بازدید 4833

نصرالله: ارسال سوخت از ایران به لبنان تداوم دارد

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان گفت: با بیان اینکه برخی بیان می‌کردند وعده ارسال سوخت از ایران مصرف رسانه‌ای دارد و محقق نمی‌شود، اما در نهایت معلوم شد که این اظهارات غلط است.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۶ 14 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله دوشنبه شب در سخنانی با اشاره به موضوع کشتی‌های حامل سوخت از ایران به لبنان، افزود: ما در خصوص کشتی اول دو گزینه داشتیم؛ لبنان یا سوریه.

وی ادامه داد: نخستین کشتی حامل سوخت در بندر بانیاس یکشنبه شب پهلو گرفت و امروز کار تخلیه سوخت کشتی پایان یافت و انتقال مشتقات نفتی به بقاع روز پنجشنبه آغاز می‌شود.

نصرالله توضیح داد: وی اظهار کرد: برای اینکه برخی طرف‌ها دچار مشکل نشوند، تصمیم گرفتیم تا این کشتی به سوریه گسیل شود و موافقت اولیه برای میزبانی از این کشتی انجام شد.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: محاسبات برخی‌ها که می‌گفتند وعده اعزام کشتی، مصرف رسانه‌ای دارد و محقق نمی‌شود و امیدوار بودند اسرائیلی‌ها کشتی‌ها را هدف قرار دهند، اشتباه از آب در آمد. اسرائیل در تنگناست و معادله بازدارندگی موجود، از رسیدن کشتی نخست حمایت کرد.

نصرالله همچنین گفت: مقدمات اداری برای ارسال کشتی سوم حامل بنزین از ایران نیز انجام شده است و کشتی چهارم نیز حامل گازوئیل خواهد بود و متعاقباً فرستاده خواهد شد. دولت جدید، درباره کشتی‌های بعدی تصمیم خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تجارت و کسب سود از این کشتی‌ها نیستیم، ادامه داد: هدف ما کاهش رنج مردم است و این سوخت در اختیار تمامی گروه‌ها و مناطق لبنان قرار می‌گیرد و اینطور نیست که به گروهی داده شود و از گروهی دریغ گردد.

نصرالله ادامه داد: برخی احزاب لبنانی در وارد کردن سوخت از ایران ملاحظاتی دارند و ما این موضوع را درک می‌کنیم و می‌خواهیم بخشی از سوخت لبنان به واسطه واردات از ایران تامین شود.

دبیرکل حزب الله همچنین گفت که تأمین سوخت برای بیمارستان‌های دولتی، آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان رایگان خواهد بود و تأکید کرد که سوخت باید به دست مردم رسیده و نباید سر از بازار سیاه در آورد.

وی افزود: برای ما قطعی است که سوخت را ارزانتر از چیزی که از ایران خریده ایم، خواهیم فروخت. چون به دنبال تجارت نیستیم.

نصرالله با بیان اینکه بزودی قیمت نهایی سوخت را که معقول و ارزانتر از قیمت معمول است، اعلام می‌کنیم، گفت: سوخت را با لیره لبنان معامله می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: ما نه به دنبال جنگ رسانه‌ای و نه به دنبال تحریک گروهی هستیم؛ ما تنها به دنبال کاهش سختی مردم هستیم و محموله گازوئیل عراق هم بزودی به لبنان خواهد رسید.

وی همچنین از جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری و رییس جمهوری و مسؤولان دولتی ایران تشکر کرد و گفت: از برکات آغاز این مسیر، این است که در‌های جدیدی باز شد و سبب شد که آمریکا به دنبال رساندن گاز از مصر به لبنان باشد و این برای کاهش رنج مردم خوب است.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما از تشکیل کابینه دولت استقبال و از همه کسانی که در این مهم نقش داشتند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: از حسان دیاب نخست وزیر سابق به خاطر پیشبرد امور، صبرش و قبول این مسؤولیت تشکر می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: اولویت دولت کنونی باید نجات کشور از فروپاشی، انجام اصلاحات و معیشت مردم باشد.

دبیر کل حزب الله در خصوص فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع» رژیم صهیونیستی گفت: عملیات تونل آزاد، معانی مهم و زیادی داشت. این عملیات بیانگر شجاعت، عزم و خلاقیت این قهرمانان بود. مهمترین معنای عملی این اقدام، پافشاری فلسطینی بر آزادی است و مسؤولیت حفظ جان ۲ اسیری که آزاد هستند بر عهده ملت فلسطین است.

به گزارش ایرنا نجیب میقاتی که پیش‌تر نیز نخست وزیری لبنان را برعهده داشت، در تاریخ چهارم مرداد از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شد. لبنان از مرداد سال گذشته تاکنون دولت رسمی نداشت و «حسان دیاب» به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در این کشور فعالیت می‌کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر