بازدید 6115

سردرگمی تزریق کنندگان واکسن اسپوتنیک در هرمزگان

افرادی که در هرمزگان دوز اول واکسن روسی اسپوتنیک را تزریق کرده‌اند، ماه‌هاست که در انتظار تزریق دوز دوم هستند و مشخص نیست تا چه زمانی باید در انتظار باشند.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ 11 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تیلانیوز (پایگاه خبری هرمزگان)، افرادی که در هرمزگان دوز اول واکسن روسی اسپوتنیک را تزریق کرده‌اند، ماه‌هاست که در انتظار تزریق دوز دوم هستند و مشخص نیست تا چه زمانی باید در انتظار باشند و البته بعد از گذشت این زمان طولانی نیز نمی‌توان به قطع در رابطه با تأثیرگذاری این واکسن امیدواری چندانی داشت.

با توجه به رابطه‌ی به‌ظاهر خوب کشور روسیه با ایران شاید بسیاری از افراد به روند واردات این واکسن خوش‌بین بودند و اصلاً تصور نمی‌کردند که برای دریافت دوز دوم این‌چنین به دردسر می‌افتند.

اگرچه در روزهای گذشته خبرهای مبنی بر اهدای محموله‌ای از این واکسن از سوی کشور صربستان منتشر شد اما از شواهد چنین برمی‌آید که این محموله نیز دوز اول اسپوتنیک است و از دوز دوم خبری نیست.

در همین رابطه چهارم شهریورماه دکتر «فاطمه نوروزیان» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره زمان تزریق دوز دوم واکسن اسپوتنیک خاطرنشان کرد: محموله‌ای برای تزریق دوز دوم این واکسن وارد کشور نشده است و تا آخر هفته بعد زمان آن مشخص می‌شود.

نوروزیان عنوان کرد: زمان فاصله تقریبی میان دوز اول و دوم واکسن‌های اسپوتنیک و آسترازنکا از چهار هفته تا نهایتاً ۱۲ هفته می‌تواند متغیر باشد و امیدواریم با وارد شدن محموله واکسن اسپوتنیک به کشور و هرمزگان، روند تزریق دوز دوم این واکسن سرعت یابد.

با این‌حال دو آخر هفته را از زمان اظهارنظر سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان سپری کرده‌ایم و هنوز خبری از واردات دوز دوم نیست و همین موضوع سبب سرگردانی تزریق کنندگان واکسن اسپوتنیک در استان شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل