بازدید 47991

ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۴۰ هزار دلار

دبیر انجمن وادکنندگان خودرو گفت: واردات خوروهایی که قیمت آنها بیش از ۴۰ هزار دلار باشد یا خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی همچنان ممنوع است.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 19 September 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، مهدی دادفر افزود: واردات خودروهای کارکرده در تبصره ۵ طرح ساماندهی بازار خودرو آمده بود که حذف شد، اکنون فقط خودروهای صفر کیلومتر می‌توانند وارد شوند و قوانین و مقرارت سابق همچنان در مورد واردات صدق خواهد کرد.

وی در مورد مصوبه مجلس پیرامون واردات مشروط خودرو اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس واردات خودرو محدود به شرکت‌ها نشده است که بخواهیم شرکت‌های واجد شرایط را مشخص کنیم، بلکه همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند واردات خودرو داشته باشند. این قانون یک فرصت مساوی و عادلانه را بین همه تقسیم کرده و همه می‌توانند در این فضا حاضر باشند و هیچ محدودیتی از این نظر ایجاد نکرده است.

دادفر افزود:‌ واردات خودروهای کارکرده در تبصره ۵ طرح ساماندهی بازار خودرو آمده بود که حذف شد، اکنون فقط خودروهای صفر کیلومتر می‌توانند وارد شوند و قوانین و مقرارت سابق همچنان در مورد واردات صدق خواهد کرد. بنابراین واردات خوروهایی که قیمت آنها بیش از ۴۰ هزار دلار باشد یا خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی همچنان ممنوع است. یعنی مقررات سابق که در مورد واردات خودرو وجود داشت همچنان ساری و جاری خواهد بود.

دبیر انجمن وادکنندگان خودرو تصریح کرد: واردات دوباره خودرو کار سختی نیست و از نظر عملی امکان واردات آن را داریم، حتی اگر شرکت‌های واردکننده خودرو در این سه سالی که واردات خودرو ممنوع بود از میان رفته باشند، از آنجا که مصوبه به شرکت‌ها اتکا ندارد و اجازه واردات را به هر شخص حقیقی و حقوقی می‌دهد، مشکل چندانی ایجاد نخواهد کرد و اشخاص می‌توانند با رعایت قوانین و مقررات خودرو وارد کنند.

وی اضافه کرد: اگر نیاز به شرکت‌های پشتیبان خدمات پس از فروش برای خودروهای وارد شده وجود داشته باشد، شرکت‌های ما امکان پشتیبانی خدمات پس از فروش را دارند و می‌توانند برای انواع خودروها خدمات ارائه دهند، ما امروز شرکت‌های خدمات‌دهنده مولتی برند نیز داریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۱۰
آقا چرا نمایندگی رسمی نمیگیرند از تمام شرکت های خودرو که واردات شفاف بشود
این قانون علیرغم ادعا در شفاف بودن عین ایجاد رانت و فرصت برای افراد خاص در چپاندن برندهای بونجول به مردم
اگر شفاف هستند به شرکتهای ژاپنی و کره ای و برخی اروپایی ها اجازه بدهند نمایندگی بدهند به ایرانی ها و واردات شفاف انجام شود
چرا مدل شفاف و روزآمد دنیا را نمی پذیریم
و از طرف دیگر چرا اجازه سرمایه گذاری غول های خودرو سازی را نمیدهیم تا با آنها بتوانیم غرب آسیا را مال خود کنیم
آقاجان اگر قرار بود تو خودرو به جایی برسیم تو این نیم قرن میشدیم
ژاپن و کره هم با تکنولوژی وارداتی از امریکا به یه جایی رسیدند وگرنه اگه به خودشون بود وضعشون شاید از ما بدتر بود
شاهد مثال میزان سهم امریکا را ببینید در خودروسازی های این دو کشور
آقا تو دنیا به هیچکس اجازه تک خوری نمیدن کی میخواهید بفهمید این موضوع رو
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
مثل اینکه داداش یادت رفته ماشین تحریمه ها
اشکان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
حرف شما درسته ... اما کدوم نمایندگی برای بازار نسبتا کوچیک ایران و قوانین هر روز در حال تعغیرش و رانت و کاغذ بازی اداریش و مشکلات انتقال پولش میاد ایران آخه ... علت و ریشه عدم شفافیت جای دیگست اینا تبعاتشه
این بحث ها یعنی بازی کردن با افکار مردم برای یک بار هم که شده دولت بیاد برای مردم احترام قائل شود انواع برندهای خودرو ارزان قیمت را وارد کند تا مردم خودشان حق انتخاب داشته باشند که چه خودرویی بخرند آخه حق انتخاب که فقط برای روزهای رای گیری نیست یک کم هم به فکر مردم باشند
واردات ماشینهای بی کیفیت چینی وخروج ارز از مملکت وبه زودی مملکت قبرستان ماشینهای بی کیفیت چینی خواهد شد واردات منطقی خودرو با کیفیت می تواند صنعت خودرو را نجات دهد ونقشه راهی برای خودروسازان داخلی با علم روز .
ممنوعیت 2500 !!! مسخره است !!
دبیر انجمن واردات کنندگان خودرو شکر خورد. واردات چیزی انجام نشده و این ممنوعیت از قبل بوده و هست. عملا ثبت سفارشی نداشیتم که چیزی ممنوع باشه
فکرشو بکن ایرانخودرو یا سایپا بیاد خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی یا کره ای رو برعهده بگیرن! اصلا تکنسینهاشون سر از قطعات یا طرز کار این خودروها در میارن؟ تقصیری هم ندارن بندگان خدا! آموزش دیدن فقط موتورهای 30-40 پیش رو تعمیر کنن!
من یادم نمیاد در خصوص خودرو قانونی به نفع مردم عادی تصویب شده باشه. سنم هم کم نیستا .
اي كاش زودتر اين كار را انجام مي دادين،ان شاالله اين روند تداوم پيدا كند تا انحصارگرايان(ايرن خودرو، سايپا و.....)تا درسي باشد برايشان ، خودروهايي هستند 10 ميليون نمي ارزند و با سو استفاده از مردم هر قيمت كه دلشان ميخواد براي خودرو مي گذارند، نظارتي نيست و خدا اين انحصارگرايان را رسوا كند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی