بازدید 4755

تغییرات انگلیس در فهرست کشورهای کرونایی جهان

دولت انگلیس، کشور‌های جهان را از منظر کرونایی، به دو گروه سفر کنید، سفر نکنید تقسیم می‌ کند.
کد خبر: ۱۰۷۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷ 18 September 2021

وحشت از شورش و خشونت دوباره در آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن، انگلیس فهرست قرمز کرونایی این کشور را کوتاه می‌کند.

دولت انگلیس امروز اعلام کرد شمار کشور‌های موجود در فهرست قرمز کرونایی این کشور را به نصف تقلیل می‌دهد. همچنین دولت این کشور آزمایش پی سی آر (PCR) ویروس کرونا را نیز حذف و مقررات بهداشتی درباره سفر به کشور‌های سبز کرونایی را کم می‌کند. گرانت شاپس دقایقی پیش اعلام کرد با توجه به این که تاکنون بیش از ۴۴ میلیون فرد بزرگسال در انگلیس، هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، دولت محدودیت‌های سفر را کاهش داده است.

وی افزود: از این پس افرادی که به صورت کامل علیه کووید واکسینه شده باشند، به راحتی می‌توانند به خارج از کشور سفر کنند و در بازگشت، نیازی ندارند تا برای آزمایش گران قیمت ۱۰۰ پوندی پی سی آر، اقدام کنند. همچنین آزمایش کرونای پیش از سفر خارج نیز در انگلیس لغو می‌شود. به نوشته رسانه‌ها به نقل از وزیر ترابری انگلیس، فهرست پیچیده کشور‌های سبز، نارنجی و قرمز نیز در انگلیس برچیده شد و کشور‌های جهان، از منظر کرونایی، به دو گروه "سفر کنید "، "سفر نکنید " تقسیم می‌شوند.

براساس این تغییرات، مسافرانی که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و از کشور‌های گروه " سفر کنید" بازگشته باشند، پس از ورود به انگلیس، در حضور یک فرد کارشناس یا با نظارت برخط یک کارشناس، باید خودشان آزمایش کرونا را انجام دهند که این کار، حدود ۳۰ پوند هزینه خواهد داشت. این آزمایش تاکنون رایگان در انگلیس انجام می‌شد.

مسافران از گروه کشور‌های " سفر کنید"، در صورت دریافت دو دوز واکسن کرونا، نیازی ندارند نتیجه منفی آزمایش کرونا را به نظام بهداشت و درمان ارائه دهند. به گفته گرانت شاپس (Grant Shapps)، وزیر ترابری انگلیس گفت: با تصمیم جدید، شمار ۶۲ کشوری که هم اکنون در فهرست قرمز یا "سفر نکنید "قرار دارند، نصف می‌شود و همه کشور‌های موجود در فهرست نارنجی، به سبز مبدل می‌شوند و سفر به آنها مجاز خواهد بود. مسافران واکسن نزده، در صورت ورود به انگلیس، از همه کشورها، باید آزمایش پی سی آر بدهند و ۱۰ روز نیز در یکی از هتل ها قرنطینه شوند؛ و بدین ترتیب افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده اند، امکان سفرشان به انگلیس سختگیرانه‌تر شده است.

چندی پیش انگلیس توصیه به خودداری از سفر به کشور‌های زرد را برداشت و کسانی که در انگلیس هر دو نوبت واکسن را زده‌اند نیز، در بازگشت از کشور‌های زرد نیازی نیست خود را ده روز قرنطینه کنند به استثنای فرانسه که بیم انتقال سویه بتا از آن کشور می‌رود. اکنون مردم به هر تعداد می‌توانند با هم ملاقات کنند، در برنامه‌ها و مراسم بزرگ شرکت کنند، و در رستوران‌ها هم محدودیتی اعمال نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل