ها رو بیرون نبردیم انصاف نیست بچه هامون خدای نکرده مبتلا بشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
نکته قابل توجه درباره واکسن این که مانع از کرونا نمیشه فقط خطرناک بودن آن را کاهش می دهد.
کسایی که واکسن زدند اتفاقا می توانند میزبان خوبی برای انتقال و گردش کرونا باشند.
کرونا دو قسمت در ژنوم خود داره بخش اصلی کرونا که باعث عملکرد آن می شود درون سلولی است و واکسنها بر اساس بخش پوششی ویروس طراحی شدند. در صورت تغییر پوشش به خاطر موتاسیون واکسن اثرش را از دست می دهد. اگر کردش ویروس در جامعه وجود داشته باشه واکسن ها به زودی اثر خودشون را از دست می دهد. و هر سال باید برای ویروس جدید واکسیناسیون انجام بشه
پس واکسن فقط برای کاهش مرگ و میر است نه مهار ویروس. باید پروتکل ها و قرنتینه به سختی انجام بشه تا ویروس ریشه کن بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
خیر برای فرزندانم واکسن های نامعتبر نمی زنم ولی در صورت وجود واکسن های معتبر مثل سوبرنا یا فایزر می زنم
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
*
*
*
تنها جگرگوشه ام که ماحصل خون دل خوردنهاست را هرگز به میدان مین نخواهم فرستاد.

مسئولین هم توقع نداشته باشند که جان عزیزم را بدست بی کفایت انها بسپارم.

تمام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
به هیچ عنوان فرزندم رو به کلاس حضوری نمی فرستم حتی اگه قرار باشه یکسال از تحصیل عقب بیافته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
شما فکر می کنید یک سال از تحصیل عقب افتاده، درصورتی که در واقع 5 سال از زندگی عقب خواهد افتاد و اثرات زیرساختی روی کودک می ذاره که در نهایت قابل جبران نیست.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
کودکان در معرض خطر کرونا نیستند واکسیناسیون برای کنترل در بزرگسالان هست. ولی منطق این حضرات این هست که بچه ها رو قربانی بزرگسالان کنند. واکسن ها تکنولوژی ام آر ان ای عوارض دائمی دارند. هرگز کودکتان را قربانی بیگ فارما نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
ترجیح میدهم فرزندم ترک تحصیل کنه ولی با توجه به وضعیت موجود در مدرسه حضور نداشته باشه. ضمنا با واکسن فرزندم مخالفم. زیرا ما نباید تبدیل به موش آزمایشگاهی شویم
پاسخ ها
عبداله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بگذار ترک تحصیل کند. مثل خودت بی سواد بشه. چه اشکالی دارد. کشور به رفتگر هم احتیاج دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
به عبداله بیشتر احتیاج دارند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
جناب عبداله فرقی نمیکنه.الان با سواد ها رفتگر شده اند و 6 سال درس خونده ها جزو مقامات بالا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
هرگز بچه خط قرمز من . من زدم ولی زمانی برای بچم میزنم که دنیا شروع کرده باشه به واکسن زدن کودکان و فقط فایزر هم باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
کانادا و خیلی کشورها زده اند
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
چرا چرت میگی من خودم ونکوور زندگی میکنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
اصلا.تا بهداشت جهانی تایید نکنه به هیچ وجه.لیاقت مردمی که بادست خالی جلوی صدام و پشتیبانهاش موندن بهترینهاست
ناشناس
|
Bosnia and Herzegovina
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
من به برنامه ریزی و تعلل و قصور مسئولین در ایران ممکنه اعتراض داشته باشم ولی باور دارم که در مسئله کرونا واقعا خیرخواه مردم بودند و اگه الان واکسنی رو تایید میکنند، حتما مطالعات و بررسی های زیادی رو انجام داده اند بنابراین بهشون اعتماد میکنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بله، با واکسیناسیون کودکان موافقم. واکسن های سینوفارم، بهارات هند، سینووک و حتی برکت از نوع واکسن غیرفعال هستند که یک فناوری قدیمی هستش و سالهاست که واکسن های حاصل از این تکنولوژی برای تولید واکسن به کار می‌ره. این فناوری در برابر واکسن ها ساخته شده با فناوری ویروس ضعیف شده مثل سه گانه و ب ث ژ که به کودکان تزریق میشه بسیار ایمن تر هستش. (البته این واکسن ها هم ایمن هستند).
الان باید نگران چی باشم؟ یعنی چی که میگن بذارید بقیه تزریق کنند بعد ما تزریق میکنیم؟ مگه بقیه ابزار آزمایشات و رفع نگرانی مخالفین واکسیناسیون هستند؟
زمانی که ترکیه و امارات از سال قبل سینوفارم تزریق کردن اگر همون موقع ایران هم شروع میکرد این همه تلفات نداشتیم ولی باور کنید اگر وارد هم میکردند همه میگفتند واکسن چینی تزریق نمی‌کنیم.
پزشکی پیشرفت کرده و تولید واکسن رو به حداقل زمان ممکن رسونده. ترسی نداره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بااین وضعیت موجودمملکت فرزندم واکسن میزنم ومایل به ادامه تحصیل مجازی هستم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بله می زنم
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
قطعا واکسن فرزندم را خواهم زد و موافق بازگشایی حضوری مدارس هستم، آسیبی که دانش آموزان اط نظر جسمی، آموزشی و اجتماعی دیده اند به مراتب بدتر از کرونا است
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
با حضوری شدن مدارس موافقم الان همه مردم تمام روال عادی زندگی خود را دارند حضور در پارک ها ،مسافرت ،مهمانی و ....فقط مشکل مدارس است تازه کشور در آستانه رسیدن به سطح قابل قبول واکسینایون است چرا باید بچه ها را از حضور در مدرسه محروم کرد ؟به خصوص مقطع ابتدایی که در خیلی از کشورها در دوران شیوع کرونا هم حضوری بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
حضور دانش آموزان در مدارس به معنای شروع پیک جدید کرونا می باشد. هیچ عقل سلیمی این را قبول نمی کند. رعایت پروتکل ها و ... هم حرفی بیش نیست .
واکسن اگر فایزر یا مدرنا باشد من موافقم ولی سینوفارم را نمی شه اطمینان کرد. دیدم کسانی را که سینوفارم زدن و دوباره مبتلا شدن .
در کل دانش آموزان کارمند نیستن که بهشون دستور بدین برگردن سر کلاس ها . باید اقناع عمومی ایجاد بشه . این احساس واقعی ایجاد بشه که کرونا تموم شده. فراموش نکنیم که سال های قبل هم با بازگشایی مدارس سرماخوردگی و برخی بیماری های واگیر دیگر به شدت شایع می شد ، حالا این که کرونا است .
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
واقعا هیچکس اطلاع درستی از این بیماری و واکسن و اقدامات پزشکی ندارد و خیلیها دودل هستند چه کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
وقتی سازمان بهداشــــــــــــت جـــــــــهانی واکسن سینــــــوفارم را تاییــــــد کرده چرا یک عـــــــده ای حتـــــــی بالاتر از 18 ســــــــاله ها واکســـــــن نمی زنــــــند؟؟؟؟ باید اینجور آدمها را مجبـــــــــور به زدن واکسن کنید! آن ها را از تمام خدمات اجتــــــــماعی ممنــــــــــــوع کنید. یک عده ای به خاطر این بیســـــــوادی و نادانی این عده از مردم دارند جانشـــــــان را از دست می دهند!!!

برای زیر 18 ساله ها هم واکسن مناسب افراد زیر 18 سال تهیه کنید. کاری که کانادا انجام داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
تاییده اضطراری داده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
سازمان بهداشت جهانی به همه مجوز اظطراری داده.چه فایزر مدرنا چه سینوفارم و سینوواک.#مطالعه
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بله واکسینه می کنم
هرجه زودتر مدارس باز شود بهتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
اگر واقعا بچه داری سنگدلی یا نادان!
دنیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
با سلام
من نظر خصوصی خودمو میگم وکاری ندارم کسی تایید میکنه یا نه ولی من به واکسنها اعتمادی ندارم ترکیه هم بودم اجازه ندادم به خودم و بچه ام فایزر بزنن و موافق تدریس مجازی ام ولی اینم میدونم که صد در صد مردم جهان گرفتار ویروس خواهند شد و متاسفانه اونایی که قراره بمیرن واکسنم بزنن باز خواهند مرد واگرم کسی قرار نیست بمیره(از نظر سازگاری ژنتیکی) باز نخواهد مرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
برایتان ارزوی تفکر دارم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
از نظر علمی و تجربی اصلا استدلال شما درست نیست . واکسن زده ها یا بیمار نمی شوند و یا بیماری حاد نمی گیرند به همین دلیل مرگ و میر بسیار کم می شود و شما با این استدلال سبب مرگ دیگران می شوید.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
این بابایی که میگه واکسن زده ها نمیگیرن رو رئیس جمهور کنین زوتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
با سلام. موافق بازگشایی مدارس هستم. به نظرم حبس دانش آموزان به خصوص دوره ابتدایی در خانه و آموزش مجازی اثرات روحی و تربیتی بدی را بر روی آنها خواهد داشت که ممکن است در کل عمرشان باقی بماند. اثر حضور در مدرسه، ارتباط با همسالان و تقویت روابط اجتماعی و رشد شخصیتی بچه ها نباید مغفول بماند. برای مثال می توان ظرفیت کلاس 30 نفره را برای 15 نفر و حتی 10 نفر در نظر گرفت و دانش اموزان حتی شده دو روز در میان در مدرسه حاضر باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
عدم حضوری بودن مدارس ضربه ی به مراتب بزرگتری نسبت به کرونا به کودکان می زند

کافی است نگاهی به شتاب ترک تحصیل، و اعتیاد نوجوانان و کودکان در طول این دو سال بیاندازید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بایــــــــــــــــــد بزنند، اختیــــــاری نیــــــست!

ولی واکســــن مناســـب کودکان باید تهیه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
فایزر بله
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
اونایی که قاطعانه میکن نمیزنیم مطمئن باشین در صف اول واکسن قرار میگیرن.اینا همون افرادی هستن که میگفتن خودمون هم واکسن نمیزنیم ولی وقتی به سن واکسن رسیدن در به در دنبال دریافت واکسن بودن.کلا مردم ایران وقتی میگن نه میخوان خودشون رو متمدن نشون بدن با این که برعکس حرفشون رفتار میکنن مثل زمان نه به خرید خودرو که ماشالا همه میکفتن نمیخریم تا ارزون بشه ولی همشون رفتن ماشین قسطی ثبت نام کردن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
واکسن زدن کودکان را با واکسن مناسب کودکان مانند فایزر و جانسون ، اجباری کنید

مردم چه گناهی کردند یک عده ای گوششان به چین جهانی است؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
در بسیاری از کشورها مدارس بازگشایی شده اما با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی لذا در کنار واکسیناسیون ، لزوم رعایت پروتکل ها به صورت دقیق در مدارس از اهمیت مضاعف برخوردار می باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
واکسن مناسب کودکان مانند فایزر تهیه کنید و زدن واکسن را اجباری کنید
تعطیلی مدارس ضربه بزرگی به آینده کودکان میزند
عباس قمری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
خیر چون جنگ بیلوژیکی چه بخواهیم و نخواهم لااقل دیگه بزارید بچه‌ها زنده بمانند. فقط یک نمونه ذکر میکنم شما فیلم افتتاحیه المپیک 2012. نگاهی بیندازید خودتون متوجه میشوید که میگویم چرا ممنونم،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
استانداردهای آموزش مجازی به خوبی تبین نشده و گرنه بسیار هم خوبه. من هم موافق فرستادن فرزندم به مدرسه نیستم. خیلی مایل بودم چند مهارت رو آموزش و پرورش به بچه ها به صورت مجازی یاد میداد که متاسفانه اینجوری نیست و فکری هم در این زمینه ندارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
با بی کفایتی مدیریت جامعه ، مرگ و میر 700 نفر در روز رو دیدیم کسی ککش هم نگزید حالا کم مونده دور از جون بچه ها ، شاهد مرگ دسته جمعی دانش آموزانمون باشیم اونم بخاطر سیستم آموزسی منفعل و ماقبل تاریخ کشور ،
مخالف بازگشایی هستم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
با بازشدن مدارس به شدت مخالم هنوز طبق آمار الکی وزارت بهداشت روزی 280 نفر میمیرن .جان یک نفر هم ارزش داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
چینی نه
خانمم زد و گرفتار کلی عوارض شدیم
مدرسه هم فقط مجازی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
فقط واکسن مورد تایید WHO را میزنم و مجازی ادامه میدهم.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
تعداد سکته های یک ماه بعد از واکسن به علت لختی خون خیلی خیلی بیشتر از آماریه اعلام میشه من با چشم خودم دارم میبینم هر روز ....
من که واکسن نزدم
ولی اگه زدین حتما آسپرین استفاده کنید و حجامت کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
مدارس بایستی حضوری شود بچه ها افسرده شده اند پدران و مادران بچه ها خسته شده اند. بچه های کلاس اول و دوم ابتدایی با مجازی چیزی یاد نمی گیرند.
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
سلام
حتما واکسن به فرزندانم خواهم زد و ان شاءالله ایرانی هم میزنم و البته با بازگشایی 100% مدارس مخالفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
اگر واقعا بچه داشته باشی چرت گفتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
از دید بعضی از متخصصین، بخاطر تفاوت پاسخ سیستم ایمنی کودکان با بزرگسالان، احتمال مرگ و میر در این گروه سنی بسیار کم است. در نتیجه حتی بدون واکسیناسیون کودکان، باز هم می توان گفت حضور در اجتماع مدرسه برای ایشان و خانواده ها مزایای بسیاری دارد. از سوی دیگر در اینکه زدن واکسن حتی به کودکان کاری منطقی است و مزایای آن بر معایبش می چربد شکی نیست. همینطور در اینکه آموزش حضوری بمراتب بهتر از نوع مجازی است باز هم شکی نیست. و بسیاری موارد خوب دیگر که مجال برشمردن آن نیست.
اما آیا اعتماد عمومی به تصمیم گیری و عملکرد مسئولین وجود دارد؟! این جای کار بد جوری می لنگد و بسیار طبیعی است که بخش عظیمی از جامعه، که شاهد زجر کشیدن و از دست رفتن عزیزانشان بوده اند، با مسئولین همراهی نکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
اعتمادی به مسولین ندارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بايد واكسن رو اجباري كنن
وبجه ها به مدرسه بروند
متاسفانه مردم اگاهي ندارن و واكسن نميزنن بهتر هست اول مطالعه كنن بعد بگن نميزنن
بچه ها نياز به رفتن به مدرسه دارند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
سلام و احترام،قطعا حضور دانش آموزان در کلاس درس بهترین حالت است البته پس از واکسیناسون و ان هم هردو دز، ولی باید رعایت صحیح پروتکلهای بهداشتی خیلی دقیق رعایت گردد.
مدرسه ای در کرج امرور اولیا و دانش آموزان را به مدرسه دعوت و اعلام کردند بزودی مدارس بصورت حضوری خواهد بود.
برای من جای بسی تاسف بود که در ابتدای ورود لا اقل با یک تب سنج کنترلی داشته باشند روی فزندان عزیزمان و یا خانواده های محترم آنها تا چنانچه فردی تب دارد در جمع حضور نیابد که دریغ از این مهم و دیگر اینکه سرویسهای بهداشتی مدرسه که مهمترین رکن در این پیشگیری کرونا می باشد اصلا مناسب نبود و متاسفانه اصلا تهویه هوا هم نداشت.
واقعا اگر به این شکل بخواهد مدارس باز شود خطرات فراوانی را برای همه ایجاد خواهد کرد.
متاسفانه متاسفانه بیشتر مدارس ما وضعیت مطلوبی در سرویسهای بهداشتی ندارند و علی رغم تعطیلی مدارس در این یکسال و اندی که بهترین زمان برای نوسازی و بهبود سرویسهای بهداشتی بود مورد غفلت قرار گرفت.
خدا رحم کند به همه ما.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
کاملا با واکسیناسیون کودکان موافقم و باید انجام شود، مدارس هم باید حضوری بشند. اصلا آموزش مجازی هیچ معنی نداره. به جز اعصاب خردی برای بچه و والدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
با واکسن معتبر بله
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
واکسن معتبر؟!! هیچکدومشون نه تنها معتبر نیستند که کشنده هم هستند. آمار رو مطالعه کنید دست از حماقت بردارید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
زودتر مدرسه ها را بازکنید مجازی بدرد نمی خورد بچه ها یاد نمیگیرند و پدر و مادرها اذیت میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
تو خیلی تنبل تشریف داری دوست عزیز. تو خونه با بچه بشین و درس کارکن. زیاد طول نمیکشه تا کرونا از بین بره.
حسن حسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
به نظر من در تصمیم گیری های غلط هیچ فرقی بین دولت های اصلاح طلب و اصول گرا وجود ندارد چرا وقتی در خصوص بازگشایی دانشگاهها با توجه به اینکه طبق آمر اعلامی وزارت بهداشت اکثر دانشجویان دوز اول واکسن را تزری کرده و میتوانند دوز دوم هم را در طی ماه مهر تزریق نموده و پس از طی یک ماه در اواخر آبان و یا اوایل آذرماه کلاس ها را با نصف دانشجویان سروع کنند و با توجه به سن دانشجویان و به اصطلاح بلوغ فکری و اجتماعی آنان پروتکل ها را راحت تر رعایت کنند بهتر است اول دانشگاه ها و بخصوص ترم های بالاتر مثلا دانشجویانی که دو ترم اخر دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را طی میکنندبه صورت حوری باشد که در این صورت هم از تراکم کلس ها میتولن کم کرد و هم در خوابگاه هها میتوان در هر اتاق دو نفر راجا داد و در صورت افزایش نیافتن تعداد مبتلایان از بهار سال آینده و با توجه به گرم شدن نسبس وا که میتوان پنجره ها ی کلاس ها را باز گذاشت مدارس را نیز به ترتیب از دبیرستان و کلاس های بالاتر به ترتیب به کلاس های پایین تر بازگشایی نمود چون با توجه به فرارسیدن فصل سرما و عدم امکان تهویه مناسب کلاسها و شیوع طبیعی انفولانزا و سرماخوردگی ووجود تشابه علایم بالینی این بیماریهای فصلی با کرونا امکان شیوع وسیع و تهاجمی کرونا ابتدا در دانش اموزان و سپس اولیا آنها وجود دارد مگر اینکه زور مافیای مدارس غیر انتفاعی و هیات امنایی که اکثرا در طیول ازما بهتران دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا هست بر دولت اقای رئیسی بچربد.
پاسخ ها
سهیل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
بلاهت که شاخ و دم نداره
شما مدرسه رو با دانشگاه یکی میدونی ؟
دانشگاه که فقط کلاس درس نیست
و غذای مشترک دانشجویان و بعضا اساتید رو در سلف سرویس
در خوابگاهها رو میتونید کنترل کنید و زندگی اشتراکی
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
دخترم واکسن سینوفارم زده و درستش همینه که واکسن دانش آموزان حداقل برای 12 سال به بالا تزریق بشه.این قدر نترسین.منتظر فایزر هم نباشین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
شما چینی بی خاصیت تزریق کن!
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بعد از واکسیناسیون بچه ها و بزرگترها به اندازه کافی موافق باز شدن مدارس هستم. ولی به عنوان یک ایرانی خودم و فرزاندنم را لایق واکسن های خوب و با استاندارد بالا می دانم. امیدوارم بتوانند وارد کنند. واکسن های ایرانی که هنوز یک گزارش جهانی از کیفیتشان منتظر نشده و با توجه به عدم اعتماد به کلیه هموطنان عزیزم که با تمام وجود حس کرده ام نافشان را با نادرست بریده اند ترجیح میدهم واکسن غربی به بچه هایم زده شود.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
این مخالفها بیشترشون معلما و دانش اموزان هستند والا چرا نباید بچه رو بفرستم مدرسه وقتی واکسن بزنند و اصولا به اندازه بزرگترها هم کرونا برای اونها خطرناک نیست.
alibaba
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بدو!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بله مشتاقانه واکسن می زنم . این نادانی است که با علم بجنگی، بشر با واکسن های مختلف توانسته است به جنگ بیماریهای گوناگون برود. وگرنه سل و مالاریا و وبا و ابله و بسیاری دیگر از بیماریها ریشه کن نمی شد .
حال بعضی یک چیز را می دانند و هزار چیز را نمی دانند و گروهی نادان به مخالفت بر می خیزند و تبلیغ می کنند .

عملا هر گجا که واکسن زده اند از بیماری مصون مانده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
واکسن معتبر بله! نه این آشغال های چینی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
عدم حضوری بودن مدارس ضربه ی به مراتب بزرگتری نسبت به کرونا به کودکان می زند
بايد واكسن زدن رو اجباري كنن و مدارس رو باز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
برو بدو بزن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
شما احتمالا بچه مدرسه رو نداری وگرنه اگه داشتی میدونستی جان بچه ارزشش از آموزش بالاتره
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بیخود خو دمونو گول نزنیم اموزش غیر حضوری اندازه ده درصد امزش حضوری هم کارارایی نداره ویه نسل بی سواد ومنزوی تحویل جامعه میشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
این مدت که مجازی بود مشخص شد فرزند بزرگ کردن آنقدرها هم راحت نیست
شري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بله واكسن مي زنم. اولين فرزندم رو ديروز زدم. براي فرزند دومم هم هر وقت باز بشه مي زنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
واقعا متاسفم برای بچه هاتون
ناشناس
| France |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
پاسخ ۱۷:۱۵
برای خودت‌متاسف باش که بدون داشتن اطلاعات دیگران را متهم ‌مبکنی! سازمان بهداشت جهانی واکسن سینوفارم را برای بچه ها تایید کرده در خود چین هم به همه‌شون زدن دارن بدون ماسک زندگی میکنن الکی تعصب بازی در نیارین!
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
متاسفم برای پدر یا مادری که تو باشی
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
خیر با اینکه خودمون به ناچار واکسن چینی زدیم ولی برای پسرم هرگز تا رسیدن واکسن معتبر نمیزنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
سلام خدمت همه اونهایی که این کامنت رو میخونند. اثر بخشی واقعی سینوفارم برای دلتا حدود چهل دصده خوبه تو این شرایط بد اما اگه همه مردم کشورمون واکسن بزنند با ز با دو دوز چهل درصد ایمنی نسبی بدست میارند وباید دوز سوم هم تزریق بشه تا ایمنی قابل قبول ایجاد بشه. واین تو کشور ما خیلی همت کنند تا اسفند طول میکشه. پس اشکال نداره به بچه ها واکسن بزنیم اما فریب مسیولین رو نخوریم وقتی با این همه تبلیغ کسی ماسک نمیزنه چطور از دانش اموزان انتظار رعایت پروتوکول داشته باشیم. امکان نداره بعد از یه مدت همه معلم ها پروتوکل ها رو رها میکنند. خبردانش اموزان عامل انتقال بیماری از خانواده ها بهم میشند و یه پیک بزرگ و وحشتناک رو حدود پانزده اذر با رفتن مدرسه و برگشت زوار اربعین و اطمینان کاذب واکسن زده ها خواهیم داشت. پس اگه جون خودتون وبچه هاتون براتون مهمه انلاین ادامه بدید حتی اگه بد باشه. سال دیگه بیماری کنترل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
اون مسئول فایزر زده که ماسک نمیزند داداش!! این سینوفارم چینی واسه عوام مردم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
نظر ما این است که معلمان عزیز دست از بهانه تراشی بردارند و به سرکار برگردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
من معلم نیستم دوست عزیز. ولی باجناقم معلمه و دیدم که برای تهیه مطالب درسی و کلیپ و ... از صبح تا آخر شب در گیره بیچاره.
بسیار سخت تر از حضوری هست.با این اینترنت ضعیف و امکانات بیخود.
این حرف رو لطفا جای دیگه نزن. مورد تمسخر قرار می گیری عزیز دل.!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
گل گفتی برادر.کل مطلب همین بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
من خودم و همسرم هر دو واکسن زدیم و وظیفه خودم میدونستم با اینکه از عوارضش خبر ندارم ،ولی حس میکردم وظیفه اجتماعی ماست که این اپیدمی از بین بره. ولی برای دخترم به هیچ وجه نمی تونم اینو بپذیرم که بدون دانستن عوارض بخوام دخترم واکسن بزنم.
حتی با وجودزحمت زیادی که در دوران آموزش مجازی کشیدم ولی حاضر نیستم مدارس حضوری بشن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
با این وضعیت واکسیناسیون، دیگر بهانه ای برای مدرس نرفتن وجود ندارد. برای حل این مساله و لوس بازی معلمان و والدین هم باید یک اولتیماتوم تعیین کرد که هر کس دوست داره بچه اشو مدرسه نفرسته، نفرسته ولی تعهدی در مورد کیفیت تدریس مجازی هم نیست. و هر معلمی هم که برای رفتن به کلاس بهانه تراشی کنه را هم به مرخصی یکساله بدون حقوق بفرستن. اول هم از مدیران اموزش و پرورش شروع کنند. دیگه مسخره بازی بسه.
پاسخ ها
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
خیلی جوگیر شدی داداش. کدووم وضع واکسیناسیون؟ هنوز 20% هم کامل واکسینه نشدن. تازه آمار کسانیکه دو دوز واکسن زدند و از کرونا فوت کردند مگه کمه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
من ایرانی ام سفر میروم جشن تولد میروم بازار و پاساژ و ....می روم خلاصه با بچه ام به همه جا می روم فقط نمی ذارم مدرسه بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
فکر کردی چند نفر مثل تو هستند. از اسفند 98 تا حالا یک بار هم بیرون خانه نرفتم.
زهره
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
دقیقا درست می فرمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
در مدارس( به خصوص ابتدایی):
- هر کلاس حدود 40 نفر دانش آموز حضور دارند.
- اتاق کلاس بسیار کوچک و دانش آموزان تنگاتنگ هم نشسته اند.
- دانش آموزانی هستند که والدین آنها اعتقادی به واکسن ندارند و نزده اند و احتمال داشتن بیماری زیاد است.
- سرویسهای بهداشتی عصر حجر بدون هیچگونه امکانات جدید بهداشتی.
- وسایل و امکانات فرسوده با آمادگی جذب ویروس به خود و عدم امکان ضدعفونی کردن آنها.
- سرویسهای تاکسی مدرسه با یک لشگر دانش اموز درون خودرو ( رفت و برگشت).
- کودکی که هرگاه فراموش می کند ماسکش را بزند، دست به ماسکش نزند، نمی تواند دستش را به خوبی
ضدعفونی کند.
فکر کنم مسئولین آموزش و پرورش عقده بازگشایی مدارس داره خوردشون می کنه.
نزدیک به دو سال با تمام توان بچه رو تو یک محیط سالم نگه داشتم حالا با یک تصمیم گیری احمقانه بفرستمش مدرسه(قتلگاه).!!!!!!
این سیاسی بازی مسئولینه برای نشان دادن لیاقت و توان (..... در کنترل کرونا.!!!!!!!!!
ماقعا متاسفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
شما اصلا مطلع نیستید. بچه شما رو کرونا تهدید نمیکنه. برای بچه ها بسیار کم خطر هست و بهتر اینه که بچه ها هر چه زودتر مبتلا بشوند و پادتن رو تولید کنند. بگفته دانشمندان سانسور شده، یکی از بزرگترین اشتباهات بستن مدارس بود.
نویسنده کامنت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
جناب ناشناس با پرچم کانادا.
اتفاقا بسیار هم مطلع هستم. نگاهی به آمار کرونا در کودکان ایران بکنید بد نیست. چقدر بچه و نوجوان فوت کردند. شما که مطلع هستید آیا مطمئن هستین که هر بچه ای در معرض کرونا قرار بگیره پادتن در بدنش تولید میشه و دچار مرگ نمیشه..
حرفتون بسیار غیر منطقی و غیر اصولی هست.عزیرم این بیماری آبله مرغون نیست که اگر کودکی دچارش بشه پدر و مادر خوشحال باشن که آبله مرغون گرفته. لطفا شما ریسک کن و بچه ات رو (که احتمالا نداری اینطور حرف می زنی) در معرض کرونا ببر تا پادتن در بدنش تولید کنه!!!
دوم اینکه فرض کنیم کلا برای کودکان بی خطره. آیا نمیتونن ناقل باشن؟ شب این کودکان با والدین سر و کار ندارن. با راننده سرویس در تقابل نیستن. با آموزگار بیچاره روبرو نمیشن؟
اگر کمی توجه بفرمایید متوجه خواهید شد که من و همه مخالفان این طرح " مطلع" هستیم جان دل!!!
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
ما خانوادگي كرونا گرفتيم و بچه ها خفيف گرفتند چون بدن براحتي پادتن ايجاد مي كنند چرا بايد واكسن را براي بچه ها اجباري كنند. هنوز در خيلي از كشورها واكسنن سنين پائين شروع نشده است.چون عوارض جدي دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
واکسن خیر. حضوری بلی
ccc
|
Italy
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
باید با برداشتن قسمتی از ژنوم ویروس کرونا یه واکسن خوب ساخت اگه فناوریشو دارید بفرمایید در غیر اینصورت یه نسل مفلوج تحویل جامعه خواهید داد
شریعت ناصری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
قطعا نطر متخصصین پزشکی ارجح است و تبعیت از ستاد مبارزه با کرونا لازم می باشد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
خیر!!!
خیر!!!
خیر!!!!
بچه ها موش آزمایشگاه های چینی نیستند!!!!
هر وقت سازمان بهداشت جهانی تایید کرد بعدا می زنم
آشغال چینی ارزش جون بچه مون را ندارد
خیر!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
واکسن بچه ها ابدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
نه واکسن برای بچه ها لازم نیست اگر والدین و اطرافیانشون واکسینه شده باشند.
من خودم مبتلا شدم . سر سال هم میرم واکسن برکت یا سینوفارم که ویروس ضعیف شده است میزنم .بچه ها فقط از لحاظ ناقل بودن مطرح هستند وگرنه بیماری سختی نمیگیرن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
راه حلهایی مابینی هم هست. نه کاملا مجازی و نه حضوری (بویژه برای مقاطع ابتدایی که معلم خیلی در یادگیری و نظم نقش داره.) قطعا با ترکیبی از اینها در شرایط فعلی موافقم.
چند روز (با تعداد کم) حضوری و بصورت نوبت بندی شده. همین الان برخی مدارس بخصوص ابتدایی اینکار را کرده اند. این هم به واکسن زدن یا نزدن بچه ها کاری نداره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
غیر از واکسن فایزر درجه یک خیر.
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
سلام ، من هم به فرزندم واکسن نمی زنم و تا زمانی که به لطف خدا کرونا کاملا ریشه کن نشه اجازه حضور در مدرسه رو نمیدم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
مدارس باید باز بشه بچه ها از هر لحاظ دارن اسیب میبینند چه بچه های کوچک چه بچه های بزرگتر
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
وقتی تو هیچ کشوری به بچه ها واکسن نزدن چرا ایران داره میزنه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
سلام
من نگران عوارض احتمالی واکسن برای فرزندم هستم
و برای فرزندم واکسن نمی زنم
اعتماد ی به مسئولین ندارم
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
هرگز
حماقت تمام
هر کس اعتقاد به قربانی کردن فرزندش داره میتونه تزریق کنه
شکرالله اهواز --بله حتما واکسن میزنیم.انهم واکسن موردتایید برای سنیین پایین .چون حضور-
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بله حتمابارعایت پروتکل کامل وتعداددانش اموزان درکلاس ورعایت فاصله حداقل هفته ای دو روز هم بصورت حضوری باشد هم خیلی خوبه .-
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
دوسالی هست که بچه ها مدرسه نرفتند در خانه و آموزش مجازی ..همه میدونند که این دوسال به بیسوادی بچه ها ختم شد و الزاما برای رفع مشکل بچه ها باید از فیلمهای آموزشی و کمک آموزشی استفاده کرد که شاید یخورده پایه های تحصیلی تقویت بشه در کنار اون مسله زیست اجتمایی بچه ها در خطره و لطمه شدیدی به رشد فکری و اجتمایی اونها در صورت عدم حضور در مدرسه میخوره .پدر مادرها از حضور بچه هااونهم به طور مداوم در خانه ضررهای زیادی رو متحمل میشن خصوصا اونهای که شاغل هستن . پس پیشنهاد میکنم با زدن واکسن و رعایت پروتکل ها از این مسله استقبال کنید .چرا آموزش آنلاین آن هم در این حجم خودش کلی مشکلات دیگه به بار میاره که ضرراون تا سالها همراه شماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بجای نظر خواهی نظر سنجی بگذارید متوجه نیشید که اکثر مردم ما کلا با اصل واکسن مخالفن و اینو یه توطئه میدونن
بزودی گروه حقوقی از پزشکان وظیفه شناس از وزیر بهداشت ایران که تابع سازمان یهودی بهداشت جهانی هست شکایت خواهد کرد
خدابهترین مکر کننده است و مکر این خائنیین رو به خودشان برخواهد گرداند انشاءالله
میسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
به هیچ وجه نه واکسن می زنم و نه به مدرسه می فرستم حتی به قیمت انصراف از تحصیل
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
فقط مجازی
بنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بعنوان یک شخص سوم که بچه های همسایه طی این ۱۷ ماه پدرش رو در آوردن موافقم ولی اگر بچه داشتم و بعنوان یک پدر نه
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
سلام. در اوج کرونا هم مدارس باید باز باشند البته با شرایط خاص و با تعداد کم. هیات های مذهبی که تقریبا هیچ کنترلی در اونها روی افراد نیست برقراره اونوقت مدرسه که دانش اموزان تقریبا بطور کامل قابل هدایت هستند بسته است. ضمنا اگر واکسن فایزر مخصوص کودکان که در برخی کشورها مجوز اضطراری گرفته را وارد کنند، ببینید چند درصد مردم موافق واکسیناسیون هستند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
متاسفانه در برخی شهرستانها من جمله فریدونشهر برخی مدیران مدارس در مقطع ابتدایی کلاس ها را به اجبار به صورت حضوری برگزار میکنن و از مجازی خبری نیست. در حالیکه میزان رعایت پروتکل ها توسط بچه ها عملا ناچیز است. موافق واکسیناسیون دانش آموزان و بازگشایی هستم اما نه در این شرایط که کسی واکسینه نشده و شرایط بسیار شکننده هست.
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
چینی؟خیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بهتر است واکسیناسیون کودکان انجام شود. اما بازگشایی مدارس به شکل آهسته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
واکسن فرزندم را خواهم زد ، اما تا کرونا ریشه کن نشود ، نمی گذارم فعلا برود مدرسه حضوری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
سلام
کسی خبر داره بچه های کدوم کشورها به صورت جضوری درس میخونند؟؟؟
نتیجه اش چی بوده؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
کل اروپا حضوری است و به ۱۲ سال به بالا واکسن زده اند سینوفارم هم در چین از سه سال به بالا تزریق شده دارن زندگی عادی میکنن!
زهره
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
بنده همکارم ساکن آمریکا است حتی در اوج کرونا و کشته های 3 هزارتایی هم مدارس آنها تعطیل نبود البته ایالت های مختلف ا هم فرق دارند ولی این طور که شنیدم ابتدایی ها در کمت رکشوری تعطیل بودند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
من با حضوری مخالفم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
من با حضوری مخالفم.
واکسن خودم زده ام اما هنوز اطلاعات شفاف و اطمینان بخش در مورد واکسن کودکان به ما داده نشده است.
اگر بچه ها واکسینه شوند هم نباید برای بازگشایی عجله کرد باید به اطمینان علمی رسید.
به مسئولین تاکید می کنم که جان یک نفر هم مهم است. طوری عمل نکنید که انسان احساس کند یک نفر برایتان مساوی با آن یک نفری که خودتان باشید نیست.
تصمیمات گله ای و شتابزده و دست و دل باز بودن نسبت به جان افراد آزار دهنده است. نمونه ها زیادند و وارد مصادیق نمی شویم. ما دوست داریم مسئولان واقعا مورد وثوق مردم باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
به جای تصمیم گیری احساسی باید منطقی باشیم. گاهی مجبور به انتخاب بین بد و بدتر هستیم. الان خیلی از کشورها (غنی تر یا فقیر تر از ایران) آموزش حضوری را به دلیل اهمیتی که برای سلامتی و رشد دانش آموزان دارد شروع کردند. ما هم باید با برنامه ریزی شروع کنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
هیچ مسولی در این کشور پاسخگوی تصمیمات غلط خود نیست.
به کدام اطمینان باید واکسن بچه ها را بزنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
سازمان بهداشت جهانی
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
تنها راه، اجباری کردن واکسیناسیون کودکان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
واکسن نمی زنم و مخالف حضوری شدن مدارس هستم.یک سال نرن مدرسه اتفاقی نمی افته.سلامتی مهم تره.
بی ریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
انگلیسیها کاری می کنند در اینده جوانان ایرانی روی ویلچر بنشینند فوتبال تما شا کنند این ویروسا ضد ویروسا دست پخت غارتگران است به نسل اینده توجه کنید چند نسل تباه شدند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
کیلویی حرف نزن!
واکسن
|
France
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
ما واکسن زدیم‌ و به بچه ها هم‌ دوز اول را زدیم . بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی تصمیم گرفتیم. هیچ عوارض خاصی هم‌ نداشتن الحمدالله!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
چرا نصفش را قیچی کردین ؟!؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
سازمان بهداشت جهانی اصلا واکسن چینی را تایید نکرده فقط گفته اگر هیچ واکسن دیگری نبود بزنید این نظر هم با رشوه کمونیست های چین داده شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
اگر واکسن برند مطمن اروپایی یا ژاپنی تزریق کنند بله واکسینه میکنیم حاضریم هزینه دلاری آن را نیز پرداخت کنیم
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
بچه ها را واکسن بزنید و با خیال راحت بفرستید مدرسه؛ اینقدر هم حرص نخورید.
فضول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
تابناک ، چند بار تا حالا گفتم ، اینجور مسائل رو فقط باید از کارشناسش بپرسید ، مردم عادی چه میدونن ... نطرات احساسی دلیلی بر چیزی نیست
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
تا زمانی که شرابط عادی و مثل قبل از کرونا نشه، اجازه نمیدم فرزندم بره مدرسه، علم در این کشور اونقدر ارزش نداره که جان فرزنم به خاطرش به خطر بیفته.
ناشناس
|
Sweden
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
به نظر می رسد که سیاستگذاری بازگشایی مدارس نیازمند جمع آوری برخی اطلاعات پایه ای است.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
این جمله را یادداشت کنید: چین با تزریق مواد خاص زاد و ولد ایرانیان را هدف قرار می دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
باز هم توهم توطئه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
خخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
با سلام اول سلامتی بعد کلاس حضوری همه جوانب بایستی مد نظر باشد. تنها فرستادن دانش آموز بی دفاع به کلاس نه تنها مشکل رو حل نمی‌کند بلکه...ما سنوات قبل از کرونا در ارتباط با آنفلوانزا مشکلاتی در مدارس داشتیم گاهی منجر به تعطیلی میشد.
moh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
حتما می زنم و همه هم باید بزنند. این علم است و نه چیزی که دلبخواهی باشد. فقط کسانی که درجاتی از جهل دارند، به علم پشت می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
میشه بگید تعریف شما از علم یا گزاره علمی چیه؟ همچنین ارتباط این بحث با علم چیه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
آیا واکسن چینی تایید سازمان بهداشت جهانی برای سنین بین 12 تا 18 سال را دارد؟
چرا باید پدر و مادر رضایت بدهند؟ اتفاقا باید وزیر بهداشت امضا بدهد و مسئولیت قبول کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
موافق بازگشایی مدارس نیستم
Hana
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
وقتی میگن کشورای اروپایی و امریکایی مدارس و باز کردن و فلان چون‌کلاساشون بزرگه و بچه ها یک نفری میشینن و واکسن فایزر زدن
اما تو ایران که بچه ها سه نفری میشینن و یادشون میره که ماسک بزنن و ۴۰نفر در یک کلاسن بحث درباره بازگشایی مدارس خیلی زوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
کشور کاملا تعطیل و مملو از دروغ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
سلام عليكم ورحمت الله
مخالف بازگشايي مدارس هستم
واكسن نزده ام
فقط رعايت تا پاى جان
با واكسن زدن به فرزندان هم مخالف هستم
نميخواهد همه امور را به بازگشايي مدارس اختصاص دهيد
معيشت مردم را سروسامان دهيد كه چندسالي است دستخوش داستان شده
جامعه را از اين ركود و منفعلى درآوريد دست نااهلان را كوتاه كنيد از اين كشور وملت
تحريمها را برداريد
مدرسه پيشكش
او هم باز خواهد شد
ولى پدران ومادران ايران زمين نبايد خجالت زده فرزندان خود باشند
همه بايد خوشحال شوند
وخاطرات بد را فراموش كنند
و دست در دست هم ايرانى مقتدرتر
سربلندتر
عاليتر
وعلمى تر
ومسلمان تر
بسازيم
ياعلى
صادق حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
موافق بازگشایی مداراس هستم البته با رعایت اصول بهداشتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
خیر برای فرزندانم واکسن های نامعتبر نمی زنم ولی در صورت وجود واکسن های معتبر مثل سوبرنا یا فایزر می زنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
از موقع تولد انواع و اقسام واکسن به بچه تزریق میشه الان هم واکسن کرونا اضافه شده به نظرم ایرادی نداره که واکسن کرونا هم زده بشه .
اميذ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
بايد براي كودكان فقط فايزر وارد شود
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
تا زمانیکه مرگ و میر به ر صفر نرسه دانشگاه و مدرسه تعطیل باشه
پدر یک فرزند 10 ساله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
اگر واکسن مودرنا یا جانسون ساخته شده مخصوص بچه ها باشه من مشکلی ندارم که فرزندم واکسن بزنه، در غیر اینصورت چنین اجازه ای رو نمیدم. با روند فعلی چاره ای نیست که باید مدارس بصورت مجازی باشه و موافق بازگشایی حضوری مدارس نیستم.
مهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
به نظرم زیر 16 سال عاقلانه نیست. هنوز اکثر کشورهای پیشرفته واکسن زدن به افراد زیر 16 رو تایید نکردن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
متاسفانه درحال حاضرتنها نقطه تعطیل درکشورما مدارس هستند.همه جابازه غیرازمدارس.والدین حاضرن بچه هاشونوهرجایی بفرستن غیرازمدرسه.البته تحت تاثیرتحریکات معلمان.که دانش آموزان ووالدین راتحریک می کنن که مدرسه نیان که اونها هم مجبورنشن که دوسال خانه نشینی خودراترک کنن.خانه نشینی بهشان ساخته
شهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
بازگشایی مدارس و دانشگاهها تا زمانیکه کرونا ریشه کن نشده ، حماقت است حماقت حماقت حماقت حماقت و در انتها بلاهت
به چی دلتون خوشه ؟ به یک دز واکسیناسیون با برکت و سینوفارم ؟!
حسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
نه واکسنها از هر نوعش از خود کرونا خیلی خطرناکتره. باعث ایجاد لخته خون و مرگ میشه . و تا 3 سال آینده تلفات بیشماری ایجاد خواهد کرد. نه به واکسن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
واکسن های چینی و ایرانی واقعا عالی هستند. ولی من فرزندم را مدرسه نمی فرستم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
خودم شخصا از دوستای چینیم پرسیدم زیر ۱۲ سال واکسن نمیزنن
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت سایت غنی سازی نطنز بودجه 1401
آخرین اخبار