بازدید 4048

تاکید دولت نجات ملی یمن بر بازگشایی فرودگاه صنعاء

عضو هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن، بر ضرورت بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعاء به روی پرواز‌های خارجی تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۲ 14 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از المسیره، عبدالملک العجری دوشنبه شب افزود: سازمان ملل متحد و جامعه جهانی باید به کشور‌های متجاوز برای بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعاء فشار بیاورند.

وی گفت: صنعاء نسبت به تأمین امنیت، حمایت و محافظت از مسافران از هر طرف و از همه شهر‌های یمن و همچنین هماهنگی برای انتقال مزدوران زخمی به عنوان یک اقدام بشردوستانه و حق انسانی اعلام آمادگی می‌کند.

پیش‌تر «هانس گراندبرگ» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن گفته بود که باید فرودگاه صنعاء بازگشایی شده و فعالیت در بندر الحدیده نیز از سر گرفته شود.

فرودگاه بین المللی صنعاء به دلیل محاصره هوایی عربستان و ائتلاف متجاوز به یمن از سال ۲۰۱۶ تاکنون بسته است. این فرودگاه یکی از راه‌های ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به یمن بود که ائتلاف عربی هدف محاصره خود قرار داد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بار‌ها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار