بازدید 26086

رایزنی‌های سرنوشت ساز رافائل گروسی در تهران / ایران و آژانس چه خواسته‌هایی دارند؟+بیانیه‌ مشترک ایران و آژانس

نگاه‌ها متوجه سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران است. هفته گذشته، رافائل گروسی درباره دو موضوع به اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع‌رسانی کرده بود؛ نخست اینکه مدعی شد، جمهوری اسلامی ایران تا کنون به پرسش‌های آژانس درباره مشاهده ذرات اورانیوم در چهار سایت و مرکز این کشور پاسخی نداده است.
کد خبر: ۱۰۷۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰ 12 September 2021

رایزنی های سرنوشت ساز رافائل گروسی در تهران/ خواسته ایران و آژانس چیست؟

بین الملل تابناک: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه شب (بیستم شهریور) به‌ منظور گفت‌وگو با رئیس جدید سازمان انرژی اتمی، وارد فرودگاه امام خمینی(ره)‌ تهران شد و مورد استقبال معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

بیانیه‌ مشترک ایران و آژانس
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۱۴:۱۶

امروز (یکشنبه) همزمان با سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و دیدارش با محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بیانیه‌ مشترکی صادر شد.

این بیانیه به شرح زیر است:

جناب آقای رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (آژانس)، در روز یک‌شنبه مورخ 21/۰۶/1400 به تهران سفر و با جناب آقای محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران (سازمان)، دیدار کرد.

طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فی‌مابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فی‌مابین، طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند. در همین راستا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل دیدار خواهد کرد و مدیرکل نیز در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد تا مشورت‌های سطح بالا با هدف تقویت همکاری‌های بین ایران و آژانس در حوزه های مختلف و بحث درخصوص موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.
به بازرسان آژانس اجازه داده می شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام نمایند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، صبح امروز، یکشنبه با حضور در سازمان انرژی اتمی با محمد اسلامی رییس جدید سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت وگو کرد.

نگاه‌ها متوجه سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران است. هفته گذشته، رافائل گروسی درباره دو موضوع به اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع‌رسانی کرده بود؛ نخست اینکه مدعی شد، جمهوری اسلامی ایران تا کنون به پرسش‌های آژانس درباره مشاهده ذرات اورانیوم در چهار سایت و مرکز این کشور پاسخی نداده است.

گروسی مدعی شد که از زمان طرح این پرسش‌ها، حدود دو سال می‌گذرد و ایران برای شفافیت‌ بخشیدن و رفع ابهام نسبت به این فعالیت‌ها تلاشی از خود نشان نداده است. مورد دوم مربوط به محدود شدن نظارت بازرسان آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

گروسی ضمن اعلام این موارد ابراز امیدواری کرده بود که به ایران سفر کرده و در دیدار با محمد اسلامی، رئيس سازمان انرژی اتمی ایران، نظر مساعد دولت آن کشور را برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای جلب کند.

حتی محافل دیپلماتیک پیش از سفر گروسی به ایران، از احتمال آغاز دور هفتم مذاکرات وین همزمان با اجلاس شورای حکام آژانس سخن گفته بودند. این در حالی است که هنوز زمان دقیقی از سوی ایران یا دیگر کشورهای ذیربط برای شروع دور جدید این مذاکرات اعلام نشده است.

در همین رابطه، «حسن بهشتی‌پور» کارشناس ارشد سیاست خارجی با اشاره به سفر «رافائل گروسی» به تهران گفت: آن گونه که مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کرده‌اند، سه موضوع در دستور کار رافائل گروسی در سفر به تهران قرار دارد؛ نخستین دستورکار، ترغیب ایران به اجرای تعهدات برجامی‌اش است که پاسخ ایران روشن است و می‌گوید تا زمانی که طرف مقابل به تعهداتش پایبند نباشد، تعهدات برجامی‌اش را انجام نمی‌دهد و براساس قانون مجلس عمل کرده و در چارچوب موافقتنامه پادمان هسته‌ای به همکاری خود با آژانس ادامه می‌دهد.

وی دستورکار دوم گروسی در تهران را مربوط به بازبینی محتوای دوربین‌های آفلاین برشمرد و اظهار داشت: براساس مصوبه مجلس، ایران موظف نیست مانند گذشته محتوای دوربین‌هایی که آفلاین بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت می‌کردند، در اختیار آژانس قرار گیرد؛ بلکه فعلا این محتوا در اختیار ایران است تا طرف مقابل، تعهدات برجامی خود را اجرا کند. در آن صورت آژانس به محتوای دوربین‌های نظارتی دسترسی پیدا می‌کند.

بهشتی‌پور اضافه کرد: دستورکار سوم گروسی در این سفر، ادامه مذاکرات درباره چهار سوال مطرح از سوی آژانس است. با آنکه ایران به سوالات آژانس پاسخ داده، این نهاد بین‌المللی آن را ناکافی دانسته و قانع نشده است. احتمالاً گروسی در این سفر، به دنبال راه‌حلی برای باز شدن این گره خواهد بود.

در همین رابطه، رویترز نیز نوشت: قدرت‌های غربی باید تصمیم بگیرند که آیا در جلسه هفته آینده شورای حکام، قطعنامه‌ای را علیه ایران تصویب کنند یا خیر؟ قطعنامه می‌تواند ازسرگیری مذاکرات در مورد توافق را در معرض خطر قرار دهد. کشورهای عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سفر گروسی را زیر نظر خواهند داشت تا ببینند آیا ایران از دسترسی به تجهیزات نظارتی خودداری می‌کند یا خیر!

دو شرط ایران برای ازسرگیری مذاکرات وین

العربی الجدید به نقل از منابع آگاه در ایران گزارش داد، تهران به طرف غربی گفته به دو شرط حاضر به بازگشت به میز مذاکرات وین است: نخست اینکه حداقل ۲۰ میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران در بانک های خارجی آزاد شوند و دوم آنکه طرف مقابل تعهد دهد، فقط درباره پرونده هسته ای مذاکره شود و از پرونده های دیگر سخنی به میان نیاید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
آژانس امریکایی اسرائیلی که جرئت ندارد به اسرائل تو بگود دیگه چیکارکنیم هم تحریم هم فشار میارن هم فراتر از انپیتی داریم نظارت میشیم دیگه چیکارکنیم این هفتخطا راضی بشن دست از سرما بردارن
پاسخ ها
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
دوست هموطن همین دوستان صمیمی ما چین وروسیه بدون اجازه امریکا نتوانستند به ما کمکی بکنند فقط باید تعامل سازنده با دنیا داشته باشیم
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
الان بعد از ظهر یکشنبه هست. تو یک مال در یکی از شهر های امریکا فنجان قهوه ای گرفتم و نشستم و نظرات دوستان را می خوانم. تو این مال که لتفاقا از محلات یهودی نشین شهر هم هستند دارم می بینیم که خانواده های امریکایی از هر دین و نژادی دلرند از عصر روز تعطیلاشان لذت می برند. به جرات می توانم بگویم در میان این خانواده ها حتی یک نفر هم نخواهید یافت که سرنوشت برجام یا حتی اوضاع افغانستان را دنبال کند. غرض اینکه شاید در یرتاسر امریکا سی یا چهل نفر هستند که مشغول برجام یا هسته ای ایران هستند که انها هم مشاوران سیاسی و وزیر خارجه و مالی هستند.
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
الان بعد از ظهر یکشنبه هست. تو یک مال در یکی از شهر های امریکا فنجان قهوه ای گرفتم و نشستم و نظرات دوستان را می خوانم. تو این مال که لتفاقا از محلات یهودی نشین شهر هم هستند دارم می بینیم که خانواده های امریکایی از هر دین و نژادی دلرند از عصر روز تعطیلاشان لذت می برند. به جرات می توانم بگویم در میان این خانواده ها حتی یک نفر هم نخواهید یافت که سرنوشت برجام یا حتی اوضاع افغانستان را دنبال کند. غرض اینکه شاید در یرتاسر امریکا سی یا چهل نفر هستند که مشغول برجام یا هسته ای ایران هستند که انها هم مشاوران سیاسی و وزیر خارجه و مالی هستند. ولی متاسفانه حداقل ۱۲ سال است که روز و شب میلیونها ایرانی از جمله همین دوستان نظر گذار شده برجام هستهای کاغذ پاره تحریم و هر روز هن سفره مردم کوچکتر.... باور کنید ان سی چهل نفر با همین پرونده هسته ای برای سالهاست که یک ملت را مشغول کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
انگار وا دادین آقایان اصولگرا
این حرفها و رایزنی ها را رها کن ! اول بگو چه تغیری در زندگی مردم ایجاد میشه؟ دوم بگو کی این تغییر ایجاد میشه؟ فقط تو را بخدا با صبر در فقر ، حواله بهشت بهمون ندید!
با شناختی که از مسئولین داریم احتمالا در جواب سوال آژانس مبنی بر دلیل وجود ذرات رادیواکتیو جواب دادن خواست خدا بوده انشالا که مشکلی نیست
فقط من متعجبم که چرا اونا قانع نشدن
مردم ایران همیشه با این مدل جوابا قانع میشن
شما که میگید ما فعالیتمون صلح امیزه جواباتون رو به آزانس منتشر کنید تا همه بفهمن جوابهای شما قانع کننده نبوده یا آژانس داره دروغ میگه
چرا این سیسیتم همیشه از پاسخگویی به افکار عمومی فراریه؟ چرا فقط وقتی یه مسئله بین المللی پیش میاد گند قضیه در میاد و داخل کشور هیچوقت قضیه ای درست جواب داده نمیشه؟
یاد خنده های عراقچی افتادم بعد از جریان سرقت مدارک انرژی هسته ای که با خنده گفت احتمالا نتانیاهو رو با جریان تورقوزاباد سر کارش گذاشتن
یادش بخیر بعد خنده رو صورت همه ماسید وقتی اصل جریان تایید شد و بر مبنای همون مدارک آژانس شروع کرد به سوال پرسیدن و ما هم طبق معمول تو جواب دادن موندیم
گروسی هم ادم ساده ایه
مسئولین ما به کدوم سوال جواب دادن که جواب سوالای تورو بدن بنده خدا
کلا ایران کسی خودشو ملزم به پاسخگویی نمیدونه خودتو خسته نکن
با این دو شرط ایران عملا در حال حاضر میخواهد از مذاکرات خارج شود درست مانند زمان جنگ که تا هنگامیکه ایران دست بالا را داشت دچار غرور بود و از پذیرفتن قطعنامه ۵۹۸ سرباز میزد و وقتیکه تمام سرپل ها را در خاک عراق از دست داد قطعنامه را پذیرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
دقیقا
حافظه تاریخی ما ایرانیان ضعیفه
وقتی بایدن بعد ده ماه به برجام برنگشته چرا باید مذاکره کنیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
چون مملکت به برجام نیاز داره
تهدید ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل و فعال سازی دوباره 7 سری تحریم های لازم الاجرای آن از طریق "مکانیزم ماشه" مانند شمشیر داموکلس بالای سرمان آویزان است. به رغم تمام شعارها و تصویب قانون تداوم تحریم ها توسط مجلس انقلابی، بزودی شاهد نرمش های قهرمانانه خواهیم بود.
اینایی که نوشتین ینی احتمال توافق خیلی کمه. بیچاره ما مردم ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
اشتباه منفی دادم
چی شد؟!!!@@@
دوباره امتیاز را میدهند و بعد ذوق میکنند انقلابی عمل کردیم
بس است
آآآ دروغ چرا؟ تا قبر چهار انگشت است! بالام جان ما خودمان باگوش هامون آن صدای مشکوک را نشنیدیم!
وال‌استریت ژورنال: ”این سفر پس از تفاهمی که میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاصل شده، انجام می گیرد. بر مبنای این تفاهم، تهران به آژانس اجازه نصب مجدد تجهیزات نظارت بر فعالیت های هسته ای کشور را خواهد داد و همکاری با تحقیقات درباره مواد هسته‌ای پیدا شده در ایران را از سر خواهد گرفت.”
نه نه این وصله ها به دولت مقتدر نمی چسبد!

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی

" قانون هسته‌ای مجلس اجرا می‌شود"!!
ببینیم و تعریف کنیم!!
دولت رئیسی چاره ای نداره بجز اینکه راهش رواز تندروهای مجلس جدا کنه و با آژانس کنار بیاد تا حداقل مشکلی بر مشکلات اضافه نشه و بتونه برجام رو احیا کنه،
آقاجان افتخار باز شدن گره مشکلات اقتصادی کشور و معیشتی مردم مال این دولت! فقط زودتر به سرانجام برسونین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
خخخه اول برو اقتصاد یا بگیر تا سوتی ندهی
گمانه زنی های رسانه ای هیچ ارزشی ندارد
گروسی ابتدا توافق کرده بعد سر و کله اش در ایران پیدا شده
خوبی که این دوره دارد این است که همه چیز ارومه و مجلس نمی خواهد قانون مصوبشان در زمینه هسته ای رعایت شود و فقط انها مربوط به دوره دکتر روحانی بود
گمانه زنی های رسانه ای هیچ ارزشی ندارد
گروسی ابتدا توافق کرده بعد سر و کله اش در ایران پیدا شده
خوبی که این دوره دارد این است که همه چیز ارومه و مجلس نمی خواهد قانون مصوبشان در زمینه هسته ای رعایت شود و فقط انها مربوط به دوره دکتر روحانی بود
شما که خرد خرد نرمش قهرمانانه انجام می دین تا آژانس نشست برگزار می کنه و تهدید می کنه عقب نشینی می کنید خب یک باره یک نرمش قهرمانانه انجام بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
دولت قبل تمام شد و دوران جدید شروع شده قربان
طبق قانون خودشان باید عمل کرد و بازرسی انجام شود نه این که خارج از قانون آژانس پروتکل الحاقی ننگ آور اجرا شود و یا بتن ریخته شود
در دولت قبل اینگونه توافقها با قانون مجلس مغایر بود.!
الان مشکلی ندارد. الان برجام هم خوب است.
نیاز به آماده سازی افکار عمومی نیست. زودتر احیای برجام انجام شود تا دولت جدید بتواند وعده های خود عملی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
جهت اطلاع دوربین های عادی بازرسی می شود و دوربین پروتکل الحاقی در دسترس آژانس نیست
در این 20 سال که مسئله داخلی را بین المللی کردین آیا حل شد؟ با این که باج هم دادین؟ یا کلا ببندین در این صنعت که دشمن می‌رود روی یک مسئله دیگر و دوباره روز از نو یا این که کلا باج دادن را تمام کنید
آقای گروسی نگران نباش از حالا به بعد هیچ مانعی جلوی بازرسی ها ی شما وکسب اطلاعات نخواهد بود این ادا اطوارهای مجلس و آقایون فقط مال این بود که برجام در دولت روحانی نتیجه نده !
در عهد ریاست جمهوری قبلی قرار بر این بود در مدت 3ماه اگر تحریم برداشته نشود ایران فیلم دوربین ها را از بین ببرد پس چه شد اکنون باز مهر موم میکنند ایران تا زمانی کج دار مریض رفتار میکند ویا حرفی که میزند به آن عمل نکند کشورهای غربی ن نه تنها به هیچ تعهد خود عمل نمیکنند بلکه با جسارت خواسته های نامشروع خودرا تکرار میکنند. هر رفتار مسالمت آمیز ایران را دال بر ترس گمان میکنند
علاوه بر مذاکرات فقط در مورد پرونده هسته ای که ایران شرط برگزاری نشست وین را کرده است ولی باید نقض حقوق بشر هم در موردش صحبت شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
نقص حقوق بشر طرف مقابل بابت تحریم بر مردم و فشار اقتصادی
دوران اقای روحانی هر هرفته آقای قالیباف بیانیه میداد که مطابق مصوبه مجلس آژانس انرژی هسته ای حق هیچ کاری ندارد. میتونم بپرسم ایشون الان کجا هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
خوب عزیزم بعد از. دستور که با آرامش حل شود بردن شورای امنیت ملی و آنجا حل کردن و برنامه همین شده که ضبط شود ولی داده نشود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
تشریف بردن هواخوری، البته از نوع قربان برم خدا را یک بام و دو هوا را.
ع
همکاری با "آزانس" باید قطع بشه از اونجایی که تمامی این فعالیت ها در قالب "دخالت در امور یک کشور" جای میگیره

به کســـــــــــی ارتباطی نداره ما با منابع کشورمون می خوایم چیکار کنیم !
عجیب است که همه خبرهای هسته ای مرتبط با ایران باید از خبرگزاری های خارجی درز کند.
پس این همه خبرگزاری ایرانی چه کاره هستند؟
چرا دستگاه دیپلماسی ما از ابزار قدرتمند رسانه برای پیشبرد اهدافش استفاده نمی کند؟
جالبه که اصولگرایان دارن همون سیاست برجام روحانی رو ادامه میدن . چقدر اینها به روحانی توهین کردن در حالی که برجام سیاست کلان بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
برجام را دوستانت طوری امضا کردن که نمی شود از آن خارج شد و نه می شود حق را گرفت
خیلی زندگی ها را نابود کردید ،آخرش هم برمی گردید سر خونه اول
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
خب هدفشون کلا همون بخش اول جمله شماست
دلواپسان کجایند؟؟؟
حله همه چیز؟
خدا را شکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
آقایان غرب گرا طرح مجلس را دور زدن و رفتند با آژانس توافق کردن و بعد با مخالفت مجلس روبرو شدن که شخص اول مملکت گفت بروید خودتان حل کنید و طبق همان دارد اجرا می شود
چندروز پیش امور مشتریان هایپر بودم. قیمت توی فاکتور از قیمت روی جنس بیشتر بود
یکی از کارمندها گفت، خسته شدم از بس هرروز قیمت ها رو عوض می کنم. این یکی از دستمون در رفته!

من قیمت شونه تخم مرغ بیشتر به چشمم میاد تا سازمان انرژی هسته ای

و البته بی اعتنایی به اصطلاح مسئولین به تورم روزانه
اصولگراها و تندروهاشون اومدت برای دولت روحانی چاش درست کنند حالا خودشون تو دام خودشون افتادن به قول معروف چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی
بدبخت ملت با این تصمیم گیریهای کیلویی
خجالت بکشید و کارهای ننگ آور را بس کنید
ظلمی که اصولگرایان در حق مردم کردند تا برجام به نام روحانی تمام نشود ازحافظه مردم فراموش نمی شود .زندگی چند نسل را به باد فنا دادید !!
اصولگرایان نشان دادن بخاطر بدست آوردن قدرت حاضرن دست به هر کاری بزنند؟؟ واقعا ظریف خوب این جماعت رو شناخت
دو هفته دیگر احتمال صدور قطعنامه علیه ایران وجود دارد حالا برادران انقلابی با امتیازاتی که دادند این احتمال کمتر شده است این نشانگر این است که موضوع هسته ای با روند فعلی جز هزینه برای ملت ایران چیزی دیگر ندارد
هیچ سرنوشت سازی در کار نیست
ازاین طرف که هیچ اراده ای برای ختم این قائله پرخرج وبی معنی هسته ای که روی زندگی میلیونهاایرانی بجزاثرمنفی وفقرثمره دیگری نداشته نیست
همه اینکه به این نتیجه برسیم قطعنامه ها کاغذپاره نیستن نصف مشکلاتمون حله!
سرنوشت ساز برای دنیا که نیست بلکه برای شماست
بالاخره معلوم کنید دنبال ادامه مذاکرات هستید یا انتقام خون سردار؟ انقلابی هستید یا سازشکار؟ما فکر میکردیم دولت جدید همون هفته اول برجام رو پاره میکنه ،به همین خاطر به رییسی رای دادیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان