بازدید 4445

فراخوان پوتین به مردم برای شرکت در انتخابات

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در پیامی تلویزیونی از مردم این کشور دعوت کرد تا در انتخابات «دوما»ی (مجلس نمایندگان) شرکت کنند.
کد خبر: ۱۰۷۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 16 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، پوتین در پیامی تلویزیونی خطاب به مردم روسیه که روز پنجشنبه از شبکه های تلویزیونی سراسری این کشور پخش شد، با بیان اینکه در سه روز آینده انتخابات دوما برگزار می‌شود، اظهار داشت: انتخابات نمایندگان جدید برای دوما بدون شک رویدادی مهم برای جامعه و کشور ما است.

وی افزود: ما همه به یک اندازه علاقه مند هستیم تا افراد مسوولیت پذیر و با اعتبار که قادر به پاینبدی به وعده‌های خود باشند و اعتماد و امید مردم روسیه را برآورده کنند، وارد پارلمان شوند.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه معنای عالی انتخابات را توضیح می‌دهم، اضافه کرد: معنای آن در وهله اول ابراز رای مردم به عنوان منبع اصلی قدرت و تحقق حق قانونی آنها برای تعیین مسیر توسعه کشور است که همه ما می‌خواهیم مستقل و در رفاه باشد.

در روسیه روزهای 17 تا 19 ماه سپتامبر جاری (روز جمعه و شنبه و یکشنبه هفته آینده)، «روز انتخابات واحد» برگزار می‌شود، به این صورت که در این سه روز انتخابات دومای روسیه، استانداران و مجلس‌های محلی قانونگذاری استان‌ها و شهرها برگزار خواهد شد.

بر اساس اطلاعات کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، در سه روز انتخابات واحد، رای گیری در همه مناطق این کشور برای انتخاب ۴۵۰ نماینده مجلس دوما، سران ۱۲ جمهوری و استان و نمایندگان شوراهای استانی و شهری در ۳۹ منطقه این کشور برگزار خواهد شد.

پوتین در بخش دیگر پیام تلویزیونی با بیان اینکه جهان معاصر پیچیده است، اظهار داشت: ما شاهد هستیم که جهان چگونه سریع و بطور غیرقابل پیش بینی متحول می‌شود و چالش‌های جدید بوجود می‌آید، اما در عین حال امکانات و فرصت‌های بسیار گسترده نمایان می‌شود.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه خطاب به مردم کشورش گفت: از شما می‌خواهم در انتخابات آتی شرکت کنید و برای این منظور در هر روز مناسب برای خود از روز ۱۷ تا ۱۹ سپتامبر انتخاب کنید و به حوزه رای گیری بیایید یا از امکان برای رای دادن از راه دور استفاده کنید. فناوریهای پیشرفته چنین امکانی را با اطمینان و امنیت، تضمین می‌کند.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، سه روز برای برگزاری انتخابات تعیین کرده است تا این رویداد بر وضعیت همه گیری بیماری «کرونا» در این کشور تاثیری نگذارد و تدابیر پیشگیرانه نیز برای این منظور اتخاذ شده است.

مهم‌ترین انتخابات در انتخابات واحد روسیه، برگزیدن ۴۵۰ نماینده دوما (مجلس سفلای پارلمان روسیه) است که بر اساس قوانین انتخاباتی این کشور ۲۲۵ نفر از طریق فهرست حزبی و ۲۲۵ نفر دیگر از بین نامزدهای انفرادی برگزیده می‌شوند.

در این انتخابات ۱۵ حزب نامزد شده بود که ۱۴ حزب به ثبت رسیده و کمیسیون مرکزی انتخابات یک حزب را برای ثبت، تایید نکرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان