بازدید 12227

وب‌سایت آپارات با شکایت صداوسیما محکوم شد

مدیر عامل وب سایت «آپارات»، به اتهام نشر و پخش آثار متعلق به سازمان صداوسیما در فضای مجازی محکوم شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ 11 September 2021

 

به گزارش تابناک، روابط عمومی سازمان صداوسیما اعلام کرد: «وب سایت «آپارات» مدت ها به بهانه کاربر محور بودن، به پخش محتوای متعلق به سازمان اقدام کرده بود و ضمن ضایع کردن حقوق سازمان و بیت المال، بخش عمده ای از درآمدش را از طریق نقض حق پخش محتوای متعلق به سازمان تأمین می‌کرد. این امر تبعات بسیار گسترده و ضرر و زیان جبران ناپذیری از لحاظ مادی و معنوی برای سازمان دربرداشت و موجب تضعیف جایگاه رسانه ملی شد.

از این رو با پیگیری اداره کل مالکیت فکری و حقوق بین الملل سازمان و ارائه مدارک و مستندات متقن، محمدجواد شکوری مقدم، مدیر وب سایت اینترنتی «آپارات»، مجرم شناخته و به پرداخت جزای نقدی محکوم شد. شایان ذکر است صدور این رأی علاوه بر ایجاد رویه قضایی مناسب در کشور، به دو علت ارزشمند و حائز اهمیت است:

نخست اینکه بر مسئولیت سایت منتشر کننده آثار در فضای مجازی (کاربر محور) و لزوم پرداخت همه ضرر و زیان وارده به سازمان توسط ایشان تاکید دارد.

دوم، صدور این قبیل از آراء علاوه بر صیانت از دارایی‌های فکری سازمان در بستر فضای مجازی، سبب تقویت جایگاه تلویزیون‌های اینترنتی (IPTV) طرف قرارداد با سازمان و بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۳
کجا میشه از سازمان صدا و سیما بخاطر نشر اخبار و گزارش های کذب شکایت کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
کذب خخخخخه
خیلی می سوزی که دست شماها رو می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
صدا و سیما که فقط کارش سانسور و تکذیب وقایع اتفاق افتاده یا وارونه جلوه دادن آنهاست. مگه هنوز کسی هم هست که تلویزیون ایران رو نگاه کنه!؟؟
ناشناس
| Canada |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
بپا روده بر نشی ناشناس ۱۲:۲۴ ، جیره خور سازمان هستی دیگه ، مگه سازمان خودش حق پخش فیلم های خارجی رو میده که بخواد براشون حق پخش قائل بشه ، تمام فیلم هاتون از دم دزدی حساب میشن بعد این مال دزدی رو میخواین قانونی بفروشین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
ناشناس۱۲:۲۴،. ساندیستو بخور چیکار به این کارا داری؟؟
اونوقت خود صدا و سيما که به راحتي حق ديگران را ضايع مي کنه اععم از داخلي و خارجي و به هيچ کس هم جواب پس نمي ده تکليفش چيه؟ يکيش حق پخش مسابقات مختلف هست
مخصوصا اون بخش ضایع نمودن حق بیت المال رو خیلی اعتقاد دارند. قشنگ از برنامه سازی مشخصه
این یعنی فشار به استارت آپ های داخلی و رونق خارجی ها.
برید خدا رو شکر کنید که یک عده از بیکاری مجبورن اثار صدا و سیما رو ببینن.مگه خود سیما و سیما اکثر برنامه هاش تکراری نیستن؟ و البته با کلی اخبار جعلی و دروغ
چرا صدا و سیما حق پخش مسابقات فوتبال داخلی را نمی ده ؟
سایت های کاربر محور فقط با گزارش کاربران و یا درخواست صاحب اثر اقدام به حذف محتوا می کنند و این یک اقدام عادی می باشد و نباید به خاطر آن سایت آپارات محکوم شود. این نشان از عدم دانایی کافی از طرف قضات می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Tanzania, United Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
درست است. و اگر می توانید بروید یوتیوب را هم به همین دلیل محکوم کنید.
جایگاه رسانه ملی!!!!! جوک سال 1400 بود
آخه وقتی خود صدا و سیمای فشل نمیتونه از محتواش در فضاهای مجازی درست استفاده کنه بهتره دنبال شکایت نره و بهتره تعامل کنه و میدان رو باز بذاره
آقا با آپارات کار نداشته باشین خیلی باحاله.
صدا سیمای میلی چرا در پرونده شجریان محکوم نشد و قاضی از ترس قدرتهای پشت پرده به شجریان گفت "حالا شما یه آآآآ ای کردی چه حقی مگه آین آآآآآ برات ایجاد کرده برو پی کارت!" اون قاضی در محضر این آقایون از روی ترس خوش خدمتی کرد ولی فردا در محضر خدا چه جوابی دارد؟
صدا سیما پر رو و حیف میل کن بیت المال است. من که از حق خودم راضی نیستم و آقای عسگری و بقیه مدیرانشون اگه ریالی از بیت المال دریافت میکنن حرومشون باشه.
جا داره از همینجا از کلیه مدیران و دستراندرکاران صدا و سیما بابت عملکرد تحسین برانگیزشون تشکر مخصوص نموده و قدردانی بنمایم. خدا قوت با همین فرمان ادامه دهید

امضا
اسمال نصاب
صدا و سیما چندین ساله حق پخش فوتبال را نمیده و باشگاههای ما با مشکلات بزرگی روبرو هستند. آنها باید کجا شکایت کنند؟؟؟؟؟؟
در ضمن یادمان نرفته شکایت وکیل استاد مسلم آواز ایران از صداوسیما منجر به تادیه حقوق ایشان نشد و فقط مردم از شنیدن ربنای استاد از صداوسیما محروم شدند.
پخش مستقيم فوتبال ها و پخش فيلمهاي سينمايي خارجي با اجازه از بيت المال هست! يا چون خارجي هستند بيت المال نيست! خيلي وقيح هستيد
صدا و سیما خودش بزرگترین نقض کننده حق و حقوقه!
خخخخخ از نشر آثار متضرر شده؟؟ چقدر ضرر کرده؟؟
جمله طنزی بود! "حق پخش" خخخخخخخخخخ
حق حالت تهوع ما روکی میده ،یه فیلم روده باردرسال پخش میکنند
حق گریه ما روکی میده،فیلم می بینیم یاد40سال پیش می افتیم که با پدرخدابیامرزمون اون فیلم رونگاه میکردیم.
ولی ضایع شدن حق بیت المالت توحلقم.
چشم آقای صدا و سیما از این به بعد هم در مورد حکمرانی در فضای مجازی و بستر دشمن و اینا هم حرف نزن چون به جا نظارت و کمک به آپارات برای حذف محتوایی که ضد کپی رایت هست میای به کل از ریشه خشکش میکنی برادر؟ همه ما نیاز داریم به گسترش و توسعه ، مدیران پلتفرم های داخلی باید تعهد بدن نه اینکه کاری کنن دیگه جرات این کارو نداشته باشن. بله حق پخش آثاری که در ایران تولید شده و توسط صدا و سیما خریداری شده بدون گرفتن مجوز درست نیست و این ارتباطی به ایران و اروپا و آفریقا و آمریکا نداره، ولی اگه اون آثار وابسته به تولیدات سیما نباشه و سینمایی باشه و مجوزهای ارشاد رو گرفته باشه دیگه اونجا واقعا سنگینه این حرف .....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار